کد خبر 722499
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹
فرزین

دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها با اعلام اینکه درآمد یارانه‌ای دولت ۸۵ هزار میلیارد تومان است گفت: آیا دولت معتقد است افزایش ۳برابری یارانه کمیته امدادی ها گداپروری است؟

به گزارش مشرق، محمدرضا فرزین دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها در نشست کمیته مدیران جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی با عنوان «واکاوی آواربرداری اقتصادی» که عصر دیروز سه‌شنبه در سالن همایش مسجد نور تهران برگزار شد، با بیان اینکه بنده آدم سیاسی نیستم اما برای کشور دغدغه دارم، اظهار داشت: روال فعلی به کشور آسیب می‌زند و این وضع به نفع کشور نیست.

فرزین در ادامه با بیان اینکه ما به هدفمندی یارانه‌ها به این جمع‌بندی رسیدیم که برای اصلاح کشور نیاز به اصلاح ساختاری داریم، تصریح کرد: بنابراین ما به منظور اصلاح ساختار اقتصادی کشور برنامه تحول اقتصادی را در 7 بند تدوین کردیم.

دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه امروز همه پذیرفته‌اند که بهترین روش یارانه‌ها پرداخت نقدی است، به برخی ادعاها درباره گداپرور بودن این روش اشاره کرد و افزود: علیرغم این ادعاها امسال خود آقایان به کمیته امدادی‌ها 3 برابر یارانه داده‌اند. آیا این پرداخت یارانه‌ها گداپروری بود؟ تا زمانی که ما این کار را انجام دادیم سختی‌های زیادی وجود داشت اما بالاخره پرداخت یارانه‌ها جا افتاد.

وی تاکید کرد: هدفمندی یارانه‌ها یک ریال هم کسری درآمدی نداشت و همین حالا نیز یارانه کمیته امداد را سه برابر کرده‌اند در حالی که همین‌ها می‌گفتند ما کسری داریم.

فرزین ادامه داد: در حال حاضر درآمد دولت از یارانه‌ها 85 هزار میلیارد تومان است و حساب کردن آن با یک ماشین حساب ساده نیز امکان پذیر است ولی به افکار عمومی گفته می‌شود که کسری وجود دارد. به خصوص در حال حاضر که سه مرتبه اصلاح قانون صورت گرفته است.

دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها با تاکید بر اینکه دلیل ندارد که واقعیت‌ها را نگوییم افزود: قرار بود همه پول‌ها به ستاد هدفمندی یارانه‌ها بیاید و آنجا تقسیم شود اما این کار صورت نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه پرداخت نقدی روش صحیحی بود، یادآور شد:اصلاح قیمت انرژی نیز کاملا درست بود که متوقف شد در حالی که ما این دو اصلاح را همزمان انجام دادیم.

فرزین با بیان اینکه نباید اقتصاد ونزوئلا را با ایران مقایسه کنیم، خاطرنشان کرد: بنده در این زمینه کار کرده و با مسئولان ونزوئلا صحبت کردم اما برخی در این حوزه‌ها دست به هوچی‌گری می‌زنند.

دبیر سابق ستاد هدفمندی یارانه‌ها اصلاحات اقتصادی را امری سخت و مستلزم دشنام شنیدن عنوان کرد و گفت: اصلاح اقتصادی امری است که باید در طول زمان صورت بگیرد و فرایند اصلاحی آن همچنان ادامه داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۲۰
    0 0
    دولت موقع که اومد سرکار پنیر 3500بود الان شده 6000تومان پله پله گران شده شد4500شد 5000شد 6200دولت مخالفت کرد شد 6000تومان یارانه همون 45مونده دولت مخالف بودزیادنشد چی حقوق ها حقوق دولتی ها دوبرابرشده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس