کد خبر 717123
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
سینما

علی سرتیپی از مدیرعاملی موسسه فیلمیران کناره گیری کرد.

به گزارش مشرق، شنیده ها حاکی از آن است که این کناره گیری چندان هم از روی تمایل و خودخواسته نبوده و در پی بروز اختلاف نظرهایی صورت گرفته. با بیرون آمدن علی سرتیپی از اتاق مدیریت موسسه فیلمیران، سید غلامرضا موسوی، دیگر عضو هیات مدیره جایگزین وی شد. سرتیپی در دوران حضور طولانی مدتش به عنوان مدیر عامل فیلمیران از این موسسه، چهره دفتر پخش و تولید «متنفذی» ساخته که فارغ از میزان واقعی این میزان از «نفوذ» و «اقتدار»، روی سیاست های ساخت و اکران آثار، تأثیر قابل ملاحظه ای گذاشت؛ تا جایی که همچنان هنگام بحث از مافیای سینمای ایران انگشت اتهام برخی به سوی فیلمیران نشانه می رود. نکته ای که هر چند در ابعادی امتیاز کارکرد این موسسه را برای تسهیل در پخش و اکران فیلمهایش سرعت بیشتری بخشیده، اما درصد گلایه مندی سایر دفاتر پخش و سینماگران را هم افزایش داده است.
سرتیپی فقط در سال گذشته با مدیریت اکران ۱۶ فیلم، فیلمیران را به پرکارترین دفتر پخش بدل کرد، از نیمه تابستان سال گذشته با افتتاح پردیس کوروش، مدیریت این مجموعه را که ۱۲ سالن نمایش فیلم و دو سالن ویژه تئاتر دارد، برعهده گرفت. ساخت این پردیس در دور جدید با استقبال مردم از فیلم های روی پرده صورت گرفت که فروش خیره کننده «من سالوادور نیستم» مهر تائیدی بر آن بود و سرمایه ها را به سمت این حوزه سوق داد. سرتیپی که سود قابل توجهی را از محل مدیریت پردیس سینمایی کوروش فراروی خود دیده، ظاهراً این روزها مدیر عاملی شرکت گلرنگ رسانه مستقر در پردیس کورش را به مدیرعاملی فیلمیران ترجیح داده است. مسندی که با نظر به پتانسیل وسیع این پردیس برای نمایش فیلم و استقبال سینماروها از آن امکان بهتری را در اختیار وی و شرکایش قرار می دهد تا با خاطر جمع فیلم هایشان را روی پرده بفرستند. هر چند شاید موانع ناشی از تصمیمات و مصوبات شورای صنفی نمایش در راه اکران های بی ضابطه، خوشایند ذائقه آنان نباشد! گر چه فیلمیران پیش از اعمال مدیریت در پردیس کوروش با مالکیت سینما شکوفه (سینما ملت سابق) واقع در خیابان ۱۷ شهریور، تجربه سینماداری داشته است. فیلمیران از سال ۸۳ با ادغام چهار شرکت فیلمسازی «فیلمسازان جوان» به مدیریت غلامرضا موسوی، «میلاد فیلم» به مدیریت رسول صدرعاملی، «آفتاب نگاران» به مدیریت محمدرضا تخت کشیان و «سیران فیلم» به مدیریت حمید اعتباریان شکل گرفت و ساماندهی شد. سرتیپی با توافق اعضای هیات مدیره و البته رانت حضور دایی اش رسول صدرعاملی در این بین، مدیرعاملی این موسسه را بیش از یک دهه عهده دار بود. هنوز مشخص نیست که سرتیپی به طور کامل قید فعالیت در فیلمیران را زده است یا با عنوان دیگری در این موسسه به فعالیت خواهد پرداخت.
فیلمیران این روزها دو فیلم «آباجان» و «یک روز بخصوص» را در مقام پخش روی پرده اکران دارد که فروش های نا امید کننده ای داشته اند. این موسسه بزودی سه فیلم دیگر را هم در اکران عمومی خواهد داشت؛ «برادرم خسرو» و «مالاریا» در کنار «نهنگ عنبر ۲؛ سلکشن اِ رویا». از این بین موفقیت قابل پیش بینی فیلم سامان مقدم می تواند روی ارزیابی کیفی عملکرد فیلمیران در سال جدید تأثیرگذار باشد. به ویژه آنکه حالا دیگر سرتیپی با تمام لابی ها و تدابیرش به پردیس کوروش کوچ کرده و پست مدیرعاملی گلرنگ رسانه را پذیرفته است؛ در هر حال از این پس تصمیمات موسسه فیلمیران تا اطلاع ثانوی به پای شخص او نوشته نخواهد شد.

منبع: روزنامه بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس