حامیان قالیباف امام صادق

اساتید و دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام، در «همایش مدیریت جهادی، دولت مردم»، دلایل خود درباره «نه به روحانی» و مصادیق «نامزد اصلح» را بیان کردند.

سرویس انتخابات مشرق - همایش "مدیریت جهادی، دولت مردم" شنبه‌شب در دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد. در این همایش که با حضور جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه همراه بود، دکتر میثم لطیفی، رئیس دانشکده مدیریت و رئیس شورای راهبری دانشگاهیان حامی دکتر قالیباف و دکتر سید مجتبی عزیزی، عضو هیئت‌علمی دانشکده سیاسی، به سخنرانی پرداختند.

در ابتدای این جلسه، دکتر لطیفی، رئیس ستاد دانشگاهیان حامی قالیباف، حضور خردمندانه در اجتماع و اهتمام به فعالیت‌های اجتماعی را امری دینی دانسته و بر لزوم فعال بودن جوانان انقلابی در عرصه‌های سیاسی- اجتماعی کشور تأکید کرد.

ایشان در ادامه با جداسازی دو اندیشه مقلد و مجتهد از یکدیگر به تبیین نبرد تاریخی این او اندیشه پرداخته و اظهار داشت: اندیشه مقلد اندیشه‌ای است که همیشه به دنبال تبعیت از دیگری است مثال این نوع اندیشه در قرآن افرادی هستند که به دنبال تبعیت از گذشتگان و آباء خود بوده و صرفاً به این دلیل که پدرانشان راهی را رفته‌اند، آن‌ها نیز از آن مسیر پیروی می‌کنند؛ اما در مقابل اندیشه مجتهد وجود دارد که به دنبال حرکت‌های نو است و دلایل و شرایط جدید را به‌خوبی درک می‌کند. کما اینکه پیامبران نیز منادی تغییر و شکننده اینرسی سکون در جوامع بوده‌اند.

این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به دهه اول انقلاب، این دوره را دوره طلایی بومی اندیشی در ساختار مدیریتی کشور دانسته و افزود: در این برهه نهادهایی در کشور فعال هستند که هیچ معادل خارجی ندارند همچون جهاد سازندگی، کمیته، سپاه، بسیج و ... این نهادها برآمده از انقلاب و حاصل بومی اندیشی هستند؛ اما این نهادها در دوره سازندگی به‌تدریج تضعیف‌شده و در نهایت در دوره اصلاحات برای محو کردن آن‌ها حداکثر تلاش می‌شود کما اینکه جهاد سازندگی در این دوره از بین رفت!

رئیس دانشکده مدیریت دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه با اشاره به روی کار آمدن دولت نهم، بیان داشت: در نهایت فشارهای واردشده به مردم که ناشی از دور شدن از خویشتن بود باعث شد احمدی‌نژاد بر سر کار بیاید.

باید به این نکته توجه داشت که احمدی‌نژاد محصول این خواست مردم بود نه اینکه خود عامل باشد. در مرحله بعد مشکلاتی که در دوره احمدی‌نژاد به وجود آمد و در نهایت مسائلی باعث منحرف شدن مسیر شد.

مردم ما نیاز به اجتهاد دارند به این معنی رشد و کمال را بتوانند در مسیر خود ببینند نه اینکه کسانی بر مقدرات آن‌ها حاکم باشند که به وضع موجود همیشه راضی بوده و نیازی به حرکت و تلاش احساس نمی‌کنند.

دکتر لطیفی درباره راه‌حل آینده برای جمهوری اسلامی اظهار داشت: راه حل بازگشت به دوره‌ای از شکوفایی برای کشور ما همان‌طور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند مدیریت جهادی است.

مدیریت جهادی در اندیشه رهبر انقلاب با کلیدواژه‌هایی همچون بلندپروازی، عزم و همت بلند، اصرار و پیگیری، ابتکار، تخصص، ایمان عمیق به کار و مردم، توکل بر خدا، احساس تکلیف برای حضور در همه میدان‌ها، اعتقاد به ما می‌توانیم، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، اسیر حدود تحمیلی نشدن، منتظر تأمین امکانات نشدن و دوری از گوشه‌نشینی و نظاره‌گری پیوند خورده است.

ایشان دو شاخص اصلی مدیریت جهادی در اندیشه رهبر انقلاب را «تلاش و مبارزه خستگی‌ناپذیر» و «تقابل با دشمن» دانسته و افزود: بسیاری از مدیران توانمند و پرتلاش هستند اما جهت‌گیری آنان صرفاً منافع شخصی است؛ اما شاخصه یک مدیر جهادی این است که دشمن‌شناس است و دشمن را نادیده نمی‌گیرد و جهت حرکت وی با بصیرت نسبت به دشمن تعیین می‌شود. متأسفانه الآن در جامعه ما عده‌ای آدرس غلط به مردم می‌دهند. می‌گویند شهر در امن‌وامان است اما در واقع چنین نیست و تهدید دشمن همچنان باقی است. دشمن از دشمنی خود دست برنداشته است! امروز آن چیزی که برای ما امنیت تولید می‌کند بازگشت به مسیر انقلاب است.

در ادامه این جلسه دکتر سید مجتبی عزیزی؛ مدرس دروس معارف و علوم سیاسی به ارائه نظرات خودپرداخت. وی اظهار داشت: اولین نکته در باب انتخابات این است که در این عرصه انتخاب بین حق مطلق و کفر مطلق نیست! همه کاندیداها در نظام جمهوری اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند اما درعین‌حال باید توجه داشت اندک تفاوتی بین کاندیداها در سرنوشت ملت ایران تغییرات بسیاری ایجاد خواهد کرد.

وی درباره شرایط فعلی انتخابات تصریح کرد: الآن ما در این انتخابات دو گروه کاندیدای اصلی داریم یعنی کسانی که جدی وارد میدان شده‌اند یک گروه متشکل از آقای روحانی و جهانگیری و دیگری آقای رئیسی و قالیباف. این دسته‌بندی جدی است و هماهنگی درونی این دو گروه انجام‌شده و هرکدام از گروه‌ها تفکری را برای اداره کشور دارند. مسئله اصلی و یا به عبارتی دوگانه اصلی این انتخابات این است که آیا جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد یک کشور معمولی در منطقه باشد و در هاضمه نظام سلطه جهانی هضم شود؟ یعنی اینکه در همه ابعاد حقوقی، سیاسی، سبک زندگی و... تا در نهایت سیاست خارجی می‌خواهد یک بازیگر بهنجار در ذیل نظام سلطه باشد یا اینکه نه می‌خواهد یک کشور انقلابی باقی بماند که دارای ارزش‌ها، فرهنگ، هویت و اهداف خاص خود است؛ و درعین‌حال خود می‌تواند نیازهای مادی و معنوی خود را به‌خوبی تأمین کند.

این استاد دانشگاه افزود: کسانی هستند که با یک تلفن وزیر خارجه آمریکا مسیر کشتی کمک‌های بشردوستانه ایران را از یمن به سوی جیبوتی تغییر می‌دهند. این‌ها آمریکا را کدخدایی می‌دانند که حلال همه مشکلات است کسانی هم هستند که معتقدند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند! (تکبیر حضار)

برخی آمده‌اند این کرنش به آمریکا و این خودباختگی و بله‌قربان‌گویی را به اسم دیپلماسی و عقلانیت بزک‌کرده‌اند اما در واقع چنین نیست. این‌ها با این کرنش حتی امنیت مردم را هم نمی‌توانند تأمین بکنند چه برسد به رفاه مردم! آن چیزی که سایه جنگ را از کشور دور کرده است قدرت مبارزه‌ای است که جوانان این ملت در جبهه‌های نبرد به اثبات رسانده‌اند قدرتی که به دشمنان ثابت کرده است نمی‌توانند با این کشور بجنگند و به‌راحتی به اهداف خود دست یابند.

عضو هیئت‌علمی دانشکده سیاسی دانشگاه امام صادق (ع) در ادامه افزود: برعکس نگاهی که فکر می‌کند ما در مقابل آمریکا تنها ۲ تا ۳ دقیقه دوام می‌آوریم این نگاه است که کشور را به سوی جنگ هدایت می‌کند و دشمن را گستاخ می‌کند!

مشهور است که در جلسه‌ای که سران داعش در اتاق عملیات خود قبل از حمله به عراق داشتند گفته بودند دیگر رئیس‌جمهور قدرتمندی در ایران نیست که حاضر به مقابله جدی با ما در عراق باشد و بر این اساس تصمیم به حمله به عراق گرفته بودند؛ یعنی اگر فردی راسخ در ایران بر سر کار بود آن‌ها جرئت حمله به عراق را هم نداشتند! متأسفانه به‌غلط این را بین مردم تبلیغ کرده‌اند یک راه سختی مطلق است و یک راه راحتی مطلق درحالی‌که ابداً چنین نیست. اگر قرار است که مردم یک زندگی مادی و معنوی درست داشته باشند، تنها راهش انقلاب ماندن است! رهبر انقلاب نیز فرموده‌اند که مشکلات کشور تنها با انقلابی بودن حل می‌شود.

دکتر عزیزی در پایان گفت: آقای قالیباف نشان داد در حالی‌که دولت‌های داخل کشور هم ایشان را تحریم کرده بودند، باز هم‌دست از کار نکشیدند و همواره کارها را پیش بردند و الآن علی‌رغم اینکه در سطح جهانی هم تحریم هستیم ایشان نگفتند نمی‌شود، نمی‌توانیم و نداریم!

ایشان با در هر شرایطی کار کردند و امتحان خود را در سختی‌ها به‌خوبی پس داده‌اند. البته توجه کنید قرار نیست ما از آدم‌ها بت بسازیم! همه ما اشکالاتی داریم و هر کس املاء می‌نویسد ممکن است غلط هم داشته باشد. باید دقت کرد که قرار نیست مثلاً طرفداران آقای قالیباف به نفی آقای رئیسی بپردازند و برعکس. الآن مسئله اصلی این است که مسیر کشور به جاده درست بازگردد و نه به دولت پیرمردهای خسته و ناتوان. مطمئناً اگر یکی از دو بزرگوار در انتخابات پیروز شوند دیگری هم بر اساس مقتضیات به وی کمک خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • بصیرت IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    8 4
    چه عجب، امام صادقی ها دارن آرام آرام به آرمان های انقلاب و رهبری نزدیک میشند؛ فکر نمیکردم به این سطح از بصیرت رسیده باشند مبارکه علی برکه الله
  • سیده فاطمه IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    9 18
    وا؛ مگه داریم؛ مگه می‌شه؟ قالیباف تو امام صادق حامی هم داره؟
  • IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    7 1
    عزیزی دوست داریم.
  • مجتبی IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    4 17
    امریکا دست از تحریم ایران بر نمیدارد و انحصارطلب های داخلی هم دولت جهادی و انقلابی را تحریم خواهند کرد پس بهترین گزینه ریاست جمهوری جناب قالیباف است که نشان داده می تواند.
  • ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    10 1
    سایت مشرق این همایش داخلی یک از کلاس های آموزشی دانشگاه برگزار شده است
  • ابوذر گوهری مقدم IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 0
    عالی بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس