عطا محمدنور والی بلخ

والی بلخ در پیامی اعلام کرده مگر قرار نبود در قالب توافق صلح، حزب اسلامی اسلحه‌های خود را به دولت افغانستان تحویل دهد پس چرا امروز خبرهایی داریم که دولت به آنها تجهیزات نظامی می‌دهد؟

به گزارش مشرق، عطا محمدنور والی بلخ به مناسبت سالروز پیروزی مجاهدین افغانستان پیامی منتشر کرد.
 
نور در بخشی از پیام خود به بازگشت حکمتیار  و موقعیت فعلی حزب اسلامی در افغانستان اشاره کرده و گفته است: من از روند صلحی که توسط حکومت پیش برده شود حمایت می‌کنم اما نباید از برخی موضوعات تامل‌برانگیز غفلت کرد.
 
وی تصریح کرد: اخیرا‌‍ صداهایی شنیده می‌شود که نه تنها افراد وابسته به حزب اسلامی حکمتیار اسلحه خود را به دولت تحویل نداده‌اند بلکه به آنها اسلحه و تجهیزات نظامی بیشتری در بلخ داده می‌شود که این امر پرسش‌برانگیز است.
 
والی بلخ خطاب به دو طرف توافق صلح گفت: هم حکومت افغانستان و هم حزب اسلامی باید به دنبال ایجاد اعتماد و تحکیم صلح باشند نه اینکه در قالب توافق به دنبال اسلحه و تجهیزات بروند و بی‌اعتمادی را افزایش دهند.
 
نور ادامه داد: این سوال مطرح بوده که چرا چنین خبری رسیده؟ آیا واقعا دولت به حزب اسلامی تجهیزات نظامی می‌دهد؟
 
وی تاکید کرد: تاکنون که مراحل اساسی مصالحه با حزب اسلامی تکمیل شده است مردم افغانستان شاهد یک چرخش جدی در راستای تامین صلح و امنیت در سطح کشور و یا ولایات نیستند.
 
این در حالیست که یکی از شروط توافقنامه دولت افغانستان و حزب اسلامی این بود که این حزب باید در مرحله نخست اسلحه خود را بر زمین بگذارد.
 
امروز حکمتیار در نخستین نشست خبری خود پس از توافق در لغمان به نمایندگی از حزب اسلامی قول داد که دیگر خونی ریخته نشود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس