کد خبر 723100
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۲
هاشمی طبا

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی نیاز به نقشه راه دارد، گفت: اگر می‌خواهیم در این مسیر موفق باشیم، باید یک بسیج عمومی صورت بگیرد و همه با عشق و علاقه کار کنند

به گزارش مشرق، سید مصطفی هاشمی‌طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در شبکه خبر به سئوالات مجری پاسخ و به ارائه جزئیات بیشتری از برنامه خود پرداخت.

وی در پاسخ به این پرسش که برای رونق محسوس تولید و حل بنگاه‌های متوسط چه برنامه‌ای دارید، اظهارداشت: مجموعه دستورالعمل‌هایی که به نام اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده یک منظومه کامل و قوی برای رشد و بالندگی اقتصاد کشور که طبیعتاً اقتصاد مفید به همراه دارد تهیه و ابلاغ است.

وی افزود: باید آمادگی در هر دو طیف مدیران و مردم وجود داشته باشد چرا که اگر مسئولان این امر را فراهم کنند اما کسانی که باید به اجرا بپردازند آمادگی نداشته باشند یا تسامح کنند طبیعتاً کار به ثمر نخواهد نشست.

وی با بیان اینکه ما باید با الگوی دفاع مقدس کارها را جلو ببریم، تصریح کرد: باید روحیه دفاع مقدس در همه مردم ما فراهم شود و سرزمین ایران را که اکنون دچار مشکلات زیست‌محیطی، آب، خاک و سترون شدن روستاها است را بازسازی کنند و به همراه آن اقتصاد مقاومتی را به ثمر برسانند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی مجموعه‌ای از تولید و خدمات است، گفت: تولید مورد اشاره در اقتصاد مقاومتی، کشاورزی و صنعتی است و خدمات نیز مربوط به گردشگری خواهد بود.

وی با طرح این پرسش که آیا با تحریم‌های مجدد روبرو خواهیم شد یا اینکه تحریم‌ها از بین رفته است، خاطرنشان کرد: باید هر دو شکل در این زمینه طراحی شود و اگر با مشکلاتی از سوی استکبار جهانی روبرو شدیم ما اقتصاد مقاومتی را با حسب حال و انعطاف عمل کنیم.

هاشمی‌طبا تاکید کرد: گردشگری امر مهمی برای اشتغال است و می‌تواند موضوع بیکاری را در کشور حل کند. چرا که کشاورزی و صنعت نمی‌تواند اشتغال زیادی برای جوانان ما به دلیل اتوماسیون و مکانیزاسیون ایجاد کند.

وی به شعار برخی از کاندیداها در مورد اشتغال اشاره و تاکید کرد: گفتن اینکه من در سال یک یا دو میلیون شغل ایجاد می‌کنم ساده است اما تاکیدات مقام معظم رهبری بر اشتغال و اقتصاد نشان می‌دهد که ایجاد اشتغال نیازمند چه حد از سرمایه و کار است و به این سادگی نیست.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه باید تولید ما قابل فروش باشد، گفت: این بسیار کار مشکلی است چرا که نیازمند تکنولوژی، ابداع، ابتکار، مدیریت و حل کردن مسائل مالی است و در همین راستا بانک‌ها حتماً باید تحول اساسی در قانون و فعالیت خود ایجاد کنند.

وی بر این باور است که اقتصاد مقاومتی نیاز به نقشه راه دارد و اگر می‌خواهیم دستورات اقتصاد مقاومتی را به خوبی انجام دهیم باید در این خصوص بسیجی صورت بگیرد و همه با عشق و علاقه کار کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس