کد خبر 717014
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲
گمرک

ماموران گمرک در بازرسی از کانتینرهای ترانزیتی ۳. ۳ تن پیش ساز موادمخدر کشف کردند.

به گزارش مشرق، گمرک ایران اعلام کرد: یک دستگاه کانتینر ۴۰ فوت حاوی ۱۳۹۹ نگله کالا به وزن ۱۰ هزار و ۷۳۰۰ کیلوگرم تحت عنوان گلدان برای ترانزیت به افغانستان از مرز دوغارون در گمرک شهید رجایی بندر عباس اظهار شده بود.

در حین انجام تشریفات گمرکی در راستای نظارت و کنترل بر کالاهای عبوری به مقصد افغانستان، کانتینر حامل کالای یاد شده به واحد ایکس ری هدایت و برای بازرسی‌های بیشتر دستور فک پلمپ برای ارزیابی فیزیکی محموله داده شد.

محتویات کانتینر شامل انواع کارتن‌های حاوی گلدان‌های سرامیکی در اندازه‌های مختلف و فاقد هر گونه مشخصات و نیز تعداد ۱۵۰ کارتن هر کارتن محتوی ۲۲ کیلوگرمی مایع رقیق بی رنگ با بوی تند یعنی انیدرید استیک و از پیش سازهای مواد مخدر بوده که این کارتن‌ها به طور ماهرانه‌ای در انتهای کانتینر و در لابلای کارتن‌های گلدان جاسازی شده بود.

از هر ۲. ۵ لیتر اسید انیدرید استیک مقدار یک کیلو گرم هرویین صنعتی تولید می‌شود.

گمرک ایران یکی از فعال‌ترین گمرکات دنیا در عرصه مبارزه با مواد مخدر و کشف پیش سازهای صنعتی است و سازمان‌های بین المللی به دفعات از خدمات و تلاش‌های گمرک ایران در این عرصه تقدیر و تشکر کرده اند. همچنین گمرک ایران در زمینه مبارزه با تخلفات و کشف مواد مخدر رتبه سوم جهانی را به خود اختصاص داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس