صعود یاران پورعلی‌گنجی به فینال کاپ قطر

لژیونرهای فوتبال کشورمان در هفته‌ای که گذشت در تیم‌های خود به میدان رفتند و از نکات قابل توجه آن قهرمانی پورعلی گنجی به همراه السد قطر در جام حذفی بود.

سرویس ورزش مشرق - لژیونرهای کشورمان در هفته ای که سپری کردیم در تیم‌های خود بازی کردند و در این بین گلزنی میلاد محمدی در روسیه و قهرمانی پورعلی گنجی در جام حذفی قطر به همراه السد از نکات قابل توجه هفته‌ای که گذشت بود.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:
 
هلند:
آلکمار:

آلکمار در هفته سی‌ودوم لیگ یک هلند برابر توئنه قرار گرفت و توانست دو بر یک پیروز شود.


گل نخست بازی را یواخین اندرسن در دقیقه 65 به ثمر رساند اما گل به خودی پیت بیجن بازی را به تساوی رساند. فرایدی در دقیقه 90 گل دوم آلکمار را به ثمر رساند تا این تیم شکست را با پیروزی عوض کند.
علیرضا جهانبخش در ترکیب اصلی حضور داشت و 90 دقیقه  بازی کرد.

همچنین آلکمار در دیدار فینال جام حذفی هلند با حضور نود دقیقه‌ای علیرضا جهانبخش مقابل ویتسه آرنهایم قرار گرفت و با دو گل شکست خورد و قهرمانی را از دست داد.

هیرنوین:

تیم های فوتبال هیرنفین و ویلم تیلبورگ در هفته سی و دوم رقابتهای لیگ اردیویسه هلند به مصاف هم رفتند که در پایان تیم هیرنفین یک بر صفر پیروز شد.

در این بازی سام لارسن در دقیقه ۴۰ زننده تنها گل تیم هیرنفین بود. رضا قوچان نژاد از ابتدا برای تیمش به میدان رفت اما موفق به گلزنی نشد. ستاره ایرانی هیرنفین در دقیقه ۸۹ تعویض شد.


یونان:
المپیاکوس:
تیم المپیاکوس، صدرنشین سوپر لیگ یونان که قهرمانی خود را در هفته گذشته مسجل کرده بود میهمان ایانینا بود و با 2 گل به پیروزی رسید. کریم انصاری‌فرد، مهاجم تیم المپیاکوس در این بازی نیمکت‌نشین بود و فرصت حضور در میدان را نیافت.

در جدول رده‌بندی سوپر لیگ یونان تیم المپیاکوس با 67 امتیاز صدرنشین شد و جام قهرمانی را به دست آورد. تیم‌های پائوک، پاناتینایکوس، آاک و پانیونیوس به ترتیب با امتیازهای 58، 54، و 52 رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

پانیونیوس: 

در دیگر دیدار هفته آخر سوپر لیگ یونان تیم پانیونیوس نیز در غیاب مسعود شجاعی که به دلیل 10 کارته شدن 2 بازی پایانی را از دست داده بود در نبرد خانگی برابر لوادیاکوس شکست 3 بر یک را پذیرا شد.


آلمان:
ولفسبورگ:
در چارچوب هفته سی و یکم بوندس لیگای آلمان، دو تیم وولفسبورگ و بایرن مونیخ در ورزشگاه وولفسبورگ آرنا به مصاف هم رفتند. با توجه به اختلاف 7 امتیازی بایرن مونیخ و یک بازی کمتر این تیم نسبت به لایپزیش، تیم دوم جدول، در صورتی که باواریایی ها با هر نتیجه ای وولفسبورگ را شکست می دادند، سه هفته مانده به پایان لیگ آلمان عنوان قهرمانی را تصاحب می کردند که در نهایت این اتفاق افتاد و بایرن با حساب 6 بر 0 این دیدار را پیروز و قهرمان بوندس لیگا شد.

گل های این بازی را دیوید آلابا در دقیقه 19، رابرت لواندوفسکی 36 و 45، آرین روبن 66، توماس مولر 80، جاشوا کیمیچ 86، به ثمر رساندند.

گفتنی است؛ اشکان دژاگه در این دیدار هم در بین ترکیب 18 نفره ولفسبورگ حضور نداشت.


روسیه:
روستوف:
 در هفته بیست‌وششم لیگ روسیه، تیم روستوف موفق شد با حضور ۴۶ دقیقه‌ای سردار آزمون برابر حریفش، آمکار به برتری یک گله برسد. روستوف با این برد ۴۲ امتیازی شد و در رده پنجم باقی ماند.

ترک گروژنی:

تیم ترک گروژنی در هفته بیست و ششم لیگ روسیه با بازی 90 دقیقه‌ای میلاد محمدی، ملی‌پوش ایرانی برابر اورال جشنواره‌ای از گل به راه انداخت و میهمان خود را با شکست 5 بر 2 مواجه کرد.آبلای (35 و 63)، سادایف (67)، لبندنکو (83) و میلاد محمدی (90) زننده 5 گل تیم ترک گروژنی بودند. 2 گل تیم اورال نیز در دقایق 21 و 87 به ثمر رسیدند. تیم ترک گروژنی با این پیروزی خانگی 39 امتیازی شد.

آنژی:
در هفته بیست و ششم لیگ فوتبال روسیه دو تیم  آنژی ماخاچ کالا و تام تامسک مقابل هم قرار گرفتند که این دیدار  در حضور 23 دقیقه‌ای سعید عزت‌اللهی هافبک ملی‌پوش ایرانی با تساوی ۳ بر ۳ خاتمه یافت.


آمریکا:
تورنتو:
در جریان مسابقات این هفته MLS لیگ آمریکا تیم تورنتو که مهرداد بیت آشور را در اختیار دارد موفق شد با نتیجه 2 بر صفر هوستون دینامو را از پیش رو بردارد. در این دیدار بیت آشور 90 دقیقه برای تیمش به میدان رفت.


 قطر:
لیگ قطر هفته گذشته با قهرمانی لخویا به پایان رسید. البته السد که پورعلی گنجی را در اختیار دارد در فینال جام حذفی قطر و الشحانیه که رحیم زهیوی و مهرداد پولادی را به خدمت گرفته در امیر کاپ قطر به میدان رفتند.
 

السد:

السد به همراه مرتضی پورعلی گنجی، مدافع ملی پوش کشورمان در فینال جام حذفی قطر مقابل الجیش قرار گرفت که موفق شد در این دیدار با نتیجه 2 بر یک به برتری رسیده و قهرمان شود.

پورعلی گنجی از ابتدا در ترکیب تیمش حضور داشت و 90 دقیقه کامل برای تیمش بازی کرد و این اولین قهرمانی مدافع ایرانی به همراه السد بود.

ژاوی هرناندز، کاپیتان سابق بارسلونا که در این فصل کاپیتان السد است اولین جام خود را به همراه پورعلی گنجی جشن گرفت.

الشحانیه:

تیم الشحانیه در بازی حذفی امیر کاپ قطر به مصاف ام‌صلال رفت و با نتیجه 2 بر یک شکست را پذیرا شد. الشحانیه در دقیقه 4 توسط النوبی به گل رسید و 2 گل ام‌صلال هم در دقایق 3 و 17 وارد دروازه الشحانیه شد.

مهرداد پولادی و مهدی رحیم زهیوی، 2 بازیکن ایرانی در فهرست 18 نفره تیم الشحانیه برای این بازی حضور نداشتند. البته با توجه به سقوط تیم الشحانیه از لیگ ستارگان قطر جدایی زهیوی قطعی به نظر می‌رسد اما شرایط مهرداد پولادی در پایان سومین فصل حضورش در الشحانیه نامعلوم است.


نروژ:

استرومس گودست:
این تیم که سوشا مکانی را به خدمت گرفته در هفته ششم لیگ نروژ در خانه حریف به مصاف کیریستیانسوند رفت و در نهایت 2 بر صفر شکست خورد. در این دیدار گلر سابق پرسپولیس حتی روی نیمکت ذخیره‌ها هم حضور نداشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس