کد خبر 717456
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
ترامپ و نتانیاهو

یک روزنامه صهیونیستی فاش کرد که رژیم اسرائیل طرح متوقف کردن نفوذ ایران در سوریه را تحویل دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داده است.

 به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت نوشت: یسرائیل کاتس وزیر حمل و نقل و اطلاعات اسرائیل سندی را برای متوقف کردن نفوذ ایران به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا داده است.

این روزنامه افزود: این سند پیشنهادی حاوی پنج محور اصلی است که هدف کلی آن تشدید فشار علیه ایران و جلوگیری از گسترش (نفوذش) در عراق، سوریه و لبنان است.

به نوشته یدیعوت آحارنوت، "از بین محورهای مطرح در این سند پیشنهادی، اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندیهای جولان (اشغالی سوریه) است که اسرائیل آن را در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی اشغال و در سال ۱۹۸۱ میلادی ضمیمه خود کرد".

این روزنامه افزود: این طرح همچنین "حاوی مخالفت کلی با حضور نظامی دائم ایران رد سوریه و اعمال تحریم علیه تهران برای وادار کردن این کشور به توقف کمک های نظامی و مالی به حزب الله و تشدید تحریم ها علیه این حزب است".

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به نقل از کاتس نوشت: "ما در راستای ایجاد اتفاق نظر با آمریکا درخصوص متوقف کردن ایران و تقویت طرح های همکاری منطقه‌ای تلاش می‌کنیم".

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس