استقلال

استقلال در دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باید با تیمی دیدار کند که از نظر قیمت کلی بازیکنانش فاصله چندانی با آن ندارد.

سرویس ورزش مشرق – تیم نسبتا جوان شده استقلال با کسب بهترین آمار نسبت به سه تیم دیگر کشورمان که به دور یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا راه یافتند به این مرحله قدم گذاشت. این تیم حالا باید با یکی از تیم های اماراتی دیدار کند که در لیگ برتر کشورش هم نتیجه ای ضعیف تر از استقلال در لیگ برتر خودمان بدست آورد.

العین امارات در پایان فصل ۱۷-۲۰۱۶ موفق شد در پایان با ۵۵ امتیاز و ۱۳ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدرنشین (الجزیره) عنوان چهارمی را از آن خود کند و حتی سهمیه فصل بعد لیگ قهرمانان آسیا را نیز از دست بدهد در حالی که استقلال موفق شد با کسب عنوان دومی هم جایگاهی بهتر از این تیم داشته باشد و هم فصل ۲۰۱۸ در پلی آف لیگ آسیایی بازی کند.

استقلال در دور حذفی باید اول خرداد با تیم صدرنشین گروه C  یعنی العین در آزادی دیدار کند.

بر اساس این گزارش، با بررسی قیمت بازیکنان العین و استقلال در سایت "ترانسفر مارکت" که یکی از سایت های معتبر قیمت‌گذاری بازیکنان فوتبال در دنیاست به وضوح مشخص شد که فاصله قیمتی بازیکنان دو تیم خیلی نیست و العین نسبت به نماینده کشورمان تنها ۲.۳ میلیون یورو بیشتر برای خرید بازیکن هزینه کرده است. رقمی که با احتساب قیمت هر یورو ۴۱۷۰ تومان عدد ۹ میلیارد و ۵۹۱ میلیون تومانی را به عنوان فاصله قیمتی دو تیم مشخص می کند.

*گرانقیمت ترین بازیکن العین

"عمر عبدالرحمن" بازیکن اماراتی تیم العین و بهترین بازیکن آسیا در سال ۲۰۱۵ با قیمت ۴ میلیون یورو گرانقیمت ترین بازیکن این تیم محسوب می شود. او متولد ریاض در کشور عربستان است و ۲۵ سال سن دارد. پست تخصصی اش هافبک نفوذی است و ۶ گل در لیگ این فصل امارات زده و یک گل هم در لیگ آسیایی. او از ابتدا بازیکن این باشگاه بوده و از سرمایه های العین محسوب می شود.

*وینگر راست کلمبیایی در رده دوم

"دانیلو مورنو آسپریلا" کلمبیایی با ۲.۵ میلیون یورو دومین بازیکن گرانقیمت العین محسوب می شود. او با ۲۸ سال سن از تیم "لیتکس لوتک" بلغارستان با همین قیمت خریده شده و در این فصل ۴ گل برای العین زد و یک گل آسیایی هم در کارنامه اش دارد. پست بازی او در این تیم بال راست است.

*آقای گل برزیلی العین

"کایو" بازیکن برزیلی العین ۱.۴ میلیون یورو قیمتگذاری شده است. ۲۳ ساله و در بال چپ توپ می زند. کایو از باشگاه کاشیما آنتلرز ژاپن به العین پیوسته و در این فصل با ۱۲ گل بهترین گلزن تیمش محسوب می شود. او در ۲۴ بازی فصل حضور داشته و در لیگ قهرمانان آسیا هم تاکنون یک گل برای تیمش زده.

*هافبک های ۶ میلیون یورویی

با بررسی ارزش کلی بازیکنان پست های مختلف العین مشخص می شود بیشترین هزینه برای به خدمت گیری هافبک های این تیم صورت گرفته است. ارزش کلی دروازه بانان این تیم ۳۰۰ هزار یورو، مدافعان ۱.۰۵ میلیون یورو، هافبک ها ۶.۰۳ میلیون یورو و مهاجمان ۵.۳۵ میلیون یورو تعیین شده است. در واقع سرمربی ۴۵ ساله کروات این تیم "زوران مامیچ" بیشتر از هر پستی بر هافبک های خود در کمربند میانی تیم تأکید دارد. همانطور که علیرضا منصوریان نیز بر همین اصل تکیه کرده است.

*قیمت استقلال نزدیک به حریف اماراتی!

در حالی که ترانسفرمارکت ارزش حریف اماراتی استقلال را ۱۲.۷۳ میلیون یورو تعیین کرده برای استقلال از عدد ۱۰.۴۳ میلیون یورو به عنوان قیمت کلی بازیکنان این تیم خبر می دهد. یعنی تقریبا ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو بیشتر از نماینده کشورمان. العین در این جدول با ۵ بازیکن خارجی (۲ برزیلی، یک کلمبیایی، یک عربستانی و یک کره ای) معرفی شده و استقلال تنها ۳ بازیکن خارجی(۲ برزیلی و یک ارمنستانی) در خدمت دارد.

*دومین گلزن العین به تهران نمی آید

"ناصر الشمرانی" بازیکن عربستانی العین در این فصل بعد از کایو با ۸ گل دومین گلزن برتر این تیم است که البته با توجه به روابط کشورش با ایران به تهران سفر نخواهد کرد. این بازیکن ۳۳ ساله در نیم فصل از الهلال به العین آمده و آخر فصل هم به عربستان برمی گردد. او  در دیدار با ذوب آهن هم به اصفهان سفر نکرد. این می تواند فرصت خوبی برای استقلال باشد تا در تهران با خیال راحت تر کار کند.

*تازه داماد تنها بازیکن میلیونی منصوریان!

"امید ابراهیمی" که اوایل اردیبهشت ماه جاری با انتشار خبر نامزدی اش به جرگه متأهلین پیوست در جدول ترانسفر مارکت با ۱.۲ میلیون یورو گرانقیمت ترین بازیکن منصوریان محسوب می شود. البته او پیشتر قیمت ۱.۵ میلیون را داشته ولی با افت ۳۰۰ هزار یورویی طی این فصل مواجه شده است. او با ۷ گل به همراه کاوه رضایی بهترین گلزن استقلال هم محسوب می شود.

*جابر ۳ میلیارد و سیصدی!

جابر انصاری که فصل پیش با دو گل در دو دربی رفت و برگشت بهتر شناخته شد در حال حاضر با ۸۰۰ هزار یورو (معادل ۳ میلیارد و ۳۳۶ هزرا یورو) دومین ستاره گرانقیمت استقلال محسوب می شود. بازیکن ۳۰ ساله استقلال این فصل ۶ گل زد و قراردادش هم روبه پایان است. البته طبق آخرین اخبار از اردوی استقلال گفته می شود او بازی رفت را به دلیل مصدومیت از دست خواهد داد!

*گرانقیمت های مشترک!

"وریا غفوری" و "محسن کریمی" دو بازیکن ۷۰۰ هزار یورویی استقلال هستند که نسبت به دیگر بازیکنان بالاترین قیمت بعد از ابراهیمی و انصاری را دارند. این دو که یکی مدافع و دیگری هافبک هستند به ترتیب ۲۹ و ۲۲ ساله اند. غفوری از بازیکنان تیم ملی هم به حساب می آید.

*رحمتی و رضایی در رده های بعدی!

مهدی رحمتی در این دوره از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از مهره های تأثیرگذار در بالا آمدن استقلال به این مرحله محسوب می شود همچنین کاوه رضایی با ۴ گل بهترین گلزن این تیم است که در این جدول (ترانسفرمارکت) به ترتیب با ۶۰۰ و ۵۰۰ هزار یورو بعد از نفرات بالایی قرار دارند! در حالی که به نظر می رسد در جدول قیمتگذاری وطنی این دو بایکن جزو گرانقیمت ترین های استقلال و حتی کل لیگ محسوب می شوند!

*هافبک های ۴ و نیم میلیون یورویی استقلال

علیرضا منصوریان هم در استقلال توجه ویژه ای به جذب هافبک های بهتر دارد. در استقلال قیمت کلی دروازه بانان در جدول ترانسفرمارکت ۹۵۰ هزار یورو تعیین شده، قیمت مدافعان ۳.۷ میلیون یورو، هافبک ها ۴.۴۸ میلیون یورو و مهاجمان ۱.۳ میلیون یورو است. این مقدار البته در شرایطی است که در جدول ترانسفرمارکت برخی بازیکنان از جمله محسن کریمی یا جابر انصاری که خیلی ها این دو را مهاجم می دانند در جمع هافبک ها طبقه بندی شده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    11 2
    هر چی باشه از تیمای قطری خیلی قویتره برید یه مقایسه انجام بدید بین سابقه تیمهای قطری و اماراتی بعد بیاید از الان دنبال بهانه واسه باخت لنگ تهران باشید. تا دو روز پیش میگفتن الریان خیلی قویه تیم ملی قطره و ازین حرفای خنده دار حالا همه اون حرفا رو دارن در مورد لخویا میگن!
  • IR ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    8 2
    اولا قیمت درج شده در این سایت قیمت انتقال بازیکن هست نه دستمزد. معمولا دستمزد بازیکنان خیلی کمتر از این عدد هست. ثانیا قیمتهای این سایت بر اساس قیمت واقعی بازیکنان هست. در صورتی که تیم اماراتی مبالغی بسیار بیشتر از قیمت انتقال بازیکن رو به عنوان دستمزد به باریکناش میده. مثلا عبدالرحمن هفت میلیون یورو دستمزد میگیره از العین در صورتی که فیمتش 4 میلیونه و دستمزدش باید خیلی از این کمتر باشه
  • ایرانی IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    7 0
    ترانسفرز مارکت سایتیه کهقیمت هاش بر اساس ارزش گذاریه نه قراردادهایی که بسته شد . جابر انصاری بیش از 3 میلیارد!!؟؟؟؟این بنده خدا 500 میلیون از استقلال گرفته باشه باید کلاشو بندازه بالا
  • IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۵
    3 5
    ترانسفر مارکت برای ایران یک رقم حدسی می زند نه قیمتی که قرار داد ثبت شده یعنی الان جابر بالای 3 میلیارد تومان از استقلال گرفته ؟؟؟!!!! چقدر پرتید شماها ، العین بسیار تیم وحشتناکیه استقلالی ها تمرکز نداشته باشند گلباران می شن مثل ذوب آهن .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس