کد خبر 716468
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
روبنده

آلمانی‌ها می‌گویند این قانون در واکنش به حملات تروریستی اخیر در غرب اروپا و بخصوص حمله سال گذشته یک تروریست به بازار کریسمس برلین تصویب شده

به گزارش مشرق، نمایندگان پارلمان آلمان امروز به طرحی رأی دادند که پوشش کامل صورت برای کارکنان دولتی را ممنوع کرد؛ طرحی که جامعه هدف اصلی‌اش، زنان مسلمان آلمانی و روبنده‌هایشان خواهد بود.

آلمانی‌ها می‌گویند این قانون در واکنش به حملات تروریستی اخیر در غرب اروپا و بخصوص حمله سال گذشته یک تروریست به بازار کریسمس برلین تصویب شده؛ حمله‌ای که جان ۱۲ آلمانی را گرفت.

آنطور که خبرگزاری فرانسه گزارش داده، احزاب راست‌گرای آلمانی خواهان ممنوع شدن پوشاندن صورت در اماکن عمومی برای همه افراد حاضر در حوزه قضایی آلمان شده بودند ولی مجلس صرفاً به اعمال این محدودیت برای کارکنان بخش عمومی رأی داده است.

پارلمان آلمان قصد دارد با تصویب و اجرای این قانون، امنیت انتخابات شهریور ماه را تأمین کند.

بر اساس این قانون، علاوه بر کارمندان بخش‌های عمومی، شهروندان عادی نیز میبایست به محض درخواست پلیس، پوشش صورت خود را برای تطابق عکس اوراق هویت با چهره، بردارند.

«توماس دی مایتسیر» وزیر کشور آلمان گفته که مهاجران بایستی با جامعه آلمان همخوانی پیدا کنند و «ما باید ارزش‌ها و مرز تحملمان را به صورت شفاف به آنها متذکر شویم.»

قانون جدید، برای تأمین امنیت انتخابات، راهکارهایی دیگری هم پیش‌بینی کرده است.

با این قانون، در صورت تأیید قضات، پلیس می‌تواند ردیاب‌هایی را به مچ پای کسانی که افراط‌گرای اسلامی و مشکل‌ساز درنظر گرفته می‌شوند، ببندد تا هر لحظه از موقعیت مکانی آنها آگاه باشد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس