رئیسی

کاندیدای دوازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مسائل اقتصادی نفش بسزایی در ایجاد بزهکاری دارد. یکی از علت‌های بزهکاری بیکاری است گفت: بیکاری جامعه را تهدید می‌کند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی با حضور در برنامه «پاسخ به پرسش جوانان» که از شبکه سه سیما پخش شد، درباره آسیب‌های اجتماعی، علت‌ها را اساسی و مقدم برشمرد و بابیان اینکه تاکنون بیشتر برخوردها با معلول‌ها صورت گرفته است، اظهار داشت: اگر نهاد خانواده موردتوجه قرار گیرد می‌توان در این زمینه و نسبت به بزه‌های اجتماعی آسیب‌زدایی کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بابیان اینکه مسائل اقتصادی در این زمینه نقش بسیار مهمی دارد، اظهار داشت: جوانی که در روستا زمینه اشتغال خود را از دست بدهد، وارد حاشیه شهر می‌شود و این ممکن است زمینه‌های بزهکاری را فراهم کند.

وی مسئله بیکاری را از معضلات اساسی کشور برشمرد و ادامه داد: دادِ ما، دادِ جوانان و دادِ جوانان بیکاران تحصیل‌کرده همین است و امروز بیکاری و بی‌شغلی جامعه را تهدید می‌کند.

رئیسی با اشاره به چهره‌های ماندگار در حوزه‌های علمی و فناوری کشور، تأکید کرد: مسئله فرهنگی در بروز بزهکاری نقش دارد و زمانی که ما کف خیابان و حاشیه شهرها را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم برخلاف تلاش دستگاه‌ها وجود آمار و ارقام اعتیاد مسئله اساسی است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر، رئیس‌جمهور است اما وی تنها در دو جلسه در این ستاد حضورداشته، وقتی‌که پیگیری‌های من از نهاد ریاست جمهوری جواب نداد، به دفتر رهبر انقلاب رجوع کردم که چرا این جلسات باوجود چنین معضلاتی برگزار نمی‌شود.

وی بابیان اینکه ما از آقای رئیس‌جمهور سؤال می‌کنیم که در 4 سال گذشته چند بار در این جلسات حضورداشته‌اید، گفت: باید به مراکز بازپروری معتادان رسیدگی و آن‌ها بازسازی شوند اما این کار با کندی صورت می‌گیرد.

رئیسی درباره برنامه خود برای اشتغال پایدار جوانان تصریح کرد: آمار مراکز رسمی نشان‌دهنده 12 درصد بیکاری است که محاسبه آن هفته‌ای یک ساعت کار است، درحالی‌که برداشت جامعه ما از شاغل این نیست و چنین شغلی ناقص است، لذا عدد بیکاری را باید 5 میلیون محاسبه کرد که حداقل یک‌میلیون آن تحصیل‌کردگان بیکار هستند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: وقتی‌که به مراکز قضایی و دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کنید، می‌بینید که یکی از دلایل طلاق، بیکاری است، درحالی‌که با توجه به دستوار صریح قانون و امکانات کشور، 12 درصد بیکاری باید به 8 درصد برسد و یکی از لازمه‌های این کار ایجاد شغل میلیونی در سال است.

وی تصریح کرد: آقایان دولت می‌گویند منابع از کجا می‌آورید، درحالی‌که ما ظرفیت‌های بسیاری در کشور داریم، اقتصاد دریایی ما 2 درصد است، درحالی‌که برخی کشورهای اروپایی تا 50 درصد از این طریق تولید ناخالص ملی دارند.

رئیسی فضای مجازی را یک ظرفیت شغلی عنوان کرد و یادآور شد: امروز هند برابر پول نفت ما از طریق برنامه‌ریزی، شغل و درآمد ایجاد کرده است و حوزه‌های پیشران اقتصادی ازجمله مسکن و کشاورزی در این حوزه مؤثر است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه نقدینگی در دولت یازدهم تا سه برابر افزایش داشته است، گفت: اگر بخشی از این نقدینگی در تولید به کار گرفته می‌شد، نه کارگاه‌های ما تعطیل می‌شد و نه شاهد این بیکاری بودیم، اگر این پول صرف یارانه یا حقوق کارمندان می‌شد اشکالی نداشت، اما این مبلغ به چند فرد بدحساب داده شده است.

وی افزود: برخورداری جوانان از شغل مناسب وظیفه دولت است، برنامه ما در دولت کار و کرامت، کار کردن شبانه‌روزی است، نه تجارت و حضور در بخش خصوصی و عضویت در ۱۰ شرکت، ما به دنبال کار با کرامت و حفظ شأن جوانان هستیم.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه وقتی ما این حرف‌ها را می‌زنیم به ما تهمت زده و به جای پاسخ دادن، اهانت می‌کنند، گفت: اگر رشد اقتصادی کشور ۷ درصد است، ۶ درصد آن مربوط به نفت است، آقایان به جای افترا به بنده و رقیب‌هراسی بگویند که چکار کرده‌اند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مسئله مسکن را از مسائل ضروری برشمرد و با بیان اینکه یکی از راه‌های تشویق جوانان به ازدواج حل مسئله مسکن است، گفت: باید خوابگاه‌های متأهلی را افزایش داد و از سوی دیگر تسهیلات ازدواج را نیز بیشتر کرد و درحالی‌که ۵۰۰ هزار نفر در نوبت دریافت وام ازدواج هستند، به برخی افراد تسهیلات میلیاردی داده شده که اگر بازگردد مشکل این بخش حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۱ میلیون جوان آماده ازدواج در کشور وجود دارد که باید برای ازدواج تشویق شوند و این با بخشنامه صورت نمی‌گیرد، اظهار داشت: برخی از جوانان استفاده تزئینی می‌کنند، درحالی‌که امام(ره) و رهبر انقلاب جوانان را باور داشتند، اما ببینید چند درصد از دولت ما را جوانان تشکیل می‌دهند.

رئیسی با بیان اینکه ما در نظر داریم در هر سال یک میلیون مسکن ایجاد کنیم، گفت: این امر باید از سوی دولت چه در بخش مسکن روستایی و چه اصلاح بافت‌های فرسوده و چه بخش مسکن جوانان محقق شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بخش خصوصی به اصلاح قانون مالیات در این بخش و حمایت از مسکن‌سازان پرداخت و خاطرنشان کرد: دولت باید برای مسکن تسهیلاتی را در نظر بگیرد.

وی در ادامه این گفت‌وگو با اشاره به افزایش قیمت‌ها و کوچک شدن سفره مردم، بیان داشت: لازم است که آقایان سری به بازار بزنند تا متوجه قیمت‌ها شوند؛ چراکه قیمت اقلام سفره مردم افزایش داشته و دو برابر شده است.

رئیسی اظهار داشت: وقتی ما موضوع معیشت و مشکلات مردم را مطرح می‌کنیم، به ما تهمت می‌زنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره تقسیم‌بندی‌های سیاسی و استفاده از ظرفیت‌ها در دولت خود توضیح داد: یکی از مشکلات کشور ما بحث جناح‌بندی‌های سیاسی است و من خود را در هیچ یک از آنها تعریف نکرده‌ام، در دولت ما همه جناح‌ها حضور خواهند داشت؛ چراکه برای اصلاح‌طلب خط امامی و اصولگرای خط امامی ارزش قائلم.

وی تأکید کرد: آنچه خط قرمز ماست، هم انحراف و هم فتنه است.

رئیسی با اشاره به آخرین مناظره نامزدها در صداوسیما گفت: در مناظره‌ها بداخلاقی‌ها صورت گرفت که اصلاً ربطی به موضوعات نداشت و دولت باید عملکرد و برنامه خود را ارائه می‌داد، اما نکاتی خارج از این چارچوب مطرح شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: می‌گویند مردم را با اتوبوس به اجتماعی می‌آوریم، چرا به درک و فهم و انگیزه مردم اهانت می‌کنید، نباید دیر متوجه این صدای اعتراض مردم شوید؛ چراکه این امر عواقب بدی خواهد داشت.

وی یادآور شد: ما در قضایای فتنه اجتماعات زیادی داشتیم و شبکه‌های معاند گفتند مردم به خاطر آب‌میوه و ساندویچ آمده‌اند، درحالی‌که در ۹ دی مشخص شد که مردم حرف دارند، امروز نیز باید به اعتراض کارگران، بیکاران و مردم توجه کنید.

رئیسی تصریح کرد: اجتماعات امروز مردم، اعتراض به عملکرد ریاست دولت است و اگر برای شنیدن آن‌ها گوش شنوایی نباشد، مثل سوابقی که در تاریخ هست، خواهد شد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: بنده پس از مناظره ساعت ۱۲ شب به ورامین رفتم و در آنجا جمعیت متراکم جوانان حضور داشت، شما کدام جلسه را سراغ دارید که در این ساعت پا بگیرد.

وی یادآور شد: وقتی‌که بنده از تاریخ ۲۰ فروردین تصمیم به حضور در انتخابات گرفتم سعی کردم در مجموعه آستان قدس رضوی حضور پیدا نکنم تا آن مکان مقدس آلوده به دعواهای سیاسی نشود، لذا با چنین تقییدی آمدم تا هیچ شائبه‌ای نباشد و در شب میلاد امیرالمؤمنین(ع)، چون هنوز تبلیغات انتخابات شروع نشده بود، یک‌کلام نیز حرف انتخاباتی نزدم.

رئیسی بابیان اینکه گروه‌بندی‌های موجود برای کشور مشکل‌گشا نیست، افزود: درحالی‌که ما می‌گوییم «اشتغال»، آن‌ها می‌گویند «دیوار»، درحالی‌که سخن ما مسئله مردم، مشکل بیکاران و زنان بی‌سرپرست است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    4 2
    بزن کانال یک، ازغدی کولاک کرد
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    15 4
    فقط رئیسی بنازم
  • IR ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    9 4
    درود بر رییسی
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۴
    9 3
    ماشالله سید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس