مسکن مهر

بی توجهی دولت یازدهم به تامین مسکن مردم بالاخص اقشار کم درآمد با اعتراضات بسیاری مواجه شده است.

 سرویس انتخابات مشرق - روحانی در سال ۹۲ مسکن را اولویت دوم جوانان معرفی کرده بود و با انتقاد از برخی ایرادات طرح مسکن مهر وعده حل آن ها را در کنار ساخت مسکن داده بود. روحانی در بخشی از سخنان خود در آن سال گفته بود: اصل ساخت مسکن ارزان و مسکن مهر یک ایده خوب بود ولی این ایده برای یک  دوره کوچک‌تر طراحی شده بود و یک دفعه افزایش پیدا کرد.

اما اکنون با گذشت بیش از ۴ سال ازآن زمان بررسی های میدانی و آمارهای اعلامی نشان از فراموشی این اولویت در دولت روحانی دارد چنانکه نه تنها مسکنی ساخته نشد بلکه همان ساختمان‌های نیمه کاره دولت قبل نیز تکمیل نشد.

براساس اطلاعات منتشر شده دولت قبل پروژه مسکن مهر را با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دولت یازدهم تحویل داد و تاکنون با گذشت بیش از ۴۰ ماه از زمان روی کارآمدن روحانی، هنوز عده بسیاری از متقاضیان مسکن مهر به خانه های خود نرسیده‌اند.

این در حالیست که اگر در این مدت هر ماه تنها یک درصد این پروژه پیشرفت داشت تاکنون علاوه بر خانه دار شدن میلیون‌ها نفر از هموطنانمان، تعداد زیادی از جوانان جویای کار نیز به واسطه تکمیل این واحدها مشغول به کار شده و تاثیر مثبتی بر نرخ بیکاری می‌گذاشت. همچنین می‌توانست مسکن را از رکود خارج کند. طبق اعلام مرکز پژوهشهای مجلس، بخش ساختمان در سال ۹۵ رکود منفی ۱۴.۹ درصدی را تجربه کرده که کم سابقه است.

از علت‌های این بی توجهی به ساخت مسکن در دولت روحانی می‌توان به درک نکردن مشکلات طبقات محروم جامعه توسط مدیران ثروتمند دولت روحانی اشاره کرد. همچنین مزخرف دانستن طرح‌های مردمی نظیر مسکن مهر توسط وزیر شهرسازی و همچنین بی‌برنامگی این وزارت‌خانه برای ساخت مسکن نیز از دلایل دیگر کاهش تولید مسکن در ۴ سال گذشته بود.

طرح مسکن مهر که باعث صاحب خانه شدن میلیون‌ها ایرانی شده بود توسط عباس آخوندی در حالی مزخرف خوانده می‌شد که وی طی ۴ سال گذشته همواره صحبت از مسکن اجتماعی کرده اما هیچ اقدام اجرایی دراین خصوص انجام نداده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس