photo_2017-05-15_16-13-37.jpg

تجربه گذشته نشان داد که هر زمانی با یکدیگر وحدت داشتیم و کنار یکدیگر بودیم و با انسجام به ارزش‌های انقلاب تأکید می‌کردیم موفق و پیروز بودیم و هرکجا که شکاف در بین جبهه انقلاب حاکم بود ما ضربه خوردیم.

سرویس سیاسی مشرق - پس از اعلام انصراف محمد باقر قالیباف از انتخابات ریاست جمهوری . حمایت وی از حجت الاسلام رئیسی، شخصیت‌ها و گروه‌های سیاسی ضمن تقدیر از قالیباف این اقدام را شجاعانه و با خلوص نیت توصیف کردند.

تجربه گذشته نشان داده هر زمانی وحدت داشتیم پیروزی با ما بوده/ حرکت بسیار زیبا و دقیق قالیباف حکایت از یک خودگذشتگی داشت

علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس با اشاره به کناره‌گیری محمدباقر قالیباف از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به نفع آقای رئیسی اظهار داشت: تجربه گذشته نشان داد که هر زمانی با یکدیگر وحدت داشتیم و کنار یکدیگر بودیم و با انسجام به ارزش‌های انقلاب تأکید می‌کردیم موفق و پیروز بودیم و هرکجا که شکاف در بین جبهه انقلاب حاکم بود ما ضربه خوردیم.

وی در ادامه تأکید کرد: این حرکت بسیار زیبا و دقیق آقای دکتر قالیباف حکایت از یک خودگذشتگی داشت که ماحصل آن در یک بصیرت و دقت و تیزبینی استوار بود.

نماینده سابق مجلس افزود: با توجه به تجربه گذشته و با دقت نظر بر ضرورت تغییر وضع موجود و خطراتی که از جانب آن ملت رشید ایران و انقلاب اسلامی را در معرض خطر قرار می‌دهد این راه اتحاد برای تغییر را انتخاب کردند که راه بسیار شایسته و خوبی است.

زاکانی خاطرنشان کرد: ما امیدواریم که ان‌شاءالله در پرتو این حرکت بسیار زیبایی که صورت گرفت، شاهد این باشیم که آنچه امروز زیبنده ایران اسلامی و آنچه امروز در قِبَل مردم عزیزمان در رنج و عذاب هستند اینها از این کشور رخت ببندند و ما شاهد این باشیم که این تغییر بزرگ در انتخابات و این توجه و پیگیری برای تقویت آقای رئیسی به سرانجام برسد و ان‌شاءالله پیروز باشیم تا بتوانیم خدمت و شایستگی را جایگزین قدرت‌طلبی برخی از آقایان کنیم.

رنجبرزاده: حمایت قالیباف از «رئیسی» اقدامی شجاعانه و همراه با ایثار و فداکاری بود

اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام حمایت محمدباقر قالیباف نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از حجت‌الاسلام رئیسی، اظهار داشت: حمایت آقای قالیباف به از آقای رئیسی اقدامی شجاعانه، توأم با بصیرت و همراه با ایثار و فداکاری بود.

وی افزود: همه اقدامات، عملکردها و جهت‌گیری‌های آقای قالیباف در کارنامه کاری‌شان از گذشته تا به امروز نشان‌دهنده از خودگذشتگی و فداکاری ایشان بوده است.

رنجبرزاده تصریح کرد: آقای قالیباف یکی از نیروهای انقلابی پُرتلاش و با سبقه مدیریتی روشن بوده و هستند، اما وقتی احساس کردند این اقدام‌شان می‌تواند موجی به نفع پیروزی جبهه نیروهای انقلاب تلقی شود و امید و نویدی را به همه مردم عزیز ایران اسلامی که در راستای حفظ دستاوردهای نظام و انقلاب در تلاش هستند، رقم بزند، از آقای رئیسی حمایت کردند.
این عضو هیأت رئیسه مجلس یادآور شد: آقای قالیباف با تمام ظرفیت در تلاش هستند که آقای رئیسی پیروز میدان انتخابات باشند، ارزیابی‌ها و نظرسنجی‌ها هم حکایت از این دارد که رأی آقای رئیسی و آقای روحانی برابری می‌کند که با حمایت آقای قالیباف از آقای رئیسی و اتحاد نیروهای انقلاب در این بُرهه حساس کنونی، قطع به یقین پیروزی ان‌شاءالله از آن ماست و مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه نیروهای جبهه انقلاب اسلامی قطعاً روز شنبه جشن وحدت، پیروزی، انسجام و اتحاد برای خدمتگذاری به مردم را برگزار خواهند کرد.

ستاره اخلاق انتخابات

محسن پیرهادی عضو شورای شهر از اقدام انقلابی و وحدت آفرین قالیباف تشکر کرد.

قالیباف به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرد/ او برخلاف جهانگیری کاندیدای پوششی نبود

محمدحسن قدیری‌ابیانه کارشناس مسائل سیاسی ، با اشاره به اتحاد محمدباقر قالیباف و حجت‌الاسلام رئیسی گفت: قالیباف در این انتخابات و در طول مناظرات بسیار خوب عمل کرد و دست‌اندازی‌های دولت فعلی و مسئولین به بیت‌المال را برای افکار عمومی روشن و در نهایت به وظیفه دینی و ملی خود عمل کرد.

وی افزود: امام (ره) فرموده بودند اگر کسی خودش را برای مسئولیت صالح می‌داند وارد عرصه شود و قطعا آقای قالیباف از روحانی و جهانگیری صالح‌تر است و بهتر می‌تواند کشور را اداره کند اما امام (ره) همچنین تاکید کردند که اگر کسی برای خدمت وارد عرصه شد و دید فرد دیگری بهتر از او می‌تواند مسئولیت را بر عهده بگیرد موظف است به نفع او کنار برود که در اینجا هم آقای قالیباف به وظیفه دینی و ملی خودش عمل کرد و با تشخیص اینکه آیت‌الله رئیسی بهتر است به نفع او کنار رفت.

قدیری‌ابیانه تاکید کرد:‌این حرکت آقای قالیباف کار بسیار ارزنده‌ای بود در حالی که برخلاف جهانگیری که از اول معلوم بود فقط کاندیدای پوششی است قالیباف واقعا نامزد بود و این کار قالیباف قطعا در خاطره‌ها می‌ماند. 

وی ادامه داد: مطمئنم فردی مثل آیت‌الله رئیسی از نیروهای توانایی چون آقای قالیباف در دولتش به نحو احسن استفاده می‌کند و پیام من به تمام کسانی که گزینه آنها قالیباف بود، این است که مانند او از آقای رئیسی حمایت کنند و مطمئن باشند که شاهد خدمت دولتی با ریاست جمهوری رئیسی و مسئولیت‌های مهم توسط قالیباف و سایر دلسوزان و تحول در اقتصاد و وضعیت کشور خواهیم بود. 

این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ما به کسانی نیاز داریم که به ملت خودمان اعتماد و اعتقاد داشته باشند نه کسانی که مردم‌شان را بی‌شناسنامه می‌دانند. مردم نیازی به کابینه پیر و ناتوان ندارند.

قدیری‌ابیانه گفت: در دولت آقای رئیسی مدیر و وزیری که ثروتش هزار میلیارد باشد نخواهیم داشت. این دولت با رانت‌خواری، فساد و انحراف مقابله خواهد کرد و کشور را با حفظ اقتدار در مقابل دشمنان به پیش می‌برد.

وی در پایان با بیان اینکه اتحاد آقایان قالیباف و رئیسی امر مبارکی است و باید با آقای قالیباف تبریک گفت، اظهار داشت: البته نظر من این بود که آقای قالیباف همچنان در صحنه باشد و در مراحل بعدی به نفع آقای رئیسی کنار برود.

شاکری: رفتار ایثارگرانه قالیباف صحنه‌های دفاع مقدس را به نسل چهارم نشان داد

  مجتبی شاکری دبیرکل جبهه جانبازان انقلاب اسلامی، گفت: باید به جبهه مردم نیروهای انقلاب تبریک بگوییم که صحنه بسیار زیبایی از ایثارگری و بصیرت را خلق کردند.

وی افزود: این صحنه بسیار زیبا که امروز از رفتار ایثارگرانه محمدباقر قالیباف شاهد بودیم، به صحنه کشیدن تمام ظرفیت جریان انقلاب و اتحاد برای پیروزی است.

شاکری گفت: به هر صورتی که می‌خواستیم صحنه‌های دفاع مقدس را برای نسل چهارم تشریح کنیم یا اگر می‌خواستیم رفتاری که رزمندگان در دوران دفاع مقدس در محبت به یکدیگر داشتند را نشان دهیم، نمی‌توانستیم به وضوح رفتار امروز محمدباقر قالیباف این صحنه‌ها را نشان دهیم، عملکرد قالیباف صحنه‌های ایثارگرانه دفاع مقدس را به نسل چهارم نشان داد.

عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: باید از این فرصت پیش‌آمده استفاده کنیم تا با وحدت کلمه تمام نیروهای انقلاب و به صحنه آمدن ظرفیت انقلابی در انتخابات، تکلیف دولت عهدشکن مشخص شود.

واکنش نادران به انصراف قالیباف به نفع رئیسی

الیاس نادران به انصراف وحدت آفرین قالیباف به نفع رئیسی واکنش نشان داد.

سخنی با مخالفان و موافقان انصراف قالیباف

حسین شمسیان فعال رسانه‌ای با اشاره انصراف وحدت آفرین قالیباف نوشت:

برای عقلانیت برای فداکاری

محمد باقر قالیباف در اوج ،برای اوج گرفتن پرچم انقلاب کنار کشید.

هرکس ممکن است مخالف یا موافق این تصمیم بزرگ در این لحظه باشد.اما سه نکته:

۱- محمد باقر قالیباف خودش را فدای شرف و عزت مردم کشورش کرد و همه ما باید تمام قد و با همه وجود،از او بعنوان یک قهرمان بزرگ تجلیل کنیم و تصمیمش را تبدیل به عنصر جهش رای نیروهای انقلابی در سراسر کشور کنیم.

۲-تصمیم او نشان داد برخلاف نظر بدخواهان و دروغگویان،آرزوی پست و مقام ،چشم نیروهای انقلاب را کور نکرده و آنها انقلاب را بر آبروی خود مقدم می دارند.

۳- در این دو روز و نیم باقیمانده تا پایان فرصت تبلیغات،هیچ حرف و حاشیه ای نسازیم و فقط و فقط به رقابت اصلی با دولت تزویر و دروغ کمر ببندیم. تجربه دهها سفر و سخنرانی در روزهای اخیر بمن ثابت کرده که مردم فقط و فقط منتظر جریان کارآمد ،پاکدست و انقلابی هستند. اکنون فداکاری قالیباف این فرصت را بیش از دیروز کرده ومی توانیم تیم قالیباف- رئیسی را بعنوان مدلی موفق در اداره کشور به مردم معرفی بدهیم.

نصرت خدا نزدیک است.
 
اخلاص مردان کف خیابان و فداکاری مردانی مثل قالیباف ،دلها را هدایت خواهد کرد که او «مقلب القلوب» است.

فرصت را به تحلیل بافتن و منازعه و ای کاش و افسوس،چند درصد رای این به سبد آن می رفت  و.... نسوزانیم که زمان اندک است و  چشم مردم به تبیین و استدلال  نخبه های خوش فکر حزب اللهی .

شک نکنید آنها که از ننگ و فساد و بی عملی دولت کنونی به جان آمده اند،هرگز رایشان از قالیباف به روحانی منتقل نمی شود. اسیر فضا سازی و نظر سازی های  امثال آشنا نشوید.

برای مردم مدل کار خالصانه و مبارزه با فساد رئیسی و مدیریت اجرایی و میدانی  قالیباف، همان نسیم خوشی است که سالها انتظارش را کشیده اند،این را به همه مشتاقان برسانید و  یقین داشته باشید که «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم»

بسم الله...

این پیام را با هر هویتی ،منتشر کنید تا دلها به ذکر الهی و امید نصرتش تقویت شود.

تقدیر حاج منصور ارضی از اقدام انقلابی قالیباف

حاج منصور ارضی مداح اهل بیت به انصراف محمدباقر قالیباف در حمایت از حجت الاسلام رئیسی واکنش نشان داد. متن پیام وی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

آنچه امروز روی داد یعنی کناره گیری جناب آقای محمد باقر قالیباف به نفع حجت الاسلام دکتر سید ابراهیم رئیسی نشان دهنده مردانگی، غیرت و از خود گذشتگی ایشان بود.

بدینوسیله مراتب تقدیر و تشکر خود را از این اقدام انقلابی و ائتلاف خجسته اعلام می دارم و امید دارم همه نیروهای انقلاب از جمله آقای قالیباف در دولت کار و کرامت به کارگیری شوند. سعادت مردم عزیز ایران را از خداوند مسئلت دارم.

نقوی‌حسینی: قالیباف مصالح کشور را به منافع خودش ترجیح داد

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اعلام انصراف محمدباقر قالیباف از کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری به‌نفع حجت‌الاسلام رئیسی، گفت: آقای قالیباف از ابتدا گفته بود که منافع ملی کشور برایش مهم است که همه دیدیم همین‌طور هم شد.

وی قالیباف را مدیری توانمند، شایسته و در شأن و تراز ریاست‌جمهوری دانست و افزود: آقای قالیباف با اقدامی که در کناره‌گیری از رقابت‌های انتخاباتی انجام داد، منافع ملی و آینده کشور و ملت را به مسائل شخصی و فردی‌اش ترجیح داد.

نماینده مردم ورامین در مجلس کناره‌گیری قالیباف از رقابت‌های انتخاباتی را وحدت یک‌پارچه‌ بین تمامی نیروهای انقلابی کشور ارزیابی و تصریح کرد: قطعاً این وحدت، زمینه‌ساز موفقیت نیروهای اصولگرا در رقابت ۲۹ اردیبهشت خواهد بود و پیوند نیروهای اصولگرا برای اولین بار، بالاخره این نوید پیروزی بزرگ را خواهد داد.

نقوی‌حسینی با بیان اینکه اصولگرایان مورد اعتماد ملت هستند، خاطرنشان کرد: اگر تاکنون پیروزی هم در دوره‌های گذشته برای اصولگرایان به دست نیامده، به‌دلیل تفرقه آنها بوده، بنابراین قطعاً اصولگرایان مورد استقبال قرار می‌گیرند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وحدت اصولگرایان کلید اصلی پیروزی است و فکر می‌کنم که بخش عمده‌ای از آراء به‌سوی نیروهای انقلابی سرازیر خواهد شد.

کوشکی: کار قالیباف فداکاری بزرگی است

صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی، با اشاره به اعلام حمایت قالیباف از رئیسی، اظهار داشت: قطعا کاری که وی انجام داد فداکاری بسیار بزرگی به حساب می‌آید؛ زیرا قالیباف خود را به عنوان یکی از اصلی ترین رقبای جریان دولت در میان مردم مطرح کرده بود و به عنوان یکی از کاندیداهای پیروز جریان انقلاب به حساب می‌آمد.

وی، گفت: قالیباف به دلیل ارزش‌های اعتقادی خود برای دفاع از جریان انقلابی کنار رفت و این به معنای این است که برای فرزندان انقلابی، قدرت طلبی هدف نیست و حاضر هستند برای نظام، انقلاب و مردم از بهترین موقعیت‌های خود بگذرند.

کوشکی در ادامه، عنوان کرد: این اقدام قطعا به مردم نشان می‌دهد که جریان انقلابی به دنبال کسب قدرت نیست و دغدغه آنها خدمت به مردم و مستضعفین است.

کارشناس مسائل سیاسی، تصریح کرد: بدون شک فداکاری قالیباف برای حمایت از جریان انقلابی و کمک برای تغییر وضع موجود، شک سنگینی به رقبای انتخاباتی وی وارد می‌کند که در روزهای آینده موجب ریزش جدی آرای مردم از آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آقای روحانی و تیم همراهش در روزهای آینده هرکاری را برای حفظ آرای مردمی از خود انجام می‌دهند، بیان کرد: قطعا این خبر موجب دستپاچگی رقبای جریان دولت خواهد شد و تبلیغات انتخاباتی آنها در روزهای آینده تندتر، احساسی‌تر و بدون منطق خواهد شد و همین اضطراب، موجب ریزش بیشتر آرای مردم خواهد شد.

کوشکی در پایان، گفت: این اقدام قالیباف موجب تندتر شدن موج جریان انقلابی و قوت گرفتن آنها می‌شود و انگیزه آنها برای تغییر وضع موجود را محکم‌تر می‌کند؛ این هم‌افزایی بین جریان های انقلابی قطعا موجب خواهد شد که نتیجه مطلوبی برای مردم و تغییر جدی در وضع فعلی کشور ایجاد شود.

نوبخت: انصراف قالیباف براساس تدبیر و خردمندی بود

 منیره نوبخت عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه حرکت محمدباقر قالیباف مبنی بر اعلام کناره‌گیری، براساس تدبیر و خردمندی بود، گفت: ایشان در اطلاعیه هم گفته است که باید وحدت بیشتر در جبهه انقلاب بوجود بیاید و قطعاً کار صحیح و بجایی انجام دادند.

نوبخت با بیان اینکه قالیباف برای وحدت نیروهای انقلاب اسلامی این کار را انجام داد، گفت: قطعاً حرکت امروز قالیباف در آراء هم تأثیر خواهد داشت و شاهد یکپارچگی گسترده در سطح نیروهای انقلاب هستیم.

وی با اشاره به اینکه در ایام تبلیغات مردم صحبت‌های کاندیداها را شنیدند و توانستند به نقاط ضعف و اشکال دولت پی ببرند، اظهار داشت: این اشکالات منطقی و مبتنی بر ضعف‌های دولت است و مسلماً کاندیدایی رای خواهد آورد که مترصد تغییر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    75 57
    روحیه مضاعف گرفتیم ازین گزارشات و مصاحبه ها در حمایت از اقای قالیباف لطفا قطع نکنید و همینوطر ادامه بدید سخنوارا اساتید مطرح فیلم سازا هنرمندا و هر کسی که سبد رایی داره ازش مصاحبه بگیرید یا توئیتاشو منعکس کنید اجرتون با حضرت زهرا مادر سادات کربلا
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      8 2
      حضرت زهرا(س) تودهنی سختی به مسخره کنندگان خواهند زد منتظر باش!
    • تغییر به نفع مردم ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      9 0
      آنقدر منفی بزنید که جانتان در بیاید شنبه را منتظر باشید. پاداشی برای منفی هایتان داده نخواهد شد با این حال مشغول باشید و دلخوش.
    • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
      15 3
      قالیباف معاون اول دولت کار و کرامت ان شا الله
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    اشتباه محض نه فداکاری ونه تدبیر کارانتخابات درمرحله اول تمام است به نفع روحانی .
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      10 2
      اشتباه مثبت دادم نظرم منفی منفی منفی منفی منفی است علی برکت الله به قول روحانی که به زعم خودش میخواست جلوی گناه بیشتر قالیباف را بگیره! انشاء الله با پیروزی حجت الاسلام رئیسی جلوی گناهان بیشتر آقای روحانی هم گرفته شود ، باشد که از اشتباهات 4 ساله گذشته عملا توبه کند. به برکت بصیرت مردمان مومن و انقلابی
  • سید IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    79 13
    زنده باد برادر انقلابیمان . ما ثابت کردیم که انقلاب و آرمانهای امام بر ههمه چیز حتی رییس جمهور شدنمان هم ارجحیت دارد
    • علی محمد IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
      8 38
      باشه بهش میگم حتما
  • ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    3 41
    این که خیلی مضحکه مشرق موافق نوبخت ورشاد.
  • ناشناس IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    49 11
    اآقای قالیباف مرد حق وانسانی فداکار قابل توجه جنبش اصلاحات روحانی به. خاطر جهانگیری فداکاری کند. انصراف دهد
  • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    55 5
    فداکاری سردار
  • هادی IR ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    14 1
    رای ما سید محرومان و مستضعفین جناب رئیسی
  • دو نامزد یک هدف،یک تیر دو نشان IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    13 1
    اتحاد:با یک تیر دو نشان زدن الان هم ان شاءالله روحانی شکست میخوره و هم اینکه جلبک های سبز که با بستن پارچه سبز آشکارا به کمک شان آمدند از دور خارج می شوند
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۶
    16 3
    محمد باقر قالیباف در اوج ،برای اوج گرفتن پرچم انقلاب کنار کشید. درود بر قالیباف سلام بر رئیسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس