روحانی

طی روزهای منتهی به دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، انتقاد هنرمندان از عملکرد حسن روحانی در چهار سال ریاست جمهوری رو به افزایش است.

به گزارش مشرق،‌ نادر طریقت، کارگردان سینما عملکرد دولت روحانی را زیر صفر دانست و گفت: بودجه‌های نجومی به افرادی داده می‌شد که مجیزگوی مدیران سینمایی و دولتی بودند اما در عوض سینماگران مستقل که به هیچ ارگان و دسته و حزبی وابستگی نداشتند در ناامیدی و تاریکی مطلق روزگار می‌گذراندند.
کارگردان فیلم «خاطره» افزود: امیدوارم با انتخاب فردی اصلح و کارآمد در پست ریاست جمهوری شاهد چنین اتفاقات تلخ و دردآوری در کشور و به خصوص در حوزه فرهنگ و هنر نباشیم و بتوانیم به دور از فضای شعار زده و دروغین با امید به آینده خود و کشور و حوزه فرهنگ و هنر نگاه کنیم.
رضا توکلی بازیگر سینما و تلویزیون گفت: در دوره ریاست جمهوری آقای روحانی به هنر و هنرمند و فرهنگ و فرهنگی هیچ توجهی نشد و متأسفانه وضعیت معیشت و زندگی هنرمندان و به خصوص اهالی سینما روز به روز بدتر از گذشته شد.
بازیگر سریال‌های «او یک فرشته بود» و «زیر زمین»  افزود: در دولت یازدهم اصلاً هنرمندان جایی نداشتند و توسط مسئولان اجرایی دیده نمی‌شدند؛ کسی در این دولت نمی‌دانست که هنر چیست و هنرمند کیست و به همین دلیل هم ما شاهد افول روز به روز وضعیت زندگی و معیشتی هنرمندان در رشته‌های مختلف هنری و به ویژه هنر ارزشمند سینما بودیم.
توکلی سپس با تأکید بر اینکه این رئیس‌جمهور برای حوزه بسیار مهم فرهنگ و هنر کشور هیچ گام مثبتی برنداشت خاطرنشان کرد: امیدوارم که هنرمندان به خودشان بیایند و درصدد آن نباشند که روی وضعیت موجود درپوش بگذارند؛ ما باید واقع‌بین باشیم و بر اساس رسالتی که بر عهده‌مان است حقیقت را بگوییم و درصدد ترویج حقیقت و حقانیت باشیم؛ هنرمندان باید از حیثیت هنری خود دفاع کنند و با اتحاد و انسجام مطالبات برحق‌شان را از مسئولان کشور بخواهند.
علی ملاقلی‌پور، کارگردان فیلم «قندون جهیزیه» و فرزند مرحوم رسول ملاقلی‌پور نیز گفت: در دولت یازدهم مدیرانی را در وزارت ارشاد و سینما به کار گرفتند که اصلا فرهنگی نیستند و این نشان می‌دهد که دولت یازدهم دغدغه فرهنگی ندارد. در واقع حلقه مفقوده دولت در زمینه فرهنگی است و این در حالی است که تا فرهنگ کار و سلامت جامعه وجود نداشته باشد در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی هم موفق نخواهیم بود.
ملاقلی‌پور در گفت وگو با آینه نیوز افزود: از این دولت انتظار پیشرفتی نخواهد بود و همین شرایط ادامه خواهد داشت. بسیاری از مباحث کلان فرهنگی در این دولت نادیده گرفته شده است و در بخش‌های مختلف سینما و تئاتر و موسیقی و کتاب مشکلات بسیاری وجود دارد. دولت توجهی به برنامه‌ریزی در مباحث فرهنگی ندارد و چوب این مشکلات را هم خواهد خورد!
انسیه شاه‌حسینی، بانوی فیلمساز، ضمن تأکید بر اینکه در انتخابات به سیدابراهیم رئیسی رأی خواهد داد، گفت: به کسی رأی می‌دهم که به شُغال‌ها باج ندهد.
جمال شورجه، دیگر کارگردان سینما نیز ضمن حمایت از حجت‌الاسلام رئیسی، تأکید کرد: مشکل اصلی‌مان تحریم نیست بلکه مشکل ما سوءمدیریت است. تمام منابع لازم در کشور وجود دارد که باید از آنها بهره‌وری لازم صورت بگیرد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    9 3
    از بین ان همه بازیگر فرصت طلب وجود چنین افرادی نادر ارزشمند است که حق را می گویند و دنبال ÷ررکدن جیبشان نیستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس