هاشمی روحانی

مرحوم هاشمی در سال ۸۲ گفته بود: " آمریکایی ها مغرور، دروغگو و ریاکار هستند. آن ها شعار مبارزه با سلاح های کشتار جمعی می دهند، در حالی که کارنامه خودشان از همه جای دنیا سیاه تر است."

سرویس سیاست مشرق - یکی از تاکتیک های تبلیغاتی رییس جمهور از بعد از فوت آیت الله هاشمی رفسنجانی، این بوده که خود را «جانشین» و «بدیل» آن مرحوم معرفی کند تا از پایگاه محبوبیت ایشان در میان اقشاری از مردم و برخی جناح های سیاسی استفاده لازم را انجام دهد.

آقای روحانی در سخنرانی خود در شهر کرمان، در ۹ اردیبهشت، گفت: " در روزهای بسیار مقدس برای هدف بلندمان باید همه توانمان را به کار گیریم. در این ایام جای مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی خالی است. کاش می‌شد از حضور آن سیاستمدار بزرگ و مجاهد نستوه به عنوان یار دیرین امام و رهبری استفاده برد. امروز باید راه هاشمی را ادامه دهیم. ما مسیر عدالت و اعتدال واصلاحات را رها نخواهیم کرد."

روحانی در ادامه تلاش خود برای دو قطبی سازی در جامعه، در سخنرانی های اخیر خود نیروها و شخصیت های انقلابی نظام را متهم می کند که به دنبال «انزوائ و حصر» ایران هستند. این در حالی است که نیروهای انقلابی کشور نه مخالف ارتباط عزتمندانه با دنیا، که مخالف کرنش و کوتاه آمدن در برابر غرب به سردمداری آمریکا هستند که غیرقابل اعتماد بودن و دروغگو بودن آن مساله ای بارها آزموده شده است. از قضا، یکی از شخصیت هایی که درباره همین چهره و ماهیت آمریکا در سالیان متمادی نشوت و سخن گفت، مرحوم هاشمی رفسنجانی بود، که اکنون روحانی خود را شاگرد ارشد مکتب ایشان معرفی می کند.

از این رو برای درک این که «راه هاشمی» چه بود که از منظر جناب رییس جمهور باید ادامه پیدا کند، به تاریخ نه چندان دور رجعت کردیم تا مصادیقی از تفکرات مرحوم هاشمی را یادآور شویم، با این تذکر که این سخنان نه مربوط به دهه ۶۰ و اوج انقلابی گری مرحوم هاشمی، که مربوط به ۱۴ سال پیش و در اواخر دولت اصلاحات است.

مرحوم هاشمی در روز ۲۵ فروردین ۱۳۸۲، مقارن با تجاوز نظامی غربی ها به عراق، در همایش بزرگداشت مقام سرباز سخنرانی کردند که بخش هایی از آن به این ترتیب است:

" امروز منطقه ما با تهاجم آمریکا و انگلیس و بعضی کشورهای دیگر آلوده است که نشان داده اند گرگ های بی رحمی هستند که بر ادعاهای خود پایبند نیستند."

" آمریکایی ها برای پاسداری از اصول و حقوق بشر آمده بودند اما چیزی که در مکتبشان نبود، حقوق انسان ها بود. آن ها برای حفاظت از خود همه چیز را در اختیار گرفتند ولی برای حفاظت از مردم کاری نکردند و از رذیلانه ترین ترفندها برای ماندن استفاده کردند."

مرحوم هاشمی در خطبه های نماز جمعه در ۱۵ فروردین ۱۳۸۲ گفته بود:

" خطر آمریکا را از خطر صدام و حزب بعث برای منطقه بیشتر می دانیم. اگر رژیم صدام برای مردم عراق چاله است، آمریکا چاه می باشد."

" آمریکایی ها مغرور، دروغگو و ریاکار هستند. آن ها شعار مبارزه با سلاح های کشتار جمعی می دهند، در حالی که کارنامه خودشان از همه جای دنیا سیاه تر است و از رژیم اشغالگر صهیونیستی که انواع و اقسام سلاح های کشتار جمعی را در اختیار دارد، حمایت می کنند."

آقای هاشمی در خطبه دوم این نماز جمعه، با اشاره به سالگرد قطع روابط سیاسی آمریکا با ایران گفت:

" همیشه امریکایی ها مقصر بودند. آنان در آن مقطع لانه جاسوسی را فعال کردند، از اشرار حمایت کردند، کودتا به راه انداختند، جنگ به راه انداختند و ایران را تحریم کردند."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    16 3
    چرا روحانی همش از عکسای هاشمی وخاتمی تو تبلیغاتش استفاده میکنه!!!!!!!خب یه کم از خودت مایه بذار خیر سرت کاندیدی!!!!!!
  • ناشناس IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    11 2
    همچین روحانی توی اهواز میگه اولویت اول دولت من در دوره بعد مبارزه با ریزگردهاست انگار چهار سال قبل یکی دیگه رئیس جمهور بوده !!!!! چرا انقدر پرروئین شماها مثلا میخواید به مردم بگید ایندفعه دو تا ماسک بزنند ؟؟
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۷
    8 3
    فتنه 88 فتنه اکبر بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس