کد خبر 725747
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
کشتی

اعضای تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی در حالی انتخاب شدند که این گزینش در سنگین وزن با ابهاماتی روبروست.

به گزارش مشرق، پس از اینکه کمیل قاسمی به عنوان ‌آزادکار عنوان‌دار و المپیکی ایران به دلیل مصدومیت و البته جوانگرایی کادر فنی از لیست مسافران بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی خط خورد،‌ نفر دیگری جایگزین کمیل شد. آزادکار سنگین وزنی که هم اکنون حضورش در ترکیب تیم اعزامی به باکو با ابهامات زیادی همراه شده است.

این جایگزین،‌ جابر صادق زاده سنگین وزن شناخته شده و باتجربه کشورمان است که اهالی کشتی او را به عنوان پهلوان کشور می شناسند و عناوین زیادی در رقابتهای کشتی پهلوانی دارد. اما سوال اینجاست که او با چه معیار و توجیهی در ترکیب تیم اعزامی قرار گرفت. تیمی که تمامی نفراتش بر پایه فرایند انتخابی و یا حضور در میادین مختلف داخلی و بین المللی شکل گرفته و با تلفیقی از جوانان و نفرات باتجربه برای اعزام به باکو مهیا شده است.

در این میان سوال اینجاست که اگر قرار بر حضور نفر جایگزینی برای کمیل قاسمی بود،‌ چرا کشتی‌گیری انتخاب شد که هیچ کدام از مسیرهای قانونی و انتخابی تا تیم ملی را طی نکرد و فقط به عنوان یک کشتی‌گیر پهلوانی و تنها با تشخیص شورای فنی و مربیان تیم ملی به ترکیب اضافه شد.

به گفته محمد طلایی، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد،‌ نفرات اعزامی به باکو در برخی از اوزان بر پایه جوانگرایی انتخاب شدند،. حال سوال دیگری بوجود می آید که آیا بهتر نبود به جای جابر صادق زاده، یک ‌جوان باانگیزه و جویای نام، دوبنده وزن ۱۲۵ کیلوگرم را بر تن می کرد. به واقع دلیل انتخاب یکی از کشتی گیران پهلوانی ایران در ترکیب تیم کشتی آزاد برای حضور در بازیهای کشورهای اسلامی چه بود؟

مطمئنا این فرصت می توانست نصیب جوان سنگین‌وزن دیگری شود که هم فرایند انتخابی تیم ملی را یکی پس از دیگری طی کرده بود و هم با نظر کادر فنی در تمامی مسابقات داخلی و خارجی به میدان رفته بود. نفراتی مثل امین طاهری، امیررضا امیری و یا حتی  یدالله محبی که در جام تختی کشتی گرفته بودند و اولویت با آنها بود.

 به هر حال شورای فنی کشتی آزاد و در راس آن فدراسیون کشتی در انتخاب سنگین وزن اعزامی به باکو طوری تصمیم گرفتند که جای ابهامات فراوانی دارد. فقط امیدواریم متولیان کشتی برای این تصمیم خود توجیه قابل قبولی داشته باشند تا اصل فرایند انتخابی تیم ملی و قانون‌مداری در کشتی زیر سوال نرود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس