جهانبخش

لژیونرهای فوتبال کشورمان در هفته‌ای که گذشت در تیم‌های خود به میدان رفتند و از نکات قابل توجه آن گلزنی و پاس گل علیرضا جهانبخش در لیگ هلند و حسرتی که آزمون به دل تیم سابقش نشاند بود.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای ایران در هفته‌ای که گذشت در لیگ‌های مختلف به میدان رفتند که در این بین عملکرد فوق‌العاده سردار آزمون در ترکیب روستوف و علیرضا جهانبخش در ترکیب آلکمار از نکات مهم این هفته بود.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:
آلکمار:

هفته سی و چهارم و پایانی لیگ اردیویژه هلند با برگزاری دیدارهای همزمان برگزار شد که در یکی از این بازی ها تیم آلکمار در زمین خود برابر اوترخت ۳ بر ۲ شکست خورد.

علیرضا جهانبخش در دقیقه ۶۲ گل دوم تیم آلکمار را به ثمر رساند. او یک پاس گل هم به نام خود در این بازی ثبت کرد.  تیم آلکمار از دقیقه ۳۳ با اخراج اسونسون ۱۰ نفره شده بود. آلکمار با ۴۹ امتیاز و ایستادن در رده ششم جدول به کار خود پایان داد.

هیرنفین:

تیم هیرنفین که رضا قوچان نژاد را در اختیار دارد در زمین خود برابر نایمخن ۲ بر صفر شکست خورد. هیرنفین با ۴۳ امتیاز در مکان نهم جدول قرار گرفت.

تیم فاینورد با ۸۲ امتیاز قهرمان شد. آژاکس و آیندهوون به ترتیب با ۸۱ و ۷۶ امتیاز در رده های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در جدول گلزنان لیگ هلند رضا قوچان نژاد با زدن 19 گل در رتبه سوم قرار گرفت و علیرضا جهانبخش نیز با 10 گلی که در  این فصل زد به طور مشترک با دو بازیکن دیگر در رده دهم این جدول رده بندی جای گرفت.


یونان:
المپیاکوس:
تیم المپیاکوس که کریم انصاری‌فرد را در اختیار داشت قهرمان سوپر لیگ یونان شد و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

در جدول رده‌بندی سوپر لیگ یونان تیم المپیاکوس با 67 امتیاز صدرنشین شد و جام قهرمانی را به دست آورد. تیم‌های پائوک، پاناتینایکوس، آاک و پانیونیوس به ترتیب با امتیازهای 58، 54، و 52 رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

پانیونیوس: 
مرحله پلی‌آف سوپر لیگ فوتبال یونان با دیدار تیم‌های پانیونیوس و پاناتینایکوس در ورزشگاه نیوازمیرهای شهر آتن آغاز شد که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید. نیمه‌اول این بازی با گل دقیقه 38 برخ به سود پاناتینایکوس پایان یافت اما پانیونیوس در در دقیقه 56 توسط ماسوراس گل تساوی‌بخش را به ثمر رساند. تیم پاناتینایکوس از دقیقه 12 با اخراج زسا 10 نفره شده بود.

مسعود شجاعی، ملی‌پوش ایرانی پس از پایان محرومیت 2 جلسه‌ای امشب در ترکیب اصلی تیم پانیونیوس به میدان رفت و 90 دقیقه بازی کرد.

مرحله پلی‌آف میان تیم‌های دوم تا پنجم جدول رده‌بندی فصل اخیر سوپر لیگ یونان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و تیم قهرمان سهیمه فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد. 3 تیم باقی‌مانده نیز در لیگ اروپا شرکت می‌کنند.

در دیگر دیدار مرحله پلی‌آف پائوک موفق شد در خانه خودش آ ا ک آتن را یک بر صفر شکست دهد.


آلمان:
ولفسبورگ:
تیم های ولفسبورگ و مونشن گلادباخ در هفته سی و سوم بوندس لیگا به مصاف هم رفتند که این بازی در دقیقه ۷۹ و در حالی که دو تیم با نتیجه یک بر یک مساوی بودند به دلیل بارش باران چند دقیقه ای متوقف شد.
پس از توقف بارش باران، داور با مشورت با بازیکنان دو تیم حکم به ادامه بازی روی چمن لغزنده و آب گرفته ورزشگاه خانگی «گرگ‌ها» داد و در نهایت بازی با همان تساوی یک بر یک خاتمه یافت. دژاگه همچنان از ترکیب 18 نفره ولفسبورگ دور است.


روسیه:
روستوف:

تیم فوتبال روستوف یکشنبه شب در چارچوب هفته بیست و هشتم رقابتهای لیگ روسیه به مصاف روبین کازان رفت و برابر این تیم ۴ بر ۲ پیروز شد.

سردار آزمون که از ابتدا در ترکیب روستوف حضور داشت مقابل تیم سابق خود دو گل به ثمر رساند تا هم شب درخشانی را پشت سر بگذارد و هم حسرت کازانی‌ها را برای از دست دادنش بیشتر کند.

ترک گروژنی:

در چارچوب رقابت های لیگ برتر روسیه، تیم ترک گروژنی به مصاف تام تامسک رفت. در پایان، این تیم ترک گروژنی بود که موفق شد با حساب 2-1 از سد تامسک عبور کند و پیروزی دیگری را در این فصل از رقابت ها به ثبت برساند. لبندنکو و آبلای در دقایق 60 و 62 گل‌های تیم ترک گروژنی را به ثمر رساندند و تنها گل تیم تامسک نیز توسط روسلان در دقیقه 80 وارد دروازه ترک گروژنی شد. 

میلاد محمدی، ملی پوش ایرانی ترک گروژنی در این دیدار 90 دقیقه در ترکیب تیمش حضور داشت.

آنژی:
در هفته بیست و هشتم لیگ یک روسیه آنژی به مصاف یوفا رفت و دو بر یک مغلوب میزبانش شد.
ابتدا دیمیتری استوتسکی در دقیقه ۳۴ دروازه آنژی را باز کرد اما چند دقیقه بعد فیلیپ بودکیفسکی گل مساوی را به ثمر رساند و بازی در نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید. در دقایق پایانی نیمه دوم میزبان به گل رسید و پیروز میدان شد.
سعید عزت اللهی در دقیقه ۶۲ وارد زمین شد.


آمریکا:
تورنتو:
در جریان مسابقات این هفته کنفرانس شرق MLS لیگ آمریکا تیم تورنتو که مهرداد بیت آشور را در اختیار دارد موفق شد با نتیجه سه بر دو مینسوتا یونایتد را از پیش رو بردارد. در این دیدار بیت آشور 90 دقیقه روی نیمکت نشست و فرصت هنرنمایی پیدا نکرد.


 قطر:
لیگ قطر با قهرمانی لخویا، نایب قهرمانی یاران پورعلی گنجی و البته سقوط تیم پولادی و زهیوی به پایان رسید.
 

السد:

دومین بازی مرحله نیمه‌نهایی امیر کاپ قطر میان تیم‌های السد و الجیش برگزار شد. تیم السد که پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ ستارگان و جام حذفی قطر خود را مهیای کسب جام قهرمانی امیر کاپ کرده است در بازی امشب با 2 گل دقایق 47  بونجاح و 76 الهیدوس توانست الجیش را شکست دهد. مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش ایرانی حضور 90 دقیقه‌ای در ترکیب تیم السد داشت.

دیدار فینال امیر کاپ قطر میان تیم‌های السد و الریان برگزار خواهد شد. به نظر می‌رسد شانس یاران ژاوی و پورعلی‌گنجی با توجه به آمادگی هفته‌های اخیر برای کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها بیشتر از الریان باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس