دمشق

یک منبع نظامی سوری با اشاره به حمله موشکی صبح امروز اسرائیل به نزدیکی فرودگاه دمشق، تاکید کرد، در واکنش به این حمله تاخیر نخواهیم کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه رای الیوم، یک منبع نظامی سوری با بیان اینکه اسرائیل صبح امروز یک موضع نظامی در نزدیک فرودگاه بین المللی دمشق را هدف قرار داد، تاکید کرد، واکنش به این حمله به تاخیر نخواهد افتاد.

بنابر اعلام این منبع،  ارتش سوریه و متحدانش طرح جدید اسرائیل در نزدیکی جولان اشغالی را خنثی خواهند کرد و به مبارزه و هلاکت هر مزدوری که با دشمن تعامل داشته باشد، ادامه خواهند داد.

توجیهات و ادعاهای تکراری اسرائیل

در این میان یسرائیل کاتز وزیر اطلاعات اسرائیل در پی انفجار شدید بامداد امروز در نزدیکی فرودگاه دمشق، تاکید کرد، هر بار که اسرائیل اطلاعات خطرناکی در ارتباط با انتقال سلاح به حزب الله به دست آورد، وارد عمل خواهد شد.

وی در گفت وگو با رادیو ارتش اسرائیل گفت: ما در تلاش برای جلوگیری از عبور سلاح های پیشرفته ایران از خاک سوریه و انتقال آن به حزب الله در لبنان هستیم.

در صورت تایید حمله هوایی اسرائیل به نزدیکی فرودگاه دمشق، این نخستین بار نیست که هواپیماهای اسرائیل این محل و اطراف آن را هدف قرار داده اند بلکه در بیشتر موارد مشابه گزارش های اسرائیلی دلیل این حملات را عبور کاروان انتقال سلاح به حزب الله عنوان می کنند.

از زمان آغاز ناآرامی ها در سوریه در سال ۲۰۱۱ تا کنون، اسرائیل حملات متعددی را علیه حزب الله در داخل سوریه به اجرا در آورده است و به طور کلی در مورد این حملات توضیح نمی دهد اما مسئولان اسرائیلی بارها اعلام کردند، اجازه نخواهند داد سلاح های پیشرفته از سوریه به حزب الله لبنان منتقل شود.

آخرین جنگ حزب الله با اسرائیل در سال ۲۰۰۶ رخ داد که جان باختن بیش از یک هزار و ۲۰۰ لبنانی که بیشتر غیرنظامی بودند به دنبال داشت و علاوه بر این موجب هلاکت ۱۶۰ نظامی اسرائیلی شد.

این در حالی است که منابع سوری صبح امروز از انفجار مهیب در نزدیکی فرودگاه بین المللی دمشق ناشی از حمله موشکی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهماندار هواپیما DE ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    10 3
    سوریه اب از سرش گذشته باید یکبار هم تل اویو را با موشک بزنه تا حساب دست ادمکشان بیاید
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      1 0
      بعد انووقت امریکا انگلیس و فرانسه بهانه دستشون میاد که حمله کنن سوریه
    • US ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      2 1
      ایران و ترکیه جرات اینکارو ندارند چه برسه به سوریه فلک زده
    • خلبان هواپیما IR ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      1 0
      مهماندار جان خدا رو شکر شما هیچ کجا کاره ای نیستی با این تفکراتت دست داعشو از پشت بستی.با داعش رقابت کنی گروهکت مثل آب خوردن میتونه داعش رو تو افراطیگری زمینگیر کنه
  • مهدی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    2 1
    این اسد هم خیلی بی بخاره هر چی میزنن توی کشور فقط حرف میزنه
  • مجید IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    0 1
    بابا حرف و بلوف نه؛ عمل!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس