تیم پرسپولیس

هواداران اصیل پرسپولیس و حامیان واقعی تیم شاید از دست بازیکنان ناراحت باشند اما قطعاً جزو آن معدود هوادارانی که بازیکنان قهرمان خود را بی‌غیرت خواندند قرار نمی‌گیرند.

سرویس ورزش مشرق - ورزش و هنر هر جا به هم مرتبط نباشند در ایران و خصوصاً در فوتبال ما قطعاً رابطه دارند و اگر کارگردانان تلویزیون سوژه دندان‌گیری برای ساخت سریال گیرشان نیاید می‌توانند وضعیت تیم‌های قهرمان در انتهای هر فصل فوتبال ایران را دستمایه ساخت سریال قرار دهند.

  • بحران خودساخته در تیم قهرمان

 بحران و مشکلات فنی و مالی در تیم قهرمان ایران هر ساله پس از پایان فصل و در بحبوحه نقل و انتقالات یا ابتدای فصل بعد نمایان می‌شد و بعضاً مانند مشکلات مالیِ استقلال خوزستان به عنوان قهرمان لیگ پانزدهم تا پایان فصل ادامه دارد. اما این بحران امسال زودتر از سال‌های گذشته کلید خورد و هنوز چند روز از تعیین قهرمان لیگ برتر نگذشته سرخپوشان پایتخت دچار بحرانی خودساخته شدند.

بازیکنان پرسپولیس پس از قهرمانی در لیگ که پس از یک دهه و مقتدرانه به دست آمد، 3 روز قبل از بازی هفته 29 مقابل ذوب‌آهن به خاطر عدم پرداخت مطالباتشان بر سر تمرینات تیم حاضر نشدند و تا روز بازی به این اعتصاب ادامه دادند. حتی مذاکره طاهری با برخی بازیکنان باتجربه تیم هم افاقه نکرد و این جلسه نه تنها جواب نداد بلکه باعث خشم سرپرست باشگاه و مصاحبه وی علیه بازیکنان اعتصاب‌کننده شد و اعلام کرد:

«هیچ‌کس به اندازه ما به بازیکنانش پول نداده، اما استقلالی‌ها چک به بازیکنان داده‌اند و ما به صورت نقدی به آنها پرداختی داشتیم. بازیکنان با مردم و اهالی رسانه رو راست باشند!»

  • قهرمانانی که یک شبه بی غیرت شدند!

اعتصاب 3 روزه بازیکنان با جمع شدن در هتل محل اردو چند ساعت قبل از بازی پایان یافت و البته اثراتش را با نیامدن هواداران به استادیوم و بازی ضعیف در نیمه اول دیدار با ذوب‌آهن نشان داد. خوردن 3 گل دریک بازی توسط بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر هم مزید بر علت شد و آتش خشم معدود هواداران حاضر در استادیوم را برانگیخت و باران توهین بر سر بازیکنان باریدن گرفت، در حدی که کریم باقری به شدت از این شعارها انتقاد کرد و به حمایت از بازیکنان پرداخت.

شاید اظهارنظر جنجالی طاهری که از سوی بازیکنان تکذیب شد، منجر به نرفتن هواداران به استادیوم، فحاشی و بی‌غیرت خواندن بازیکنان قهرمان توسط معدود هواداران حاضر در استادیوم و ناراحتی برانکو از این وضع و تهدید بیرانوند به رفتن از پرسپولیس شد!

بازیکنان پرسپولیس هم پس از بازی در حرکتی هماهنگ تاکتیک پست دسته‌جمعی مشترک اینستاگرامی و بستن کامنت را انتخاب کردند تا نشان دهند از دست هواداران ناراحتند و انتظار نداشتند رکوردهای بی‌نظیرشان نادیده گرفته شود. البته این اقدام هماهنگ 24 ساعت بیشتر دوام نداشت و همگی پست مذکور را برداشتند.

  • مقصر اصلی در این ماجرا کیست؟ بازیکنان، مدیریت یا هواداران؟!!

نگاه منصفانه به این ماجرا هر 3 گزینه را هم مقصر می‌داند هم حق را به آن‌ها می‌دهد:

* بازیکنی که به خاطر درخشش در یک تیم غیرمطرح به پرسپولیس آمده و در طول فصل فشار سنگین هواداران را متحمل می‌شود و انصافاً هم خوش می‌درخشد، حق دارد مبلغ قراردادش که حق قانونی خودش و خانواده‌اش است را مطالبه کند.... اما قطعاً اعتصاب و قهر و منت گذاشتن سر باشگاه راهش نیست. در سطح اول فوتبال هم ستارگان بزرگی چون رونالدو در سانتیاگو برنابئو مورد انتقاد قرار می‌گیرند اما به هیچ عنوان قهر را چاره کار نمی‌بینند. "می‌روم"‌ زیبنده بازیکن حرفه‌ای در تیم مردمی نیست. اعتصاب قابل تحمل است؛ اما قهر و ناز خیر!

 البته شاید تجربه تلخ ندادن مطالبات بازیکنان در ایران که حاصل سوءمدیریت در فوتبال و باشگاه‌های ماست، بازیکنان را مجبور به این عمل منسوخ شده در فوتبال جهان می‌کند.

* هواداری که در سرما و گرما بر سر تمرینات و مسابقات تیم محبوبش حاضر و با هر برد این تیم شاد و با هر شکست غمگین می‌شود، قطعاً حق دارد که تیمش را همیشه سرحال ببیند و انتظار اعتصاب و قهر از سوی بازیکنان به اصطلاح میلیاردی نداشته باشد... اما این هوادار خودش را باید جای بازیکنی که منبع درآمدش از فوتبال است بگذارد و کلاهش را قاضی کند که اگر او هم در سرِ کار خود چند ماه حقوق نمی‌گرفت آیا ساکت می‌نشست و صدایش در نمی‌آمد؟!

البته هواداران اصیل پرسپولیس و حامیان واقعی تیم شاید از دست بازیکنان ناراحت باشند اما قطعاً جزو آن معدود هوادارانی که بازیکنان قهرمان خود را بی‌غیرت خواندند قرار نمی‌گیرند، چرا که همواره عده‌ای ملعبه دست منفعت طلبان بر روی سکوها وجود داشته و خواهند داشت. هزار نفری که از کوره در رفتند و گفتند بی غیرت، چنین حقی نداشتند. پرسپولیس میلیون‌ها هوادار دارد و قرار نیست هزار نفر یا چند لیدر که همواره نقش پررنگی در حواشی باشگاه داشته‌اند، برایش تصمیم بگیرند.

* مدیریت باشگاه نیز به جای خود هم حق دارد هم مقصر است، چرا که راضی نگه داشتن بازیکنان و دادن حق و حقوق از وظایف اصلی مدیریت باشگاه است و هیچ عذر و بهانه‌ای برای نپرداختن حق بازیکن قابل توجیه نیست. مدیری که ابتدای فصل با وعده و وعید فراوان ستاره‌های لیگ برتر را به تور می‌اندازد و قراردادی بعضاً بیش از حق آن ستاره منعقد می‌کند باید فکر اواخر فصل و دادن حقوق آن‌ها را هم بکند.... اما در ایران خصوصا در دو باشگاه بزرگ استقلال و پرسپولیس به علت دولتی بودن و همواره چشم داشتن به دست وزارت ورزش و دولت پایان فصل بر بدهکاران بیشمار باشگاه افزوده می‌شود و مشکلاتی اینچنینی رخ می‌دهد.

  • حمایت قاطع برانکو از شاگردانش

برانکو هم که نشان داده همواره پای بازیکنانش خواهد ایستاد، در پایان بازی مقابل ذوب آهن کاملا از شاگردانش حمایت کرد و از اینکه موفقیت‌های چشمگیر پرسپولیس نادیده گرفته شده ناراحت بود و گفت به احترام بازیکنانم کلاه از سر بر می‌دارم. قطعاً برانکو دوست ندارد با حذف از آسیا شیرینی قهرمانی در کام هواداران سرخ تلخ شود.

پرسپولیس یکی از بهترین تیم‌های تاریخ خود را دارد و با بازی‌های تماشاگرپسند، مقتدرانه‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را کسب کرده و در دو فاز هجومی و دفاعی هم بهتر از سایر تیم‌ها بوده است. 18 اردیبهشت روز سرنوشت سازی برای این تیم است و می تواند شیرینی قهرمانی در لیگ برتر در کام سرخپوشان و هواداران مضاعف شود. کاش با پیروزی شاگردان برانکو مقابل الوحده و البته خوش شانسی برای نتیجه نگرفتن الریان مقابل الهلال زمینه صعود سرخپوشان مهیا شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    23 9
    برادر من اگر اینجوری نمیشد باید تعجب میکردی اما یک نکته که به نظر م رسیده این خرابکاریها سیاسی باشه روز پیروزی تیم ملی با چین گویا گروهی منتظر لغزشی بودن تاخرابکاری کنند ام تیرشان به سنگ خورد وقتی که تیم برنده است هیچ هواداری نارمجک نمیزنه .در تبریز ادامه داشته بازیهای استقلال و پرسپولیس با تیمهای عربی هم . فکر کنم داعش بدجایی رانشانه رفته خیلی باید هوشیار باشیم .بیاری خدا.
  • وحید IR ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    43 51
    بیرانوند از باغیرت ترین و متعصب ترین بازیکنان پپرسپولیس هست و بنده به عنوان یک طرفدار پرسپولیس به هیچکس اجازه بی احترامی به آقای بیرانوند را نمیدهم
  • م ج IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    54 25
    آقاي بيرانوند خيلي زود جوش مياره .چطور وقتي صدهزار نفر باهم تشويقش مي كنند حرفي بر زبان نمي آورد.درضمن به نظرم يكم هم تماشاچيان بي راه نمي گن چون بدون اينكه قروني پول نصيبشون بشه ورزشگاه را پر مي كردن از تماشا چي ولي جناب آقاي بيرانوند وامثاله كه به گفته خودشون 55درصد از قراردادشون را گرفتن يعني چيزي حدود 500ميليون تومان (كه يك كارمند خوب برجي 10 تومان مي گيرد ) بازم كم گذاشتند ودر تمرينات حضور پيدا نكردن شما ببينيد بجز چندتا تيم صنعتي كه همون ها هم گاها بدهكار بازيكنانشونن كدوم تيم بيشتر از پرسپوليس پول داده
    • بازیکن فوتبال IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      1 0
      استقلال تهران بیشتر از پرسپولیس داده همانطوری که تونستن اول فصل چند بازیکن رو مثل کاوه رضایی کنعان زاده گان فرشید باقری که همزمان با پرسپولیس مذاکره می کردن به خاطر رقم بالاتر از چنگ برانکو بکشن بیرون
  • امیر IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    59 6
    اخه برادر من چرا ازهوادار انتقاد میکنی ما که با ماهی یه میلیون حقوق داریم به باشگاه کمک میکنیم اونها که پول یک سالشون اندازه کل درامد خاندان ماست دیگه چرا انصاف خوب چیزیه والا واسه این بازیکن ها
    • فوتبالی IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      27 2
      ما کار گر جماعت، ما کارمند جماعت انگار از همه بی غیرت تریم که در سرما و گرما تیم را تشویق میکنیم و چیزی جز سوز سرمای زمستان و گرمای تابستان نصیب ما نمیشه! ما از همه بی غیرت تریم که که از وقت و درامد اندکی که متعلق به خانواده است می زنیم تا تیم سربلند باشه!
  • گواه IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    30 1
    مگه يه تومن وده تومن وصدتومن مي گيرن كه بگن ماهم خرج داريم كل دريافتي يك ساله يك نفر با فوق ليسانس 50تومن نيست بابا آخي خونواده هاشون از گشنگي نميرن برئبابا دلت خوشه
  • امین IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    38 2
    کسی دیگه ورزشگاه ها نره جز برای تیم ملی ،مردم ماهی۱میلیون درامد ندارن ،مبلغ قرادادها باید توسط دولت مدیریت بشه و سقف قرارداد سالی۱۰۰ میلیون بیشتر نباشه ،ماهی۱۰میلیون کمه؟؟؟؟،۹۰درصد مردم با ماهی۲ تا۳میلیون حقوق در ماه راضی هستن ،این چه وضعیه،دانشمندان هسته ای با این همه علم هم اینقد حقوق نمیگیرن ،تماشاگرها باید اعتصاب کنن
    • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      48 1
      کاملاً موافقم
    • بازیکن فوتبال IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
      0 0
      فقط ایران نیست داخل قطر یا امارات کویت و.. هم یه کارگر ماهی 5 هزار دلار میگیره ولی یه بازیکن نیم یا یک میلیون دلار خارجی هاشون که خیلی بیشتر در اسپانیا و.. حتی بدتر هست و رونالدو یا مسی به تنهایی از کل لیگ ایران قیمتش بیشتر هست!
  • علی IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    155 1
    بهتر است آقای بیرانوند وسایر بازیکنان پولکی از پرسپولیس بروند ومنت کاری که بابت آن چندین برابر حقشان پول گرفتند را بردوش هواداران نگذارند بیرانوند حتی اگر عذرخواهی هم کند به درد پرسپولیس نمی خورد وپرسپولیس آنقدر بزرگ ومحبوب 40میلیون هوادار است که خیلی بهتر از بیرانوند ارزوی امدن به این تیم را دارن بیرانوند منصوریانی استقلالی برودبه.......
  • دورود IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    7 4
    جديداً دوستان استقلالي براي بهم ريختن پرسپوليس فعال شدند. آخه برادر من يك تومان يا 100 ميليارد حقشونو ميخوان هر تيم ديگري هم ميرفت همين پول رو ميگرفت. به نظر من باشگاه بايد پول بازيكنانشو بده مگه باشگاه بيشتر از قهرماني ميخواسته؟ به هرحال بازيكنان پرسپوليس هميشه باغيرت بوده و هستند
  • مارشال IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    2 2
    چراپول بازیکنان را این هواداران بیکار وسینه چاک نمی دن
  • بازیکن فوتبال IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    1 0
    امسال به خاطر11 شکایات خارجی پرسپولیس کلآ نصف بودجه 30 میلیاردی که وزارت ورزش به هر کدوم از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس داد رفته برای پرداخت مطالبات خارجی این باشگاه..یعنی اگر استقلال تهران با هر بازیکن تاپش 1.5 میلیاد بست پرسپولیسی ها 1 میلیارد بستن بازیکنان پرسپولیس هم که این رو دیدن و دیدن حتی با وجود قهرمانی کمتر از استقلالی ها گرفتن و حتی قضیه پاداش قهرمانی که در قرار داد وجود داشت حذف شده خیلی ناراحت شدن این بحران پرسپولیس از نیم فصل با شکایت ژوزه بدجوری بدتر شد و به بی پول خورده 8 میلیارد پول 8 تا بازیکن ملی پوش یک میلیارد تومنی پرسپولیس هست در نیم فصل قرار بود سه خارجی بگیره ولی حتی یک بازیکن خارجی نتونستن بگیرن و این تیم 6 بازیکن رو هم در کمال تعجب از دست داد..در شرایطی که استقلال 3 تا از بهترین بازیکنانش خارجی هستن و با جباروف هم در نیم فصل قرار داد بستن... به نظرم مدیریت پرسپولیس با این همه مشکلات تونست تیم رو قهرمان کنه کار بزرگی کرد...
  • نصیر IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۱
    0 1
    وقتی استقلالی داره درباره رفتن بازیکنان پرسپولیس نظر میده فاتحه این فوتبال رو باید خواند!..
  • علی IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    1 0
    تیتر عالی و تحلیل منصفانه ..... چیزی که متاسفانه در قسمت سیاسی شما کمتر دیده می شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس