کد خبر 717563
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
ترزا می

نظرسنجی ها حاکی از پیشتازی حزب متبوعِ نخست وزیر انگلیس در رقابت با اپوزیسیون این کشور برای پیروزی در انتخابات زودهنگام است.

به گزارش مشرق، «توری» حزب محافظه کار انگلیس که در حال حاضر زمام قدرت را در این کشور به دست دارد، در نظرسنجی امروز موسسه «یو گاورنمنت» همچنان از برتری قابل ملاحظه ای نسبت به حزب اپوزیسیون «کارگر» بر خوردار است.

در حالی که در آستانه آغاز برگزیت (جدایی از اتحادیه اروپا)، انگلیس خود را آماده برگزاری انتخابات زودهنگام می کند؛ سومین نظرسنجی انجام شده در یک هفته اخیر نشان داد که توری ها به نمایندگی «ترزا می» نخست وزیر فعلی بریتانیا، توانایی جذب ۴۴ درصد از آراء مردمی را داشته و به این ترتیب با ۱۳ پله اختلاف، بر حزب کارگر به ریاست «جرمی کوربین» برتری دارند.

با این حال، نظرسنجی یو گاورنمنت نشان داد حزب کارگر نیز در یک هفته گذشته بر میزان محبوبیت خود افزوده است چراکه در نظرسنجی قبلی اختلاف آنها با حزب توری ۲۳ درصد بود.

در این میان، حمایت از حزب لیبرال دموکرات که طرفدار ادامه حضور در اتحادیه اروپا است، ۱۱ درصد و در مقابل، حمایت از «یوکیپ» حزب مخالف اتحادیه، ۶ درصد ارزیابی می شود.

انتخابات زودهنگام انگلیس ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) برگزار می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس