کد خبر 717307
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۳
ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا از نحوه رسیدگی به برنامه‌های ۱۰۰ روز اول کاری خود در کنگره این کشور «ناامید» است.

به گزارش مشرق به نقل از پرس‌تی‌وی، دونالد ترامپ روز جمعه در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت از اینکه که کنگره نتوانسته به «مسائل بزرگ» پیش‌روی کشور رسیدگی کند، مأیوس شده است.

با وجود این، از رابطه‌اش با برخی نمایندگان جمهوری‌خواه تمجید کرد و افزود: «من روابطی عالی دارم. فراموش نکنید که من بسیاری از آن‌ها را نمی‌شناختم.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که تلاش‌های کاخ سفید برای رأی‌گیری درباره یک طرح درمانی در هفته جاری با مخالفت نمایندگان بلندپایه حزب جمهوری‌خواه مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا با اشاره فرایندهای قانونگذاری در کنگره خاطر نشان کرد: «از اینکه مسائل سریع‌تر پیش نمی‌رود مأیوس شده‌ام. این (وضعیت) بسیار دشوار است.»

عمده‌ترین اقدام جمهوری‌خواهان از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید، تلاش برای لغو قانون خدمات درمانی دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، موسوم به «اوباماکر» بوده است.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ، به دلیل مخالفت شماری از نمایندگان مجبور شد رأی‌گیری برای طرح جایگزین اوباماکر را لغو کند.

به رغم فشارهای کاخ سفید، تلاش‌ها برای رأی‌گیری درباره طرح پیشنهادی دولت ترامپ همچنان به نتیجه نرسیده است.

نمایندگان در هفته جاری به توافق جدیدی دست یافتند ولی مخالفت‌ها از سوی برخی جمهوری‌خواهان میانه‌رو ادامه دارد.

این وضعیت بیانگر آن است که دونالد ترامپ در 100 روز نخست ریاست‌جمهوری خود نتوانسته هیچ موفقیتی را در کنگره کسب کند. فرمان ضدمهاجرتی وی مبنی بر جلوگیری از ورود اتباع کشورهای عمدتاً مسلمان‌نشین از جمله ایران به آمریکا با مخالفت دادگاه‌های این کشور روبرو شد و ساخت دیوار در مرز مکزیک نیز با موانعی مواجه شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • pariiiii IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    0 0
    دراین 100 فقط ایران رو تحریم کرد دیگه کنگره چی رو میخواد بدونه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس