نفت تهران

مدیر روابط عمومی باشگاه نفت‌ تهران گفت: چون نفت پشتوانه سیاسی و لابی فوتبالی ندارد، انگشت روی این تیم گذاشته‌اند.

به گزارش مشرق، درباره وضعیت مالکیت باشگاه نفت‌تهران اظهار داشت: در مورد مالکیت باشگاه ابهامات و مشکلاتی وجود داشت که هفته گذشته عرفانیان نماینده مالک باشگاه شرکت بهنام پیشرو جلسات خوبی با نماینده تام‌الاختیار وزارت نفت برگزار کرد و موارد مبهم که باعث بلاتکلیفی شده بود، مورد بررسی قرار گرفت. پیچیدگی‌هایی وجود دارد که امیدواریم برطرف شود.

وی افزود: بدهی‌هایی که باید از قبل تقبل می‌کردیم، 15 میلیارد تومان بود که هم‌اکنون به 25 میلیارد تومان رسیده و برای‌مان محرز شده است. نگاه مسئولان نفت، نگاه مثبتی است تا این مشکلات حل شود، اما در خصوص وضعیت باشگاه سیاه‌نمایی‌هایی می‌شود که اهدافی پشت این سیاه‌نمایی‌ها وجود دارد. برخی از تیم‌ها در حال رایزنی هستند تا به لیگ برتر برگردند و به حق و حقوق تیم نفت دست پیدا کنند. چون نفت پشتوانه سیاسی و لابی فوتبالی ندارد، انگشت روی این تیم گذاشته‌اند. نه عضوی در هیئت رئیسه سازمان لیگ داریم و نه استاندار، شهردار و ... پشت تیم قرار گرفته‌اند. برخی تصور می‌کنند چون این وضعیت برای نفت وجود ندارد، می‌توانند هر بلایی سر آن بیاورند.

مدیر روابط عمومی باشگاه نفت‌تهران خاطرنشان کرد: انتظار ما از مهدی تاج این است که از بخش خصوصی حمایت کند و نگذارد بخش خصوصی از فوتبال فرار کند. امسال 41 درصد پرداختی داشتیم و زمانی که مالک نفت مشکلات را دید، جلوی روند پرداختی‌ها را گرفت، اما وقتی که باشگاه در حال پرداختی‌ها بود، در بین سه چهار تیم برتر به لحاظ پرداختی بود. جالب است در آن مقطع هم که نفت شرایط خوبی داشت، می‌دیدیم هجمه‌هایی علیه باشگاه نفت صورت می‌گیرد. فراموش نکنید که باشگاه نفت در فصل گذشته تنها 20 و نهایت 25 درصد پرداختی داشت، در صورتی که امسال 41 درصد بود. فراموش نکنید سه، چهار تیم کمتر از نفت حداقل تا یک ماه پیش پرداختی داشتند. الان هم دو سه تیم که اوضاع مالی‌شان گل و بلبل است، 5،6 درصد بیشتر از نفت پرداختی داشتند.

قدوسی با اشاره مبنی بر اینکه باشگاه نفت تهران با بدهی مالیاتی روبه‌روست و در صورتی که موفق به ارائه مفاصا حساب مالیاتی خود نشود، پروانه فعالیتش تمدید نشده و منحل می‌شود، گفت: مشکلی از این بابت نیست و نفت به فعالیت خود ادامه می‌دهد. اگر بحث بدهی مالیاتی باشد، پرسپولیس و استقلال بدهی مالیاتی‌شان چند برابر باشگاه نفت است. همچنین مالیات سنواتی برخی از تیم‌ها چند بیشتر از نفت است. طبق توافقنامه، مالک نفت باید 15 میلیارد از بدهی باشگاه را پرداخت می‌کرد که از این مقدار دوازده میلیارد و 800 میلیون بابت بدهی به بازیکن، مربی و طلبکار و بقیه برای بدهی مالیاتی بود. اداره مالیات حساب باشگاه را مسدود کرده که در این راه، برخی‌ تلاش کردند که این اتفاق بیفتد و ما هم رصد کرده‌ایم که این افراد چه کسانی بودند. آنها با سیاه‌نمایی‌های خود نقش آفرینی کرده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات و ابهامات این است که فقط بدهی مالیاتی 91 به قبل سه برابر مالیاتی است که به ما اعلام شده، اینکه 91 به بعد چه مالیاتی داشته، داستان دیگری دارد. همچنین اینکه هنوز به ما گفته نشده که باشگاه چقدر بدهی دارد، یک بُعد دیگر ماجراست. هر چند وقت یک بار احکامی از سوی فدراسیون فوتبال و کمیته انضباطی به ما داده می‌شود که فلان بازیکن و مربی طلب دارد، اما وقتی به لیست بدهی‌ها مراجعه می‌کنیم، نامش را در لیستی که به مالک باشگاه داده نشده، می‌بینیم. همین چند وقت پیش نامه رسول نویدکیا آمد که نامش در لیست بدهی‌ها نبود. اینها جای سؤال دارد که چگونه است برای تیم‌های دیگری که بدهی مالیاتی دارند، اقدامی نمی‌شود، اما برای نفت چنین تلاش‌هایی در پس پرده صورت می‌گیرد.

مدیر روابط عمومی باشگاه نفت‌تهران خاطرنشان کرد: باشگاه نفت ریشه در تاریخ دارد. اگر استاندار و مقام دولتی پشت آن نیست، اما ریشه در تاریخ داشته و پیشکسوتانی دارد و هرگز اجازه نخواهیم داد حق این تیم پایمال شود. لابی‌ها تأثیر نخواهد داشت که یک تیم اصفهانی را جایگزین نفت در آسیا کرده یا بخواهند صبا را به لیگ برتر برگردانند. در مجموع در حل و فصل مالکیت بین خریدار و وزارت نفت بوده و برنامه‌هایی برای گزینه‌های مربیگری و ادامه فعالیت‌ها داریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس