کد خبر 725530
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۷
سفر وزیر کار و رفاه اجتماعی به سنندج

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سایت ایران کارورز سه‌ ساله است، گفت:‌ سعی داریم به جای دادن یارانه به سمت پرداخت کارانه حرکت کنیم؛ بعد از بحث و بررسی‌ها امسال به این نتیجه رسیدیم

به گزارش مشرق، علی ربیعی در مراسم رونمایی از سند ملی اشتغال سبز اظهار کرد: گفتمان محیط زیست در کشور جا افتاده است؛ دولت یازدهم دولتی است که بین دولتهای قبل و بعد از انقلاب که بیش از همه به بحث محیط زیست و رونق گفتمان محیط زیست پرداخته است.

وی با اشاره به آثار و تبعات منفی برنامه‌های توسعه‌ای انجام شده در کشور برای حوزه محیط زیست گفت: در این دوره بیش از هر دوره‌ای هم رونق گفتمان محیط زیست و هم رونق عملکرد محیط زیستی داشتیم اما سیاست‌های غلط در حوزه منابع آب و محیط زیست منجر به این وضعیت شده است همچنین عدم وجود گفت‌وگوهای منطقه‌ای و بین‌المللی و حضور کم ایران در سیاست‌های خارجی در منطقه و بین‌الملل، سیاست‌های غلطی است که در این دوره وارث آن بودیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طی سه چهار سال گذشته در حوزه محیط زیست به اندازه 15 سال کار شده است افزود: در حوزه اشتغال سبز رویکرد اول رویکرد مسئولیت اجتماعی است؛ طبق تعاریف توسعه پایدار باید به سمت مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و وزارتخانه‌ها برویم. وزارتخانه‌هایی که کارهای توسعه‌ای انجام می‌دهند، حرکت کنیم اما امروز از این رویکرد عبور کرده و به رویکرد جدیدی رسیده‌ایم؛ جهت‌گیری این رویکرد رشد فراگیر ضد فقر و پایدار است که پایداری آن به حوزه محیط زیست ارتباط زیادی دارد.

ربیعی با تاکید بر اینکه رشد فراگیر اشتغال و ضد فقر در دوره بعد جزء برنامه‌های رئیس جمهور است، اظهار کرد: در رویکرد اول کاهش ضایعات، پساب و آلودگی از سوی دستگاهها مد نظر قرار می‌گیرد اما در رویکرد جدید به سمت مشاغلی می‌رویم که ذاتا سبز هستند.

وی با اشاره به اینکه رویکرد رشد اشتغال فراگیر و ضد فقر سه حوزه را در بر می‌گیرد، گفت: بر اساس این رویکرد می‌خواهیم اقتصاد را جلو ببریم. رشد و توسعه اقتصادی که به اشتغال فراگیر و کاهش فقر منجر شود و در عین حال پایداری زیست محیطی را در بر داشته باشد. این سه حوزه مباحثی است که از سوی رئیس جمهور مطرح می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حسین IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    8 2
    دیر شده بالام جان. از قالیباف کپی نکن.
  • امیر IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    4 2
    این دولت کلا تو کار کپی هست از اون رئیس جمهور که پایان نامه دکتری رو کپی کرده تا اینها
  • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    1 1
    به بم دیر شده نوشدارو بعد از مرگ سهراب فایده ای ندارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس