کد خبر 725911
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
صدا و سیما

همایش روز جهانی ارتباطات در دانشکده ارتباطات دانشگاه صدا و سیما با سخنرانی دکتر«دارابی» معاون امور استان‌های رسانه ملی برگزارشد.

به گزارش مشرق، در17ماه مه 1865 اتحادیه بین المللی تلگراف در ژنو تأسیس شد و در30 اکتبر 1906 در کنفرانس همین اتحادیه، تصمیم گرفته شد که «اتحادیه بین المللی تلگراف» نیز ایجاد شود.
در9 دسامبر سال 1932 به موجب عهدنامه مادرید، از وحدت دو اتحادیه فوق اتحادیه بین المللی ارتباطات راه دور ایجاد شد. در واقع روز جهانی ارتباطات، یاد آور تأسیس این اتحادیه‌ها برای کمک به پیشرفت امر ارتباطات است.
آقای دکتر دارابی در همایش روز جهانی ارتباطات در دانشگاه صداوسیما با بیان اینکه برخی صاحب‌نظران بر این باورند که چهار تحول اساسی در مشخصه‌های فضای رسانه‌ای رخ داده است، خاطرنشان کرد: این تغییرات این گونه‌اند که مرزهای سخت و دقیق به مرزهای نرم تبدیل شده، رابطه یک به چند به رابطه چند به چند مبدل شده، مفهوم مخاطب (دریافت کننده) به مفهوم خلق کننده (توزیع کننده) تغییر یافته و وسایل ارتباط جمعی به وسایل ارتباطی متنوع تبدیل شده‌اند.

ظهور رقبای رسانه‌ای جدید
معاون امور استان‌های صدا و سیما گریزی به ظهور رقبای رسانه‌ای جدید زد و ادامه داد: با توجه به ظهور رقبای رسانه‌ای قدرتمند چون ماهواره، اینترنت و فضای مجازی و نیز سرعت فراوان تغییرات فناوری، رسانه‌ها به‌طور اعم و سازمان صدا و سیما به‌طور اخص ملزم به بازشناسی روندهای درونی (محاطی) و بیرونی (محیطی) شده‌اند تا با بهره‌گیری از روش‌های آینده‌پژوهی، تنظیم نقشه راه و ترسیم آینده را به درستی انجام دهند.
به گزارش فارس، دارابی ادامه داد: با این ملاحظات بر این باورم که سازمان صدا و سیما تا سال 2020 باید گام‌های بزرگی بردارد که از آن جمله ایجاد شهر رسانه‌ای، تصویب قانون جامع مدیریت و اداره صداوسیما، تعیین تکلیف درباره مالکیت معنوی و کپی رایت، ایجاد قطب دینی و تولیدات پاک و اخلاقی در حوزه انیمیشن، فیلم و سریال، ماهواره مستقل، دیجیتال‌سازی، آرایش رسانه‌ای جدید و کادر سازی و تربیت نیرو که دانشگاه صدا و سیما محور این مسأله است.

فعالیت‌های دانشگاه صداوسیما
این استاد دانشگاه در ادامه و در ارتباط با فعالیت‌های دانشگاه صدا و سیما عنوان کرد: بارها گفته‌ام دانشگاه صدا و سیما از مراکز آموزش عالی منحصر به فرد کشور به شمار می‌رود. ظرفیت بی‌بدیلی است که دانشجویان متعدد با سواد، اعضای هیأت علمی متعهد و فاضل، کادر و مدیران با انگیزه و مؤمن رشته‌های درسی خاص که ویژه دانشگاه صدا و سیماست، در آن به تحصیل مشغول هستند و امکان کار و شغل مستقیم با رشته تحصیلی خود را به دست می‌آورند.
دارابی ادامه داد: فارغ از برخی نواقص و اشکالات که در سالیان اخیر در این حوزه دیده‌ایم و باید ترمیم شوند، دانشگاه صدا و سیما مرکز کادرسازی، تربیت نیرو و ضامن پویایی و بالندگی رسانه ملی به شمار می‌رود.
این استاد دانشگاه در ادامه و در ارتباط با فعالیت‌های دانشگاه صدا و سیما عنوان کرد: فارغ از برخی نواقص و اشکالات که در سالیان اخیر در این حوزه دیده‌ایم و باید ترمیم شوند، دانشگاه صدا و سیما مرکز کادرسازی، تربیت نیرو و ضامن پویایی و بالندگی رسانه ملی به شمار می‌رود.

خروجی دانشگاه مستلزم به توجه است
به گزارش سایت مرکزاموراستان‌های رسانه ملی، آقای دارابی با بیان اینکه اگر آینده کارآمد و مؤثر برای صدا و سیما را می‌خواهیم باید به همان میزان به دانشگاه نیز توجه داشته باشیم، گفت: ساز و کارهای این مسأله را در چند زمینه می‌توان برشمرد، نخست صیانت از سرمایه‌های انسانی دانشگاه و دیگری احراز جایگاه بایسته برای این مرکز آموزش عالی در نظام سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرایی سازمان البته نباید از فراهم ساختن فرصت‌های مطالعاتی و ارتقاء سطح دانش و علم استادان،کارورزی دانشجویان در حین تحصیل، بورسیه، امریه و استخدام دانشجویان، کمک‌های مادی و معنوی و بازنگری و به روز کردن رشته‌های تحصیلی غافل بود.


  «فرمانده» دوباره می‌آید  
در سالگرد شهادت حاج محمد ناظری، که نقش فرمانده را در سه فصل پیشین این مستند مسابقه ایفا می‌کرد، فیلمبردای فصل چهارم مستند مسابقه فرمانده در استان سیستان و بلوچستان پایان یافت.
به همین مناسبت مهدی ماهان ضمن اعلام خبر پایان فیلمبرداری فصل چهارم مستند مسابقه فرمانده تصریح کرد: فصل چهارم مستند مسابقه فرمانده در قالب نیروی زمینی و در جغرافیایی بسیار وسیع‌تر از فصل‌های قبلی این مجموعه ساخته شده است. در فصل‌های قبلی مستند در یک جزیره یا یک محدوه چند کیلومتری فیلم برداری می‌شد اما فرمانده چهار در سیستان و بلوچستان چند هزار کیلومتری فیلم‌برداری شده است. کارگردان فرمانده ۴ افزود: در این فصل از بین هزاران نفری که ثبت نام کرده بودند سیصد نفر انتخاب شدند و از بین این سیصد نفر در مرحله انتخابی که در تهران برگزار شد، پانزده نفر برگزیده شدند و تحت آموزش‌های چتربازی و مسائل مربوط به ادوات زرهی مانند نفر بر قرار گرفتند و از پانزده نفر باقی مانده هم پنج نفر حذف و ده نفر اصلی مسابقه مشخص شدند. ماهان تأکید کرد: فرمانده ۴ از نظر تجهیزات نظامی و پشتیبانی از فصل‌های قبلی بسیار وسیع‌تر خواهد بود و همینطور از نظر کیفی و فنی فرمانده ۴ پیشرفت چشمگیری داشته است. مردم در فرمانده ۴ صحنه‌های جدید، متفاوت و هیجان انگیزتری خواهند دید. در این فصل فرمانده بخش‌هایی مانند تیر اندازی، جنگ شهری، عملیات آبی خاکی، گریم و استتارشهری و عملیات ردیابی و شناسایی وجود دارند همچنین مخاطبان فرمانده در فصل چهارم، منتظر یک فینال متفاوت و بسیار هیجان انگیز باشند. فصل چهارم مستند مسابقه فرمانده به تهیه کنندگی حسین افشار و کارگردانی مهدی ماهان، مهدی جبین شناس و امین کفاش زاده در خانه مستند انقلاب اسلامی تولید شده است و با پایان مراحل تصویربرداری به‌زودی وارد مراحل تدوین خواهد شد.این مجموعه پرطرفدار که در سه فصل پیشین، قشر وسیعی از جوانان را به خود جلب کرده بود، در تعطیلات عید نوروز آینده از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.

منبع:‌صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس