دهقان رئیس ستاد قالیباف

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف گفت: وضعیت کشور قابل تداوم نیست و اوضاع اقتصادی، فقر و آسیب‌های اجتماعی ما را از آرمان‌های انقلاب دور کرده است.

به گزارش مشرق، محمد دهقان رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری صبح امروز در نشست‌خبری خود در خبرگزاری تسنیم که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد، گفت: وضعیت کشور قابل تداوم نیست و اوضاع اقتصادی کشور از جمله وضعیت رکود، بیکاری، فقر، آسیب‌های اجتماعی، حاشیه‌نشینی، رشد طلاق و به ویژه شکاف طبقاتی که در این سال‌ها بر کشور حاکم شده، ما را از آرمان‌های انقلاب و خواست مردم دور کرده است.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه اگر هر منصفی بخواهد قضاوت کند، ما حتما نیازمند یک تحول در کشور بوده و این وضعیت قابل تداوم نیست، تصریح کرد: اینکه یک تعدادی از گرسنگی دچار مشکل باشند و تعدادی به خاطر استفاده از رانت‌های دولتی به زندگی‌های شاهانه عادت کرده باشند و سال‌های متمادی با انواع برنامه‌ها و نیرنگ‌ها بر کشور حاکم بوده و همیشه طلبکار هم باشند، دور از انصاف است.

دهقان افزود: امروز جریانی که در دولت و کشور حاکم است، جدای از این چهار سال که حاکم بودند، سال‌های متمادی دیگر هم از جمله 8 سال دولت اصلاحات، 8 سال کارگزاران و 4 سال هم دولت خودشان، یعنی حدود 30 سال در کشور حاکم بودند.

وی با بیان اینکه آقای روحانی 13 سال دبیر شورای امنیت ملی بوده، خاطرنشان کرد: حالا اینکه بعد از سال‌های متمادی حاکمیت ایشان بخواهد بیاید و در نقش اپوزیسیون نقش ایفا کرده و خودش را مظلومانه جلوه دهد، این عادلانه و صادقانه نیست، بنابراین کشور با این اوضاعی که دارد، نیازمند یک تحولی است.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه مشکل کشور سیاسی نیست که این‌طور می‌خواهند جلوه دهند، بلکه مشکل، ناکارآمدی و سوء مدیریت است، تصریح کرد: به این دلیل آقای قالیباف وارد میدان شدند و الان هم می‌بینیم با وجود اینکه ایشان دیر آمدند و با اصرار بخشی از مردم وارد میدان شدند، با اقبال خوبی مواجه شده و برنامه‌هایی که از جانب ایشان اعلام شد، مردم به این برنامه‌ها امیدوار شدند. 

دهقان با اشاره به اینکه من متاسفم از اینکه دوستان کاری نکردند و رکود بی‌سابقه‌ای را در کشور حاکم کرده و شاخص‌های مختلف و همچنین تراز تجاری را کاهش دادند و نیز در اثر سوء مدیریت میلیون‌ها نفر در کشور بیکار شدند، افزود:  حالا کسی که می‌خواهد براساس تجربه و سابقه خود و مدیریتی که در گذشته داشته و براساس نفس جوانی و تحرک و پویایی، می‌خواهد یک امیدی را در بین مردم ایجاد کند، اینها همگی بسیج شدند که بگویند نمی‌شود و قیاس به نفس می‌کنند و آنچه که در خودشان است را  می‌گویند که نمی‌شود و  نمی‌توانیم؛ همیشه این را تکرار کردند و پاسخ مردم را هم همیشه این‌طور دادند.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با بیان اینکه تلاش می‌کنند این امیدی را که  در بین مردم ایجاد شده کاهش دهند و بگویند او هم نمی‌تواند، تصریح کرد: خب شما خودتان نتوانستید، بگذارید مردم یک بار امتحان کنند و این مدیریت بسته و 30 ساله‌تان تغییر پیدا کند، شاید تصور شما غلط باشد که می‌گویید نمی‌شود و نمی‌توانیم، شما نتوانستید و می‌گویید نمی‌شود و نمی‌توانیم.

وی با بیان اینکه طبق نظر همه کارشناسان، وضعیت منابع انسانی‌مان، منابع ویژه‌ای بوده و نخبه‌ترین جوانان را در کشور داریم و ثروت و معادن زیرزمینی ما در بسیاری از زمینه‌ها بی‌بدیل است، گفت: این نقدینگی که در کشور است، اگر مدیریت نشود بلای جان اقتصاد کشور می‌شود و اگر اینها به هم پیوند بخورند، می‌تواند باعث تغییر شود.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف با اشاره به اینکه دوستان رقیب آقای قالیباف به جای اینکه در 4 سال بیایند کارنامه خودشان را ارائه دهند، میدان بازی را از مسائل اقتصادی و مسائل مردم به مسائل سیاسی سوق می‌دهند، افزود: با تند کردن فضا و  حرف‌هایی که از جریان اپوزیسیون صادر می‌شود، می‌خواهند میدان بازی را از خواسته و مطالبه مردم تغییر داده و به مسائلی سوق دهند که اصلا مسائل و خواست مردم نبوده و اگر هم خواست مردم باشد به رقبا ارتباطی ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر شما مسائل امنیتی را مطرح می‌کنید، خودتان سال‌های سال مسئول امنیتی کشور بودید، گفت: همین شما هستید که امنیتی‌ترین کابینه را در تاریخ انقلاب تشکیل دادید؛ به آقای روحانی نمی‌خورد که بخواهد نقش اپوزیسیون را ایفا کند، به هر کسی این نقش بیاید به آقای روحانی نمی‌آید، چون اولا خودش 30 سال در حاکمیت بوده و 13 سال دبیر شورای عالی امنیت ملی بوده و 4 سال هم الان رئیس‌جمهور است. اینها اثری نخواهد داشت و این رفتار صادقانه نیست. انتظار این است که در این 10 روزی که تا انتخابات باقی مانده، اولا همه نامزدها کارنامه خودشان را ارائه دهند و دوما برنامه خودشان را به مردم ارائه دهند.

دهقان با بیان اینکه مردم را  تهدید به جنگ می‌کنند که اگر شما نیایید و به ما رای ندهید جیره‌تان در فلان جا قطع می‌شود، گفت: متاسفانه این اتفاق هم افتاد و در بسیاری از استان‌ها دارند این کار را می‌کنند؛ بخشداران را می‌فرستند به روستاها و می‌گویند اگر به آقای روحانی رای ندهید از ما انتظاری نداشته باشید و در این زمینه گزارشات مفصلی آمده است.

وی با بیان اینکه آقای روحانی فرمودند حقوقدان هستند و توصیه می‌کنم که ایشان و دوستان‌شان یک بار قانون انتخابات ریاست‌جمهوری را مطالعه کنند، افزود: در این قانون آمده که نباید عناصر و مسئولان دولتی بیایند و از یک کاندیدا حمایت کنند. این کار بدی است که وزرا، بانک مرکزی، فرمانداران، آقای وزیر کشور،‌ وزیر دادگستری، آقای سیف و استانداران‌شان، و تمام سیستم‌ دولت، همگی به صورت جداگانه علیه نامزدها صحبت کنند.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف خاطرنشان کرد: اگر شما حقوق شهروندی صادر می‌کنید، یک بار قانون انتخابات که فوق حقوق شهروندی است را مطالعه کنید و به این صراحت خلاف نکنید؛ به این صراحت علیه نامزدهای دیگر موضع نگیرید. شما همه دولت را آورده‌اید و مجتمع کرده‌اید که علیه یک کاندیدا کار کنند. از این طرف هم یک هیئت اجرایی مرکزی انتخابات بوده که همگی را از طرف آقای روحانی آوردید و منصوب کردید؛ این کار دستی نیست و قانون این است که از اقشار و نگاه‌های مختلف بیایند و داور شوند، نمی‌شود که کسی هم داور شود و هم وسط بازی بازیگر شود. اینکه وزیر کشور خودش مسئول اصلی برگزاری انتخابات کشور است، بیاید علیه کاندیداها موضع بگیرد، این از مرز داوری خارج شده و به میدان بازیگری وارد شده است.

دهقان با بیان اینکه انتخابات باید پرشور باشد و همه کسانی که ممنوعیت قانونی ندارند بیایند وسط میدان و حرف‌های کارشناسی بزنند و از کاندیداهای خودشان حمایت کنند، خاطرنشان کرد:‌ اما دولتی‌ها از جمله وزرا و مسئولان دولتی، رئیس سازمان بهزیستی و سایر دستگاه‌های دولتی نباید این کار را بکنند. در همین چند هفته اخیر چند مقام دولتی و نیز برخی وزرا آمدند و علیه نامزدهای مختلف موضع گرفتند؛ این خلاف قانون انتخابات ریاست جمهوری و حقوق شهروندی است.

وی تصریح کرد: ما با اوضاعی که الحمدلله در بین مردم مشاهده می‌کنیم وضعیت را خوب می‌بینیم و آقای دکتر قالیباف آمدند که در جایگاه ریاست جمهوری یک تغییر جدی ایجاد کنند. ما به همه کاندیداها احترام می‌گذاریم و کارنامه آقای قالیباف هم مشخص و روشن است و براساس این سابقه مدیریتی و این مدیریت جهادی و قدرت فکری و جوانی و با استفاده از نخبگان جوان کشور و آحاد مردم و ظرفیت مدیریت کشور می‌شود این تغییر ایجاد بشود و کشور از این وضعیت نابسامانی که دارد نجات پیدا کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ابوالفضل IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    6 11
    سلام اشتباه دوره قبل را تکرار نکنید بدانید با حضور رییسی و قالیباف رای اصولگرایان شکسته می شود و یقین بدانید روحانی یا جهانگیری به نفع یک دیگر کنار خواهند رفت و اصول گرایان برای12 یا حدااقل 4 سال دیگر رنگ ساختمان پاستور را نخواهند دید
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۹
    13 9
    خب اگه هم آقای رئیسی بخوان بمونن هم آقای قالیباف که رای شون میشکنه،آخرشم روحانی رئیس جمهور میشه!آقا نکنین تو رو خدا این کار رو.بدبخت میشیم دوباره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس