کد خبر 725999
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۶
فیلم/ پاسخ قالیباف به اتهامات روحانی درباره برادرش

با این اقدام قالیباف، او را می‌توان به جرات پیروز پیش از موعد انتخابات ریاست‌جمهوری دانست؛ چرا؟

به گزارش مشرق، به پاس اقدام انقلابی و جهادی محمد باقر قالیباف در کناره‌گیری به نفع حجت الاسلام رئیسی که در راستای وحدت نیروهای انقلاب انجام شد، مجید قلی‌زاده مدیر‌عامل خبرگزاری تسنیم یادداشتی با عنوان "در تمجید یک ایثارگر؛ قالیباف سردار اخلاق و عمل" نوشت که متن آن به قرار زیر است:

مِّنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ، فَمِنْهُم مَّن قَضَی، نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ

اقدام روز گذشته محمدباقر قالیباف در کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست‌‌جمهوری را باید واقعه‌ای تاریخی در طول رقابت‌های انتخاباتی در تاریخ جمهوری اسلامی و بلکه مبارزات انتخاباتی در سایر کشورها دانست. این حرکت از چند جهت دارای ویژگی‌های منحصر به فرد است؛ اول آنکه ایشان در شرایطی از ادامه رقابت‌ها کناره‌گیری کرد که نظرسنجی‌های معتبر در چند روز گذشته، وی را دارای بیشترین اقبال مردمی در بین رقبای حجت‌الاسلام روحانی معرفی کرده بودند که رشد آرای وی می‌توانست برای او نویدبخش موفقیت باشد. این نظرسنجی‌ها همچنین در دوگانه روحانی- قالیباف، پیروزی وی را بر رئیس‌جمهور مستقر پیش‌بینی می‌کردند. بنابراین او کاندیدایی نبود که از هراس باخت از صحنه کناره‌گیری کند.

دوم آنکه او در شرایطی کنار رفت که خالصانه و صادقانه، فرد مورد حمایت خود -که در نظرسنجی‌های اخیر مخصوصا پس از مناظره سوم رشد آرای بسیار چشمگیری داشته است- را نیز به همگان اعلام کرد و هدفش از این اقدام را نیز با صدای رسا با حامیان پرشمار خود درمیان گذاشت. برخلاف آنچه در اردوگاه اصلاح‌طلبان در دوره قبل اتفاق افتاد.

لذا فارغ از هرگونه موضع‌گیری له یا علیه کاندیداهای ریاست‌جمهوری دوازدهم که نمی‌خواهم وارد آن شوم، اقدام محمدباقر قالیباف را باید از منظر «اخلاق» و «تعهد» شایسته بالاترین قدردانی‌ها و تمجیدها دانست. کناره‌گیری او در شرایطی که خود شانس قابل اعتنایی برای موفقیت داشت و معرفی مشخص و بدون هیچگونه ابهام و ایهام نامزد مطلوب خود به هوادرانش، جز «ایثار و مجاهدت و فداکاری» نمی‌تواند نامی به خود بگیرد.

با این اقدام قالیباف، او را می‌توان به جرات پیروز پیش از موعد انتخابات ریاست‌جمهوری دانست. چرا؟ بدان دلیل که تمام کاندیداهای حاضر در صحنه، همه‌ همّ و غم خود را در مناظره‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های تلویزیونی به کار می‌گیرند تا به جامعه اثبات کنند که نه برای خود، بلکه برای هدفی بالاتر که همانا اصلاح امور مردم است به عرصه آمد‌ه‌اند.

قالیباف با این‌ کناره‌گیری مقتدرانه و البته تداوم حضور فعال در میدان برای نیل به مطلوبش، نشان داد که برای او چنین ادعایی نه از سر ریا و تملق برای کسب رای، بلکه یک مسئله‌ اعتقادی و مبنایی است.

در معارف دینی گفته شده که «حب جاه و مقام» و ریاست‌طلبی آخرین میلی است که از وجود انسان خارج می‌شود. به طوری که بسیاری از جاه‌طلبان و مقام‌پرستان، مال و جان خود را در این راه به ثمن بخس می‌فروشند و چه بسا دین و اخلاق را در پای آن به مسلخ ببرند.

در این روزها شاهد بودیم چطور برخی از نامزدها برای جلب آرای مردم نه تنها دین و اخلاق خود که مصالح نظام و گذشته پر افتخار آن را زیر پا گذاشتند و نظام مظلوم جمهوری اسلامی را با تهمت‌های ناجوانمردانه‌‌ای زیر تازیانه کلمات زهرآگین خود بردند از این رو تصمیم و اقدام قالیباف ارزش و معنای بیشتری پیدا می‌کند؛ تصمیم و اقدامی که از مردان نادر روزگار بر می‌آید که قدرت را برای خدمت و برای شیرین کردن کام ملت می‌خواهند نه جرات بخشیدن به دشمن و بهانه قراردادن دست او برای ضربه زدن و هتک حرمت نظام اسلامی.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس