کد خبر 717529
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
موشک تاد

واشنگتن بر این مساله تاکید کرده است که هزینه‌های مربوط به استقرار سامانه دفاع موشکی تاد در خاک کره جنوبی را بر عهده خواهد گرفت.

به گزارش مشرق، کره جنوبی اعلام کرد: واشنگتن بر این مساله تاکید داشته است که هزینه‌های استقرار سامانه دفاع موشکی تاد را تقبل خواهد کرد.

این در حالی است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چند روز قبل گفته بود، سئول باید هزینه یک میلیارد دلاری مربوط به استقرار این سامانه دفاع موشکی را پرداخت کند.

اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی ترامپ در گفتگوی تلفنی با کیم کوان جین همتای کره جنوبی خود تاکید کرده است که اتحاد و همکاری با منطقه آسیا اقیانوسیه اولویت بالا و مهم آمریکا به شمار می رود.

کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی با انتشار بیانیه‌ای، این مطلب را اعلام کرده است.

این گفتگوی تلفنی در شرایطی انجام شده است که کره شمالی یک فروند موشک باستیک دیگر را روز شنبه شلیک کرده است.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند، این موشک قبل از رسیدن به دریا بر فراز خاک کره‌شمالی منفجر شده و عملاً آزمایشی ناموفق بوده است.

در حالی که بخش های نخست سامانه دفاع موشکی تاد به کره جنوبی تحویل داده شده و این سامانه موشکی به منطقه مورد نظر برای استقرار منتقل شده است، دونالد ترامپ پنجشنبه در مصاحبه اختصاصی با رویترز تاکید کرد: به کره جنوبی اطلاع دادم که اگر هزینه این سامانه موشکی را پرداخت کنند، مناسب خواهد بود. این یک سامانه یک میلیارد دلاری است.

هری هریس فرمانده ارشد آمریکایی در اقیانوس آرام تاکید کرد که سامانه تاد طی روزهای آینده عملیاتی خواهد شد تا توانایی آمریکا برای دفاع از کره جنوبی و 28500 نظامی آمریکایی در این کشور ارتقا یابد.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی آمده است: مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا توضیح داد که اظهارات اخیر ترامپ در یک چارچوب کلی مطابق با انتظارات کلی آمریکا در خصوص مشارکت متحدان این کشور در هزینه های نظامی بیان شده است.

در حالی که آمریکا و کره جنوبی بارها اعلام کرده اند که هدف از استقرار سامانه موشکی تاد، مقابله با تهدیدات کره شمالی است ولی چین با این اقدام به شدت مخالفت کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس