کد خبر 726355
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷
رحمانی‌فضلی نمایه

اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه، ۲۹اردیبهشت) در سراسر میهن اسلامی و نیز خارج از کشور آغاز شد.

 به گزارش مشرق، اخذ رأی برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا، از ساعت ۸ صبح امروز (جمعه، ۲۹اردیبهشت) در سراسر میهن اسلامی و نیز خارج از کشور با دستور وزیر کشور آغاز شد.

بر اساس اعلام مسئولان ستاد انتخابات کشور تعداد ۵۶ میلیون و ۴۱۰ هزار و ۲۳۶ نفر واجد شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد یک میلیون و ۳۵۰ هزار و ۲۹۴ هزار نفر رأی اولی هستند.

در این دور از انتخابات ۶۳ هزار و ۴۲۹ شعبه اخذ رأی آماده حضور میلیونی هموطنانمان برای اخذ رأی هستند که در هر یک از شعب حداقل ۲ صندوق  اخذ رأی برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا پیش‌بینی شده است.

بر این اساس یک میلیون و ۱۵۰ هزار عوامل اجرایی و دست‌اندرکاران برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.

تعداد ۲۰۰ میلیون تعرفه اخذ رأی برای این دو انتخابات چاپ و به تمامی استان‌ها ارسال شده است و تعداد بیش از ۱۳۰ هزار صندوق اخذ رأی هم تدارک دیده شده و در اختیار تمامی استان‌ها قرار گرفته است.  

طبق ماده ۲۰ قانون انتخابات ریاست جمهوری اخذ رأی در داخل و خارج از کشور و در یک روز به مدت ۱۰ ساعت انجام می‌گیرد و در صورت ضرورت قابل تمدید است.

بر اساس اعلام وزیر کشور اخذ رأی ساعت ۸ صبح مروز ۲۹ اردیبهشت ماه در تمامی شعب اخذ رأی آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت که البته این زمان با دستور وزیر کشور قابل تمدید است.

انتخابات ریاست جمهوری علاوه بر ایران در ۱۰۲ کشور و ۱۳۲ نمایندگی ایران در خارج از کشور برگزار می شود.

رقابت ۴ نامزد در انتخابات ریاست جمهوری

اسامی و کدهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:

۱-آقای سید مصطفی آقامیرسلیم- مشهور به میرسلیم- فرزند سیدجلال-کد نامزد ۳۳

۲-آقای حسن روحانی- فرزند اسدالله-کد نامزد ۵۵

۳-آقای سید ابراهیم رئیس الساداتی- مشهور به رئیسی- فرزند سیدحاجی-کدنامزد ۶۶

۴-آقای سید مصطفی هاشمی طبا- فرزند سیدابوالقاسم-کد نامزد ۸۸

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس