کد خبر 721518
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
صندلی هاشمی طبا

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت : من با اعلام اموال کاندیداها مخالف هستم و گفته‌ام که اعلام نمی‌کنم.

به گزارش مشرق، سید مصطفی هاشمی طبا کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات  ریاست جمهوری در نشست خبری گفت: بزرگترین گناه نزد خداوند آن است که آنچه بر زبان می‌آورید را نتوانید انجام دهید.

وی ادامه داد: در جریان جنگ تحمیلی دشمن به‌قصد اشغال کشور و برهم زدن مرزهای بین المللی به کشورمان حمله کرد اما شهدای ما با دفاع از مرزهای کشور و با فداکاری مرزها را مستحکم کردند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه "پس از جنگ تحمیلی به‌جای آنکه راه شهدا را ادامه بدهیم مشغول مصرف کردن ایران شدیم"، افزود: این به‌مانند آن است که فرزندان یک مادر شیر وی را بخورند و غذا به او ندهند که مادر ضعیف می‌شود، امروز مام وطن ما از درون تکیده شده است.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه امروز مصرف آب، خشک شدن دریاچه‌ها و مهاجرت روستاییان به شهرها به نوع زندگی مردم بستگی دارد، گفت: به‌طور مثال 200 دشت کشور امروز نشست کرده و روستاییان به‌سمت شهرها روانه می‌شوند و پیش‌بینی می‌شود در طول 10 سال آینده 10 میلیون نفر از روستاها به شهرها بیایند و حاشیه‌نشینی اختیار کنند که حاشیه‌نشینی معضلات اجتماعی را به‌همراه دارد.

وی تصریح کرد: متأسفانه امروز یک‌سوم جنگل‌های کشور از بین رفته است و باید برای این موضوع فکری کرد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه "اولویت‌های بنده در انتخابات ریاست جمهوری از درون قانون گرفته شده است"، گفت: برای مثال بودجه کشور 360 هزار میلیارد تومان است و دولت طبق قانون بودجه درآمد مشخصی دارد و نمی‌تواند خارج از قانون هزینه کند.

هاشمی‌طبا با اشاره به منابع درآمدی دولت ادامه داد: فروش نفت، ارز و گمرکات منابع درآمدی دولت‌ها هستند و اگر فردی می‌خواهد درآمد کشور را افزایش دهد این مسئله مصداق حرف زدن و عمل نکردن است.

وی عنوان کرد: فردی در یک مؤسسه تجاری مشغول به کار است و شاید بتواند درآمدش را افزایش دهد اما وقتی در دولت قرار می‌گیریم باید چارچوب‌های اجرایی را رعایت و طبق قانون عمل کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اولویت اول بنده رسیدگی سرزمینی است. اولویت دوم بنده رسیدگی به وضعیت محرومان است که دولت برای این امر پول خاصی جز کمیته امداد ندارد که آن هم بسیار ناچیز است.

هاشمی‌طبا با ابراز اینکه "یارانه‌ها را باید برای کمک به محرومان اختصاص دهیم"، گفت: یارانه فقط پول نیست و می‌توان برای مثال برای محرومان ابزار کار درست کرد.

وی با تصریح بر اینکه "درآمد جدید می‌توان برای دولت ایجاد کرد" گزاف است و کسی حق ندارد این حرف را بزند، خاطرنشان کرد: وعده دادن باید طبق قانون باشد و قطعاً افزایش درآمد یا باید از طریق افزایش نرخ ارز یا دریافت مالیات بیشتر از مردم باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر قانونمداری در کشور تأکید کرد و گفت: هزینه‌های دولت باید در چارچوب قانون باشد.

هاشمی‌طبا با تأکید بر اینکه "باید تمرکز بیشتری در صنعت کشاورزی داشته باشیم"، گفت: باید در این زمینه تولیدات مناسب برای صادرات داشته باشیم که با اصلاح آب و خاک میسر است.

وی با اعلام اینکه معضل بیکاری با کشاورزی خاتمه نمی‌یابد، اظهار داشت: ما سه میلیون در کشور بیکار داریم که سالیانه یک میلیون به آن اضافه می‌شود اما می‌توان با رونق دادن بحث گردشگری بخشی از مشکل اشتغال را حل کنیم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بازاریابی را امری مهم در بحث اشتغال دانست و گفت: بازاریابی امری مشکل است و به همان اندازه صادرات نیز سخت و دشوار است. باید در بخش صادرات از تجارت متخصصان استفاده شود.

هاشمی‌طبا با تأکید بر شفاف‌سازی در موضوع اشتغال، گفت: نباید این موضوع را در قالب کاریکاتور به مردم ارائه کرد و باید با حقایق روبه‌رو شد.

وی با اظهار اینکه با ادامه روند فعلی سرزمین خشک و سوخته و فاضلاب ارمغانی برای آینده است، گفت: باید مشخص کنیم که چه میراثی برای آیندگان می‌گذاریم.

 کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه "آیا شما با پیشنهاد یکی از نامزدهای انتخاباتی مبنی بر اعلام لیست اموال موافق هستید یا خیر؟" گفت: بنده مخالف هستم برای آنکه پیشنهاداتی را که نتوان از آن نتیجه‌ای دریافت کرد مهمل می‌دانم.

هاشمی‌طبا ادامه داد: براساس قانون کسانی که مسئولیتی در کشور به‌عهده دارند، مانند شخص رئیس جمهور باید در ابتدا و انتهای مسئولیت لیست اموال خود را به قوه قضاییه اعلام کنند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد لیست اموال نامزدهای ریاست جمهوری تنها جوسازی است که از سوی یکی از کاندیداها مطرح شده است، افزود: ملاک در اسلام تقواست و اصل این قضیه را منطبق با حسن نیت نمی‌دانم لذا با این روش مخالف هستم و اعلام هم کرده‌ام که لیست اموال خود را اعلام نمی‌کنم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "آیا جزئیات بیشتری از برنامه‌های انتخاباتی خود را اعلام خواهید کرد یا خیر؟"، گفت: خطوط اصلی برنامه مهم است اما باید کار را به‌طور مثال در بحث کشاورزی به کاردانان سپرد و آنها تصمیم‌گیری کنند. تخصص بنده مهندسی نساجی است و هر سؤالی را در این زمینه تا جایی که مطلع باشم پاسخ می‌دهم اما معتقدم باید خطوط اصلی در کشور مشخص و این امر برای مردم شفاف شود.

هاشمی‌طبا تصریح کرد: روحیه مردم نیز باید همانند زمان جنگ باشد و نمی‌شود که رزمندگان ما با یک روحیه شجاعت و ایثار مشغول حفاظت از مرزها باشند و ما با یک روحیه مصرفی و رفاه‌طلبی ایران را مدیریت کنیم.

وی افزود: به‌طور مثال 6 ماه به وزارت کشاورزی فرصت می‌دهم تا استان به استان بررسی و طرح‌های خود را به دولت ارائه کند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤال خبرنگار سیاسی تسنیم مبنی بر اینکه "آیا در روزهای آخر انتخابات ریاست جمهوری به‌نفع کاندیدایی کنار خواهید رفت؟"، تصریح کرد: بنده خودم بدون مشورت با هیچ شخصی به این انتخابات وارد شده‌ام البته اگر انتخاب هم نشوم ادامه دولت آقای روحانی را به‌مصلحت کشور می‌دانم. در زمینه کناره‌گیری هم تاکنون با فردی صحبت نکرده‌ام.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه "نظرتان نسبت به امنیت ملی، مبارزه با تروریسم و تهدیدات عربستان چیست؟" نیز گفت: موضوع امنیت ملی در شورای عالی امنیت ملی مطرح می‌شود، برخی را دیده‌ام که اعلام می‌کنند که از موضع قدرت وارد می‌شوند اما در عمل بیشتر در موضع مصلحت وارد می‌شویم.

وی با تأکید بر اینکه "سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران را که براساس آن حرکت می‌کند قبول دارم"، اظهار داشت: مسائل اصلی کشور زیر نظر مقام معظم رهبری، مسائل دفاعی در شورای عالی دفاع و مسائل امنیتی در شورای عالی امنیت تعیین می‌شود و رئیس جمهور هم نمی‌تواند در آن مسائل اعمال نظر کند زیرا افراد حاضر در این شوراها سیاستگذاری می‌کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سؤالی درباره اینکه "برنامه شما درباره بهره‌برداری از بحث اقتصادی برجام چیست؟"، گفت: رسیدن به بهره‌های اقتصادی از یک معاهده از دل تلاش و کوشش است و نباید به این فکر کنیم که ما معاهده‌ای امضا کردیم و خیال‌مان راحت شود یا اینکه معاهده‌ای با کسی امضا کرده‌ایم آن فرد آدم شد، این‌گونه نباید باشد.

هاشمی‌طبا تصریح کرد: انعقاد برجام از نظر فرهنگی و سیاسی به‌نفع ما بود و از شرایط سختی که کشور دچار آن شده بود رهایی پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه در دولت فعلی بهره‌های اقتصادی مناسبی از برجام صورت گرفته است، اظهار داشت: به‌طور مثال نفت ما را نمی‌خریدند و یا کره و ژاپن علی‌رغم اینکه نفت ما را نمی‌خریدند کالا نیز به ما نمی‌فروختند که بعد از برجام این رویه به‌عکس شده است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه پیش از برجام بانک‌ها برای خرید و فروش کالا با ایران همکاری نمی‌کردند، گفت: پیش از برجام وقتی می‌خواستیم کالایی را وارد کشور کنیم باید با شرایط سخت و با افزایش 40درصدی قیمت آن کالا آن را وارد کشور می‌کردیم.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه "آیا به خانواده خود و یا مسئولان دولت خود اجازه می‌دهید که وارد بحث واردات کالا شوند؟"، عنوان کرد: هیچ مسئولی حق این کار را ندارد و نباید دنبال این کار برود.

وی ادامه داد: من موافق این کار نیستم و معتقدم هر فرد باید یک شغل داشته باشد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اعلام اینکه خیلی از افراد ذی‌نفوذ از این کارها انجام می‌دهند، افزود: اگر توانستید منشأ پول‌های میلیاردی را که در برخی از ستادهای انتخاباتی کاندیداها خرج می‌شود پیدا کنید می‌توانید منشأ واردات کالا به کشور را نیز پیدا کنید.

هاشمی‌طبا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه "آقای رئیس جمهور اخیراً در مرقد مطهر امام خمینی(ره) در جمع کارگران سخنرانی کرده و کارگران به وی اعتراض کردند و همچنین روز گذشته آقای روحانی به استان گلستان سفری برای بازدید از معدن زمستان یورت استان گلستان داشتند و کارگران به وی اعتراض کردند و رویکرد شما در دولت خود نسبت به کارگران چگونه است؟" تصریح کرد: البته بنده معتقدم معادن در ایران باید تسهیل شوند چون کارگران که در آنجا مشغول هستند حتماً بعد از 4 سال می‌میرند.

وی تصریح کرد: امروز ممکن است به‌دلیل گرفتار شدن کشور بحث تحریم‌ها، معلمان، کارکنان نیروهای مسلح نیز از شرایط فعلی ناراضی باشند اما به‌دلیل اینکه ما در مقابل استکبار ایستاده‌ایم باید تبعات این‌چنینی را بپذیریم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برخی از اعتراضات را منتسب به گروه‌های فشار و دست‌های پشت‌پرده دانست و افزود: هر دولتی هم بیاید نمی‌تواند به‌صورت 100درصدی کارمندان، کارگران و نیروهای مسلح را راضی کند.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه "یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری قول دادند 250 هزار تومان به افراد بیکار بدهند، و نظر شما در این باره چیست؟"، گفت: در چند روز گذشته و در مناظرات به‌جز از آقای روحانی از سایر کاندیداها ندیده‌ام که برنامه‌ای ارائه کنند.

وی با تأکید بر اینکه خرید و فروش رأی ممنوع است، ادامه داد: فردی که می‌گوید "به افراد بیکار 250 هزار تومان خواهم داد" این امر کاملاً ناپسند است. کاندیداها باید برنامه‌ای ارائه کنند که در چارچوب قانون باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به برنامه‌های خود در حوزه گردشگری برای ایجاد اشتغال اظهار داشت: دولت فعلی در جذب گردشگر موفق بوده است و تعداد گردشگران خارجی در این دولت بهبود یافته است.

هاشمی‌طبا با اظهار اینکه باید زیربناهای گردشگری تقویت شود" افزود: البته فضای تبلیغات خارجی علیه ما زیاد است و باید در جهت خنثی کردن این تبلیغات گام برداریم که یکی از مؤثرترین راه‌ها بیمه گردشگری تا سقف یک میلیون دلاربرای یک گردشگر خارجی است.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه "انتقادات فراوانی درباره سند 2030 یونسکو می‌شود و نظر شما درباره آن چیست؟"، گفت: سند را قبلاً مطالعه کردم و ایراداتی را که مطرح می‌شود ندیدم.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: البته شنیده‌ام لایه‌هایی در این سند وجود دارد که باید به آن توجه کرد.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت آموزش و پرورش بررسی شده است، گفت: البته فصل الخطاب رهبری است و طبیعتاً باید از فرمایشاتی که ایشان داشتند تبعیت کرد و اگر بنده رئیس جمهور شوم به نظرات رهبری از لحاظ شرعی و قانونی پایبند هستم.

وی در جمع‌بندی خود از این نشست خبری گفت: میان کاندیداهایی که تأیید صلاحیت شدند سه تیپ دیدگاه وجود دارد، اظهار داشت: دیدگاه اول رئیس جمهور و آقای جهانگیری است؛ مشی اعتدال را دنبال می‌کنند.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تیپ دوم را تیپی دانست که روش وعده دادن و سؤال کردن را پیش گرفته است، ادامه داد: روش دیگر هم اطاعت از قانون است که اولویت‌هایش را از قانون انتخاب کرده است.

هاشمی‌طبا در پایان خاطرنشان کرد: باید تولید ناخالص ملی را بالا ببریم و در بحث کتاب نیز قوه قضاییه فعالیت بیشتری داشته باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    10 0
    اقای هاشمی طبا چرا از اعلام اموالتون میترسید؟؟
    • pr IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
      3 0
      احتمالا" سورسپرده ها برای عده ایی بیشتر هست برای بیکاری مثل من 15درصد برای افرادی مثل ایشان 30درصد حساب بشه مثل حقوق های نجومی ..
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    6 0
    ممد تمدن شمارو با چه جورتخیلی فرستاد تو میدون برو عزیزجان...برو با اموالت خوش باش
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    6 0
    دلیل قابل قبولی برای عدم ارایه لیست اموال ارایه ندادی. فرافکنی بود. این وظیفه شماست که بگی آقای هاشمی طبا.
  • pariii IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    8 0
    اصفهانی زرنگ
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    8 0
    باشما کاری ندارند بامالک بانک گرشگری کاردارند
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    8 0
    باشه بابا تو خوبی!!!
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۸
    2 0
    باید هم بترسه. کسی که پاک باشه ترسی از اعلام کردن مقدار ثروتش نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس