کد خبر 723824
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۵
آجا

تازه ترین رده بندی تحلیلگران مسائل نظامی در وبسایت گلوبال فایرز پاور نشان می دهد، ارتش ایران جزو 25 ارتش قدرتمند نخست جهان قرار دارد.

به گزارش مشرق،  نشریه «آلگماینر» نوشت تازه ترین رده بندی که تحلیلگران مسائل نظامی در وبسایت «گلوبال فایرپاور» در روز جمعه منتشر کردند نشان می دهد ارتش ایران جزو 25 ارتش قدرتمند نخست جهان قرار دارد.این پایگاه اینترنتی نوشت: ایران در این فهرست در جایگاه بیستم قرار دارد. بودجه نظامی سالانه  تهران، شش میلیارد و سیصد میلیون دلار است.قابلیت های نظامی ایران شامل چهار هزار دستگاه وسیله زمینی از جمله تانک های تهاجمی و سامانه های راکتی و یک نیروی هوایی رو به رشد است.
این وبسایت، توانایی های نظامی کشورها را بر اساس 50 فاکتور بررسی می کند.برخی از فاکتورها عبارتند از : تنوع و میزان تسلیحات، موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی در اختیار و اینکه آیا یک کشور به طور واقعی قدرت هسته ای دارد یا مشکوک به داشتن آن است.در این فهرست، آمریکا با ششصد میلیارد دلار بودجه نظامی  سالانه در صدر و روسیه و چین در جایگاههای دوم و سوم قرار دارند.
توضیحات مشرق: وب سایت گلوبال فایر پاور در میان رسانه های معتبر و قابل استناد امنیتی دفاعی جهان قرار ندارد و صرفا این خبر به علت درج در خبرگزاری رسمی صدا و سیما، باز نشر داده شده است.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    39 9
    این پایگاه به هیچ عنوان قابل استناد و معتبر نیست.در نسخه قبلی این بررسیها (اگر اشتباه نکنم برای سال 2014) ایران رو هشتم معرفی کرده بود.این همه تغییر در شاخص ها نشان از بی اعتباری داره.از طرفی در این بررسی نیروی سپاه که به خودی خود یک ارتش کامل هست و توان موشکی، پهپادی و ... اصلاً به حساب نیامده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس