حج

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه مچ‌بندهای الترونیکی تولید داخلی برای زائران ایرانی حج تمتع ۹۶ درنظر گرفته شده است، گفت: این برنامه را برای خدمات‌دهی بهتر به زائران در نظر گرفته‌ایم.

به گزارش مشرق،‌ درباره جزئیات ثبت‌نام نهایی زائران حج تمتع 96 اظهار کرد: کاروانهای مورد نظر سازمان حج و زیارت برای انتخاب نهایی در همه استانهای کشور اعلام شده و متقاضیان می‌توانند به آنها مراجعه کنند.

وی ادامه داد: کسانی که ثبت‌نام اولیه را انجام داده‌اند از صبح فردا یکشنبه 24 اردیبهشت ماه، پنج روز فرصت دارند تا به صورت آنلاین در سامانه ثبت‌نام حج، نام‌نویسی نهایی خود را انجام دهند؛ افرادی هم که نمی‌توانند به صورت آنلاین ثبت‌نام کنند باید به یکی از کاروانهای اعلام شده سازمان حج و زیارت مراجعه داشته باشند.

رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: برای ثبت‌نام قطعی متقاضیان حج تمتع 96 فقط پنج روز زمان در نظر گرفته شده و  این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

احتمال فراخوان جدید برای حج تمتع 96

به گفته محمدی، بعد از پایان زمانبندی ثبت‌نام نهایی به احتمال بسیار زیاد ظرفیت برخی کاروانها خالی می‌ماند که برای تکمیل آن فراخوانی اعلام خواهد شد که دارندگان فیش حج تمتع تا 30 آبان سال 85 نیز می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

وی افزود: به‌طور حتم لیست تکمیل ظرفیتهای کاروانهای باقیمانده و فراخوان لازم بعد از 29 اردیبهشت ماه و در پایان مهلت پنج روزه اعلام خواهد شد.

کمک مچ‌بندهای الکترونیکی به زائران حج تمتع 96

رئیس سازمان حج و زیارت درباره مچ‌بندهای الکترونیکی که برای زائران حج تمتع 96 در نظر گرفته شده است، گفت: شرکت صاایران تمامی کار مطالعاتی، اجرایی و مدیریت اطلاعات این مچ‌بندهای الکترونیکی را انجام می‌دهد و به‌طور حتم این برنامه‌ریزی کمک بسیار زیادی به زائران خواهد کرد.

محمدی افزود: مچ‌بندهای الکترونیکی تاثیر بسیار زیادی در ارائه خدمات به زائران و جلوگیری از مشکلات احتمالی برای آنان دارد.

وی با بیان اینکه در سالهای گذشته برخی کشورهای اسلامی نیز به‌صورت فیزیکی از مچ‌بندهای فلزی در جریان حج استفاده کرده‌اند، تصریح کرد: تصور می‌کنیم نخستین کشوری باشیم که مچ‌بندهایی با این اطلاعات جامع و کامل برای زائران تدارک دیده است؛ صددرصد این مچ‌بندهای الکترونیکی تولید داخلی است.

 رئیس سازمان حج و زیارت همچنین درباره این پرسش که آیا  افزایش قیمت در حج تمتع 96 وجود دارد یا خیر اظهار کرد: افزایش قیمت به معنی گران شدن برای زائران نداریم.

محمدی توضیح داد: بالاترین قیمت ما 13 میلیون و 700 هزار تومان و پایین ترین قیمت 9 میلیون 600 هزار تومان در نظر گرفته شده و این در حالی است که افزایش نرخ ارز بین سالهای 94 تا 96 نیز یک موضوع کاملاً طبیعی است.

وی تصریح کرد:‌ افزایش نرخ ارز، تفاوت در سطح خدمات‌دهی به زائران و ... تا حدودی هزینه‌های مضاعفی در بردارد اما در هر صورت قیمتهای در نظر گرفته شده نسبت به خدمات متعادل است و این به معنای گران شدن نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۳
    8 0
    مچ بند الکتریکی چه تولید داخل چه خارج اطلاعاتش در اختیار کی گذاشته میشود ؟ بازهم یک عقب نشینی در دولت تحقیر !!! مگر قرار نبود مچ بند الکترونیکی نباشد ؟ اینطور که معلومه مثل برجام بندهای محرمانه ای هم در توافق حج امسال وجود دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس