خیابان‌های ورزشی

چیزی به دربی بزرگ مادرید نمانده و نام برخی خیابان‌ها مربوط به ستارگان تیم‌های بزرگ فوتبال سوژه رسانه‌های اسپانیایی شده است.

سرویس ورزش مشرق - نام‌گذاری خیابان‌های مهم و پر رفت و آمد به نام ستارگان ورزشی و البته مردمی یکی از اتفاقات مرسوم در کشور اسپانیاست که در شهرهای مختلف زیر نظر شهردار رخ می‌دهد. معمولا نام خیابان‌ها به راحتی تغییر نمی‌کند و یکی از چند دلیل مهم آن اسکن دقیق نام خیابان‌ها توسط گوگل و موضوعات مهمی همچون رصد آنلاین راه‌ها توسط مسافران است.

قرارداد جهانی کمپانی گوگل برای نشان دادن ترافیک همه راه‌ها در تمام شهرهای اروپایی و آمریکای شمالی معمولا بلندمدت و بسیار پرهزینه است و به همین دلیل تغییر نام یک خیابان می‌تواند حساب و کتاب یک مسافر در یک شهر مهم مثل مادرید را به هم بریزد.

با این وجود این اتفاق ضمن هماهنگی شهردار یک شهر با نمایندگی گوگل و البته نماینده مردم در شهرداری ممکن می‌شود.از این دست می‌توان به انتخاب یکی از مهمترین خیابان‌های شهر مادرید به نام ایکر کاسیاس اشاره کرد که البته در بالا بردن میزان محبوبیت شهردار مادرید بسیار تاثیر گذار بود.

در آستانه دربی مادرید رونسرو سردبیر بخش داخلی روزنامه آس اسپانیا به کنار زمین تمرین اصلی تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید اسپانیا رفته و از اینکه نام خیابان کوچک کنار این زمین تمرین (والدبباس) طبق وعده مدیرعامل باشگاه رئال مادرید به نام آلفردو دی‌استفانو نامگذاری نشده، گله کرده است.

این روزنامه‌نگار قدیمی بر این باور است که رئال مادرید برای ابرستاره آرژانتینی خود که حداقل پنج جام معتبر برای تیمش به ارمغان آورده، هیچ کاری نکرده است و حتی حاضر نشده نام خیابان کنار زمین تمرین خود را به نام او ثبت کند.

رقیب باشگاه رئال مادرید یعنی بارسلونا نیز از این قاعده مستثنی نیست و چندی پیش ضمن هماهنگی با شهردار بارسلونا، نام یکی از خیابان‌های مهم شرق این بندر را به نام آندرس اینیستا تغییر داد.

در قلب شهر مادرید و در نزدیکی میدان ناواروس دو خیابان مهم یکدیگر را قطع می‌کنند، یکی به نام رئال مادرید و دیگری اتلتیکو مادرید، این دو خیابان به خصوص در محل تقاطع خود، معمولاً محل مناسبی برای کری‌خواندن هواداران و البته گاهی درگیری شدید آنها محسوب می‌شود.

پلیس شهر مادرید بارها از شهردار این شهر خواسته نام این دو خیابان را تغییر دهد یا لااقل از هواداران خود بخواهد دست از سر این دو خیابان قدیمی و نسبتاً تنگ بردارند.

مثال دیگری که می‌شود از این دست برشمرد اتفاقی است که در کشور هلند رخ داد و یکی از مهمترین خیابان‌های این کشور در پایتخت به نام یوهان کرایف نامگذاری شد. پس از آن قیمت خانه‌های داخل آن خیابان تقریبا سه برابر شد و ساکنان آن خیابان از این اقدام شهردار بسیار خوشحال بودند.

کم‌کاری باشگاه رئال مادرید در نام‌گذاری خیابان دی‌استفانو دلخوری هواداران این تیم را در پی داشته است. به خصوص از وقتی متوجه شدند که شهردار گرانادا یکی از خیابان‌های این شهر را به نام این‌ آرژانتینی بزرگ نامگذاری کرده است. در کشور اسپانیا بزرگانی چون خنتو (کانتابریا)، سارا (بیلبائو)، کاماچو (مورسیا)، خوانیتو (بارسلونا)، لوئیز آراگونس (مادرید)، مانوئل پیگرینی (مالاگا)، ویسنته دلبوسکه (سالامانکا) و سانتوم (ویگو) دارای خیابانی مزین به نام خود هستند و از دید خبرنگار آس اسپانیا جای آلفردو دی‌استفانو در این میان خالی است.

 گزارش از :‌وحید هادی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس