تیم فوتبال جوانان ایران

کاروان تیم فوتبال جوانان کشورمان با این امید راهی مسابقات جام جهانی می شود که به احتمال زیاد به دور دوم مسابقات راه می یابد.

سرویس ورزش مشرق – آخرین جلسه جدی تمرین تیم جوانان پیش از اعزام به جام جهانی روز شنبه در تهران برگزار شد. تفاوت بزرگ این جلسه تمرینی حضور کاپیتان این تیم بین اعضای آن بود. امید نورافکن که در این مدت به دلیل حضور در اردوی تیم استقلال نمی توانست در اردوها و تورنمنت های تیم جوانان، این تیم را همراهی کند از روز شنبه و با صدور مجوز باشگاه استقلال در اردوی تیم اعزامی به مسابقات جام جهانی شرکت کرد.

بر اساس این گزارش، ورود هافبک استقلال به جمع بازیکنان تیم جوانان با استقبال اعضای تیم مواجه و سبب شد یکی از پرنشاط ترین جلسات تمرینی شاگردان امیرحسین پیروانی طی سه هفته اخیر برگزار شود. تیمی که پس از 16 سال دوری از این رقابت ها حالا در راه جام جهانی است چشم های زیادی به دنبال خود دارد. پسران خوش تراش و مانکن گونه جوان کشورمان از 31 اردیبهشت باید در ویترینی فوتبال بازی کنند که دهها بازیکن یاب و استعدادشناس روی سکوهایش نشسته و برای غول های اروپایی بازیکن دستچین می کنند.

*بازگشت انرژی به تیم پیروانی

امید نورافکن از دیروز به تمرین بازگشت جمع اعضای این تیم را تکمیل کرد. او با اینکه چند ماهی بود با تیم تمرین نمی کرد ولی جزو قدیمی های تیم جوانان محسوب می شد. روحیه اعضای تیم جوانان با دیدن کاپیتان استقلالی شان به شدت بالا رفته بود. آنها که ظاهرا وابستگی بالایی به دوست و هم تیمی شان  دارند از دویدن و شوت زدن کنار نورافکن حس بهتری داشتند و این اتفاق خوب به وضوح در بین اعضای تیم مشخص بود.

*جوانانی در هیبت بزرگسالان

تماشای تمرین تیم جوانان به نوعی دلمان را قرص کرد. گرچه هیچ تماشاگری در این تمرین حضور نداشت! بازیکنان قبراق و سرحال می دویدند، با انرژی تمرین کششی را انجام می دادند و در حین کار با توپ، حسابی سر به سر هم می گذاشتند. شادابی بین اعضای تیم کاملا محسوس بود و به نظر می رسید این جوان ها خوشحالترین جوانان ایران بودند. شوتهای محکم بازیکنان این ذهنیت را تداعی می کرد که تمرین تیم بزرگسالان را تماشا می کنیم!

*لبخند رضایت بر صورت سرمربی

امیرحسین پیروانی که تا یک هفته پیش دغدغه حضور همه بازیکنان تیمش در تمرین را داشت و نگرانی از این موضوع باعث دلشوره های گاه و بیگاهش شده و با برخی رسانه ها هم درد و دل کرده بود در تمرین دیروز با لبخند رضایتمندانه ای نظاره گر کار شاگردانش بود. از شوت هایشان لذت می برد و برای شان دست می زد. صدای شان می کرد و از آنها می خواست به چه ترتیب به توپ ضربه بزنند.

*سفر مارکوپولویی 24 ساعته

اعضای تیم جوانان کشورمان که پس از 16 سال بار دیگر جواز حضور در جام جهانی را بدست آورده اند امشب گام در مسیری می گذارند که ممکن است در سرنوشت فوتبالی تک تک شان تأثیرگذار باشد. شاید به همین خاطر هم به طول و مدت زمان سفر توجهی نمی کنند. آنها باید ابتدا به امارات رفته از آنجا راهی شهر سئول کره شده و در نهایت با آخرین پرواز به شهر جی جو محل برگزاری مسابقات بروند. پیروانی به مشرق گفت:« با توقف های بین راهی سفرمان حدود 24 ساعت به طول می انجامد!». در واقع این تیم دو شنبه شب به مقصد می رسد. بعد از یک سفر مارکوپولویی و با تعویض 3 پرواز!!

*پیروانی: هیچ تیمی را دست کم نمی گیریم/استقلال هم نورافکن را لازم داشت

امیرحسین پیروانی در گفت و گو با مشرق، درباره مسابقات جام جهانی گفت:« مسابقات جام جهانی شبیه به هندوانه در بسته است. در هر دوره بازیکنان جدید می آیند. در این دوره برزیل غایب است یا صربستان، قهرمان دوره قبل نتوانست به مرحله نهایی برسد. هلند با آن همه تیم های پایه سطح بالا به رقابت ها نرسید. نمی توان هیچ تیمی را دست کم گرفت».

سرمربی تیم جوانان درباره تیم های حاضر در گروه ایران گفت:« به ترتیب با کاستاریکا، زامبیا و پرتغال بازی داریم. با آنالیزی که از حریفان داشتیم مسابقات مان از آسان به سمت سخت می رود و از این بابت شانس آورده ایم. البته مشخص نمی کند و ممکن است کاستاریکا حریف خیلی سختی باشد».

پیروانی افزود:« همه تلاش مان را می کنیم به دور بعد برسیم. اگر بدشانس نباشیم حتما بالا می رویم. شرایط روحی تیم عالی است! این نسل دوستداشتنی فوتبال ایران است».

وی در ارتباط با نحوه جلب رضایت منصوریان و باشگاه استقلال برای جدایی نورافکن از تیم استقلال گفت:« تلفنی با منصوریان حرف زدم. او هم به نورافکن نیاز داشت. می دانم این بازیکن در تیمش به ویژه در لیگ قهرمانان آسیا تأثیرگذاری زیادی داشت ولی به هر حال بحث ما بحث ملی و دفاع از اعتبار فوتبال ایران بود و برای همین از او خواستم با این مهم موافقت کند و او نیز محبت کرد و قید یکی از بهترین نفراتش را زد و امید را به تیم جوانان برگرداند».

پیروانی در ارتباط با اهمیت بودن این بازیکن در تیمش گفت:«او حکم بزرگتر تیم را دارد و همه بازیکنان او را به این عنوان پذیرفته اند و به حرفش گوش می دهند. به هر حال او کاپیتان تیم است و این فصل هم تجربیات خوبی با استقلال در لیگ و لیگ قهرمانان آسیا بدست آورد».

*نورافکن: با استقلال تمدید می کنم و می روم/بازی اول را ببریم تمام است

امید نورافکن در گفت و گو با مشرق، درباره نخستین جلسه تمرینی اش با تیم جوانان گفت:« شرایط خیلی خوبی در تمرین حاکم بود. دوستانم را دیدم که دلم برای شان تنگ شده بود. منصوریان با من حرف زد و گفت می توانم به اردوی تیم جوانان بروم به شرطی که قراردادم را با استقلال تمدیدی کنم  من هم این کار را خواهم کرد».

کاپیتان تیم جوانان اظهار داشت:« تیم مان خیلی آماده است و باید با کاستاریکا، زامبیا و پرتغال بازی کنیم و برای هر سه بازی روحیه بالایی داریم. قطعا بازی اول نقش زیادی می تواند در عملکرد کلی تیم داشته باشد. می خواهیم در این دوره شگفتی ساز مسابقات شویم. مردم ما را از دعای خیرشان بی نصیب نگذارند».

*عادلی:کار سختی با پرتغال داریم/شاگردی دایی افتخار بزرگی بود

شهاب عادلی دروازه بان تیم جوانان کشورمان نیز در گفت و گو با مشرق، درباره وضعیت تیمش گفت:« تمرینات خیلی خوبی داشتیم. بدنسازی مان عالی بوده و همه آماده بازی هستیم».

دروازه بان دوم تیم نفت تهران درباره قهرمانی تیمش هم خاطر نشان کرد:« با تیم به خرمشهر رفته بودم ولی فرصت بازی پیدا نکردم. شاگردی علی دایی افتخار بزرگی برایم بود. او در سه بازی فصل برابر ماشین سازی، پرسپولیس و تراکتورسازی(هفته آخر لیگ) هم به من اعتماد کرد و مرا به میدان فرستاد».

دروازه بان اول تیم جوانان درباره جام جهانی بیان داشت:« ما در آسیا هم در گروه سخت ژاپن، یمن و قطر بودیم ولی به جام جهانی رسیدیم. فیلم بازی های همگروه های مان را دیده ایم و می دانیم پرتغال از همه سخت تر است».

عادلی افزود:«این مسابقات می تواند سرنوشت زندگی تک تک بچه ها را تغییر بدهد. از این رو فکر می کنم باید هر طور شده بهترین عملکردمان را در جام جهانی ارائه بدهیم تا هم باعث افتخار ایران شویم و هم باعث تغییرات بزرگ در سرنوشت خودمان».

*شجاعی:زامبیا را دست کم نمی گیریم/با قانون جام جهانی حتما صعود می کنیم

علی شجاعی هافبک چپ تیم فوتبال جوانان ایران در گفت و گو با مشرق، درباره آخرین وضعیت تیم اعزامی کشورمان به جام جهانی کره جنوبی گفت:« شرایط خیلی خوبی داریم. با اینکه تمرینات مان کمتر با همه نفرات برگزار می شد ولی سه بازی با سنگال و سه بازی در تورنمنت آلمان داشتیم که مسابقات خوبی بود. در تورنمنت کره جنوبی هم چون قبل از آن ریکاوری خوبی نداشتیم خیلی به ما کمک نکرد ولی بدنسازی خوبی را پشت سرگذاشتیم».

وی افزود:« از دیروز که امید نورافکن به تمرینات برگشت همه روحیه گرفتیم». شجاعی در ارتباط با رقبای همگروه ایران در جام جهانی بیان داشت:« همه حریفان سخت هستند. کاستاریکا را تیمی جنگجو دیدیم. زامبیا که قهرمان جام آفریقاست و همیشه یکی از نمایندگان این قاره بین 4 تیم نهایی است. پرتغال هم که نیاز به تعریف ندارد».

شجاعی درمورد اینکه آیا تیم ایران از گروهش صعود می کند یا نه تصریح کرد:« با توجه به اینکه از 6 گروه حاضر 4 تیم سوم گروه های برتر هم به دور بعد صعود می کنند شانس مان خیلی زیاد است و قطعا به دور بعد می رسیم. قطعا هر چه بیشتر در این رقابت ها باشیم مانند آن است که بیشتر در ویترین مسابقات هستیم و خیلی ها ما را می بینند و ممکن است در آینده مان تأثیر بزرگی بگذارد».

*برنامه زمانبدنی شده تیم جوانان در کره جنوبی

زمان بازی‌ های این تیم در جام جهانی فوتبال جوانان 2017 کره جنوبی به شرح زیر است:

یکشنبه 31 اردیبهشت:

ایران – کاستاریکا؛ ساعت 12:30

چهارشنبه 3 خرداد:

زامبیا – ایران؛ ساعت 12:30

شنبه 6 خرداد:

پرتغال – ایران؛ ساعت 12:30

مسابقات جام جهانی در 6 گروه 4 تیمی برگزار خواهد شد و در پایان مرحله گروهی دو تیم برتر هر گروه و 4 تیم برتر سوم گروههای 6 گانه به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس