محمود صادقی

رئیس شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید از شورای شهر دوم تهران درس بگیرند، گفت: اتفاقات دوران اصلاحات جایگاه شورای شهر را تنزل داد

به گزارش مشرق، محمود صادقی رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات صبح امروز (پنجشنبه) در نشست اعضای شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان که در مرکز همایش های رایزن برگزار شد، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها اظهار داشت: قانون اساسی به قانون شوراها جایگاه برتر داده که در حد حکومت محلی است، اما با اتفاقاتی که در دوران اصلاحات اتفاق افتاد، شورا تنزل یافت.

وی افزود: شوراها باید نقش خود را ارتقا دهند، بحث است که آیا شوراها جایگاه سیاسی هستند یا اجتماعی که به نظر می‌رسد سیاسی اجتماعی است. لایحه مدیریت شهری نگاه به شوراها را پر رنگ دارد.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تصریح کرد: در جلسه‌ای که با اعضای شورای تهران داشتیم، آقای چمران گلایه داشت که شورای نگهبان بر ما نقش نظارتی دارد. اگر شوراها نظاره‌گر باشند، اتفاق خوبی می‌افتد.

صادقی اضافه کرد: نظارت کردن نیازمند جربزه است که البته فرد ناظر باید پرونده پاکی داشته باشد تا بعدها گزک‌های که داده برایش مشکل ایجاد نکند.

وی با اشاره به اینکه زمانی که مجلس در دست اصولگرایان بود شبیه شورای نگهبان عمل کرد، گفت: البته در مجلس جدید با فراکسیون امید کارهای خوبی انجام دادیم.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با تاکید بر اینکه در آستانه تَکرار می‌کنیم دیگری هستیم، خاطرنشان کرد: گام اول در سال 92 برداشته شد که دکتر عارف نقش بی‌نظیری داشتند، او باطل السحر نقشه‌های بسیاری شدند.

صادقی ادامه داد:  با نماینده استان خراسان رضوی صحبت می‌کردم و می‌گفت کار اصلاح‌طلبان را به حال خودتان بگذاریم خودتان ترتیب خودتان را می‌دهید، باید گفت این خیال خامی است که با درس از شورای دوم اجازه نمی‌دهیم تکرار شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس