ترامپ و روسیه

خبرگزاری رویترز مدعی شد که اعضای ستاد انتخابات «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در هفت ماه آخر رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته دستکم 18 مورد تماس افشا نشده با دولت روسیه داشتند.

به گزارش مشرق به نقل از این رسانه، شش مورد آنها، تماس های تلفنی مشاوران ترامپ از جمله «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی مستعفی وی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا بوده است.


رویترز مدعی است که مکالمات میان فلین و کیسلیاک پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته افزایش یافته و دو طرف درباره ایجاد یک کانال ارتباط مستقیم بین دفاتر ریاست جمهوری آمریکا و روسیه، به دور از بروکراسی نهاد های امنیتی گفت و گو کرده بودند.


این رسانه تاکید می کند که تاکنون هیچ عمل غیرقانونی از این مکالمات به دست نیامده اما افشای آنها می تواند فشارها را به دولت ترامپ برای همکاری با نهاد های اطلاعاتی و امنیتی افزایش دهد.


علاوه بر تماس های تلفنی یاد شده، 12 تماس متنی و ایمیلی دیگر هم بین اعضای ستاد ترامپ با مسکو و نزدیکان «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به دست آمده است.


منبع رویترز مدعی است که یکی از این تماسها با «ویکتور مِدوِدچوک» سیاستمدار و تاجر اوکراینی بوده است. این تماس از آنجا حائز اهمیت به شمار می رود که پوتین پدرخوانده دختر مِدوِدچوک است.


او خود اما در تماس با رویترز هرگونه ارتباط با اعضای ستاد انتخابات ترامپ را تکذیب کرده است.
تحلیلگران گرچه می

گویند که ارتباطات خارجی در زمان رقابت های انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا چندان کم سابقه نیست اما این سطح از ارتباطات غیر عادی جلوه می کند.
به گزارش ایرنا؛ رئیس جمهوری آمریکا از همان زمانی که سرورهای حزب دمکرات در جریان رقابت های انتخاباتی سال گذشته هدف حمله سایبری قرار گرفت و نهادهای امنیتی آمریکا این حمله را به روسها نسبت دادند، متهم به روابط پنهانی با دولت روسیه شد.


هم اکنون برخی کمیته های کنگره آمریکا مشغول بررسی این اتهام هستند و همزمان تحقیقات مستقلی هم به سرپرستی یک دادستان ویژه در جریان است.
بسیاری از رسانه ها پرونده ارتباط احتمالی ترامپ با دولت روسیه را در کنار بزرگترین رسوایی های تاریخ آمریکا از جمله ماجرای واترگیت و رسوایی اخلاقی «بیل کلینتون» چهل و دومین رئیس جمهوری این کشور قرار می دهند. هر دو رویداد یاد شده به محکومیت رئیس جمهوری وقت و کلید خوردن روند استیضاح وی منجر شد.


پیش از این «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی ترامپ در پی افشای ارتباط خارج از برنامه خود با سفیر روسیه ناچار به استعفا شده بود.
چندی پیش انتشار گزارشی مبنی بر اینکه ترامپ در جریان آخرین دیدار خود با وزیر امور خارجه و سفیر روسیه، اطلاعاتی محرمانه در اختیار آنها قرار داده است، فضای سیاسی آمریکا را متلاطم کرده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس