هشدار رهبرانقلاب در مورد انتخابات

فیلمنامه‌ی چرندِ چرند و خالیِ خالی داشت، که اصلاً اول تا آخرش یک ذره خوب نبود، مطابق با واقع نبود، غلط بود، دروغ بود، و بعد هم بی‌معنی و بی‌مزه تمام شد!

سرویس تاریخ مشرق- رهبر انقلاب در سال ۱۳۷۰ و در دیدار با مجمع نویسندگان مسلمان درباره فیلم‌های نوروزی آن زمان اظهار نظر جالبی داشته‌اند. ایشان در آن دیدار با تعریف از آقای سلحشور که در نقش ایوب پیامبر بازی کرده‌اند این فیلم را بسیار واقعی توصیف می‌کنند. رهبر انقلاب در این دیدار می‌فرمایند:

چند شب پیش از این، نمایشنامه‌یی را در این‌جا نمایش دادند - «ایوب پیامبر» - که خیلی خیلی خوب بود؛ کار یکی از همین آقایان رفقای شما - آقای سلحشور - بود. در این فیلمهای فارسی، با این‌که هنرپیشه‌های خوبی داریم و چند نفر هنرپیشه‌ی واقعاً خیلی خوب داریم که از لحاظ بازی خیلی قویند - این چند نفری که معروف هستند - اما بعضی از فیلمنامه‌ها بی‌ارزشند! واقعاً آدم تعجب می‌کند که این فیلمنامه‌نویس، چه‌طور نشسته این فیلمنامه‌ی به این چرندی را سر هم کرده است! امسال در ایام نوروز سریالی را نشان می‌دادند که ما هم هر شب متأسفانه نشستیم تماشا کردیم! دایماً انتظار داشتم که این سریال به جایی برسد؛ تا این‌که شب آخر تمام شد و به جایی هم نرسید و ما بورِ بور شدیم! با این‌که چند نفر هنرپیشه‌ی خیلی خوب در آن بازی می‌کردند، انصافاً هم خوب بازی می‌کردند و فضاسازیهای خوبی هم داشت، اما یک فیلمنامه‌ی چرندِ چرند و خالیِ خالی داشت، که اصلاً اول تا آخرش یک ذره خوب نبود، مطابق با واقع نبود، غلط بود، دروغ بود، و بعد هم بی‌معنی و بی‌مزه تمام شد!

...

در چنین فضایی، من نمایشنامه‌ی «ایوب پیامبر» را واقعاً یک برداشتِ صحیحِ متینِ بی‌اشکالی از یک کار به آن مهمی دیدم. آدم اگر بخواهد زندگی یک پیامبر را نشان بدهد، کار آسانی نیست؛ آن وقت این آقای سلحشور این‌قدر قشنگ این نقش را بازی کرده بود. اولِ این نمایش این‌طور است که کروبیانِ ملأ اعلی دارند مدح آن مثال ملکوتی و به اصطلاح قالب مثالی ایوب را می‌کنند. آدم وقتی نگاه می‌کرد، خیال می‌کرد که واقعاً خود ایوب پیامبر آن‌جا ایستاده است. بعد از نمایش گفتم: من که آخوندم و این همه در زندگی پیامبران مطالعه کرده‌ام، بعد از این نمایش تو، معرفت و ارادتم به حضرت ایوب بیشتر شد! و این خاصیت هنر است که دانسته‌های ذهنی را به صورت ملموس در اختیار آدم می‌گذارد. [۱]

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    82 3
    چرا تیترخبربه گونه است که مربوط به نوروز امسال نشان می دهد.
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      14 14
      فقط گفته فیلم نامه، احمق مشرقی
  • AE ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    15 11
    چه سریالی بوده؟ هشت بهشت ؟
    • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      6 4
      سریال مهمان
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      7 6
      نه آقاجون هشت بهشت که خوب بود!
  • محمد IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    8 19
    فک کنم علی البدل باشه!!
    • IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
      7 0
      :))) بابا مال 1370 بوده.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    32 3
    بسيار جالب. تيتر خبر نامرديه!
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    10 1
    فیلمنامه نویسش ناراحت نشده؟!
  • ناصر IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۱۲
    17 3
    برای شادی روح مرحوم سلحشور صلوات
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    1 0
    اکثر سریالهای ایرانی تنها وظیفه اشون نابود کردن فرهنگ و اخلاق جامعه است . زنان بد دهن و سلیطه و تغیر مکرر رخت و لباسها به بهانه ارایه الگوهای لباس اسلامی - مردان همه مهندس و دکتر که هیچ لک یا چروکی روی لباسهاشون نمی افته ٰو عملا علاف و بیکارند اما پولدار - زندگی های اشرافی و . . . - حرف از اقتصاد مقاومتی می زنند اما صبح تا شی کالاهای مصرفی و بعضا خارجی تبلیغ می کنند - تازه تلوزیون خوبه وای از دست سینمایی که فقط به فروش فکر میکنه که نه دین داره نه وجدان - آخرت اصحاب سینما و تلوزیون دیدنیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس