اعتراض کارگران معدن

اعتراضات به وجود آمده در زمان بازدید حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری از معدن یورت زمستان آزاد شهر با توجه و تمرکز گسترده رسانه‌های منطقه‌ای مواجه شد.

سرویس جهان مشرق - رسانه های عرب زبان در پرداختن به انتخابات ریاست جمهوری ایران بیشترین تمرکز را بر روی حاشیه‌های بوجود آمده در بازدید حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان و نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری معطوف کردند. اعتراضات به وجود آمده در زمان بازدید حسن روحانی نامزد انتخابات ریاست جمهوری از معدن یورت زمستان آزاد شهر با توجه و تمرکز گسترده رسانه‌های منطقه‌ای مواجه شد. سایت های خبری الجزیره، العربیه، البیان، الحیات، الیوم السابع، المیادین، الجیل، المواطن، ارم نیوز، القبس، فرانسه ۲۴، یورو نیوز عربی، رأی الیوم،‌المصراوی، العرب و بسیاری از سایت های عرب زبان تحت الشعاع حاشیه های این بازدید قرار گرفتند و به بیات جزئیات اعتراضات کارگران معدن به رئیس جمهور ایران پرداختند.

حسن روحانی صبح دیروز در غیاب رسانه‎های محلی وارد فرودگاه گرگان شد تا پس از چند روز مصیبت غم‎انگیز جان‎باختگان معدن آزادشهر را به مردم گلستان و خانواده‎های معدن‎کاران تسلیت بگوید. وقتی خودروی حامل حسن روحانی به معدن آزادشهر رسید، کارگران معدن به سرعت گرداگرد این خودرو جمع شدند، اما استقبال کارگران از روی خوش‎آمدگویی و خوش‎رویی نبود، بلکه فریاد اعتراض، خود گویای همه چیز بود. فریاد اعتراض کارگران معدن باعث شد تا حسن روحانی اجازه پیاده شدن از خودرو را پیدا نکند، جامعه کارگری اصرار داشتند که روحانی از ماشین پیاده شود اما محافظان ممانعت می‎کردند و می‎گفتند که باید خودرو در یک مکان پارک شود، آنها می‎دیدند که شرایط مساعد پیاده شدن و در جمع کارگران قرار گرفتن نیست.

پایگاه خبری أمد نیوز نیز با اشاره به ادامه رقابت های انتخاباتی در کشورمان نوشت که براساس نظرسنجی‌هایی که در رابطه با رئیس‌جمهور احتمالی آینده صورت گرفته است و در یکی از این نظرسنجی‌ها که ۲۴۳ هزار و ۴۸۰ نفر شرکت کرده اند، سید ابراهیم رئیسی با ۴۲.۸۳ درصد یعنی تعداد ۱۰۴۲۹۱ رأی در جایگاه اول قرار دارد و حسن روحانی با ۸۱۰۲۱ رأی و کسب ۳۳  درصد آراء رتبه دوم را به خود اختصاص داده است. محمد باقر قالیباف نیز با ۲۹۴۲۸ رأی و کسب ۱۲ درصد آراء‌ در رتبه بعدی قرار دارد. نفر چهارم اسحاق جهانگیری است که تنها موفق شده ۴۵۱۳ رأی یعنی حدود ۲ درصد آرا را به خود اختصاص دهد.

نکته قابل توجه در پرداختن به انتخابات ریاست جمهوری ایران ، مخالفت شدید بسیاری از سایت‌ها و بنگاه های خبری سعودی با کاندیداتوری حجت الاسلام رئیسی است که تحت عنوان تراشیدن اتهامات واهی علیه وی دنبال می شود. در همین رابطه سایت العربیه مدعی است که رئیسی از سوی افراط گرایان ایرانی مورد حمایت قرار دارد. این سایت که از سوی خاندان حاکم سعودی تامین مالی شده و اخبار جهت دار آن بر ضد جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست، حمایت جبهه پایداری از حجت الاسلام رئیسی را به مثابه حمایت افراط گرایان از وی توصیف کرده و می افزاید که وی رقیب اصلی حسن روحانی است که نماینده قشر معتدل و اصلاح طلب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    3 4
    یادم هست تو انتخابات قبل هم طبق نظرسنجی شما قالیباف نفر اول بود .....
  • کامران IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    6 2
    روحانی فقط برو.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس