هفدهمین دوره انتخاب کتاب دفاع مقدس

بخش ویژه با موضوع گروهک‌های ضد انقلاب و بخش بین‌الملل با موضوع مدافعان حرم و بیداری اسلامی از مهمترین اتفاقات این دوره از جایزه است.

به گزارش خبرنگار گروه جهاد و مقاومت مشرق، نخستین نشست رسانه‌ای هفدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس صبح روز یکشنبه 10 اردیبهشت با حضور محسن شاهرضایی سخنگوی این جایزه ادبی، برگزار شد.
وی در سخنان خود با اشاره به برگزاری شانزده دور قبل این جایزه و و نیز جایزه ربع قرن کتاب دفاع مقدس و دو دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس با موضوع کودک و نوجوان، عنوان کرد: پیش‌بینی‌ می‌شود در دوره هفدهم از این جایزه بالغ بر 2000 عنوان کتاب به دبیرخانه این جایزه رسیده و مورد داوری قرار بگیرد.
شاهرضایی افزود: در این دوره از مراسم انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس، 12 گروه داوری با عناوین داستان، زندگی‌نامه دفاع مقدس، خاطره، شعر و نثر ادبی، مستند‌نگاری، هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، پژوهش ادبی، پژوهش نظامی و حقوقی و امنیتی، کودک و نوجوان و تاریخ شفاهی شکل گرفته است و همچنین یک گروه ویژه نیز برای انتخاب ناشر وخادم دفاع مقدس انتخاب شده است که برترین ناشر  و خادم نشر را در مراسم پایانی معرفی خواهد کرد.
وی افزود: بر اساس فراخوان منتشر شده از ناشران محترم خواسته شده است تا 15 خرداد ماه سال جاری آثار منتشر شده خود در سال‌های 1394  و 1393 را برای داوری در اختیار ما قرار دهند. همچنین در ایام نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز آثار لازم برای داوری بر اساس فهرست‌های موسسه خانه کتاب، تهیه خواهد شد
وی همچنین گفت: شعار این دوره از مراسم انتخاب بهترین کتاب سال دفاع مقدس؛ «پاسداشت ثروت ملی(ارزش‌ها و آرمان‌های دفاع مقدس)» انتخاب شده است که بر مبنای بیانات رهبر انقلاب اسلامی در زمینه دفاع مقدس که آن را ثروت ملی معرفی کرده‌اند اتخاذ شده است
شاهرضایی در ادامه از اصلاح ساختار این دوره از  جایزه خبر داد و عنوان کرد: جایزه در دوره جاری صاحب شورای سیاستگزاری  شده است که متشکل از دبیران دوره‌های قبل و برخی کارشناسان ادبی است و در کنار آن دبیرخانه جایزه نیز به صورت دائمی از این پس فعالیت خواهد کرد.
شاهرضایی افزود: توجه ویژه به نوقلمان و اختصاص بخش و نگاهی ویژه به آثار آنها در کنار توجه به آثاری که به صورت غیرحرفه‌ای در حوزه دفاع مقدس تالیف شده است و ایجاد بخش ویژه با موضوع گروهک‌های ضد انقلاب و بخش بین‌الملل با موضوع مدافعان حرم و بیداری اسلامی از مهمترین اتفاقات این دوره از جایزه است.
شاهرضایی همچنین از برگزاری نشست‌های تحلیلی با موضوع ادبیات دفاع مقدس در ایام نمایشگاه کتاب خبر داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس