حاجی زاده

فرمانده هوافضای سپاه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد گفت: در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم.

 به گزارش مشرق، سردار علی حاجی‌زاده صبح امروز در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر شهدای توپخانه سپاه و سردار شفیع‌زاده تبریزی که در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه شهدا توطئه‌های عظیم غرب و شرق را با یکپارچگی پاسخ دادند و حتی اجازه ندادند یک متر مربع از خاک ایران جدا شود اظهار داشت: شهید شفیع‌زاده‌ها توطئه دهه نخست انقلاب را ناکام گذاشتند که هنوز بسیاری از زوایای پنهان آن برای مردم بازگو نشده است.

وی با بیان اینکه در دهه نخست انقلاب که ایران با ابرقدرت‌ها جنگید، هنوز ارکان نظام اسلامی تحکیم نشده بود، افزود: شرق و غرب در برابر ایران صف آرایی کردند تا کشور، نظام و انقلاب را شکست دهند ولی این تهدیدات نه تنها ایران را شکست نداد، بلکه به دست امثال شفیع زاده‌ها به فرصت تبدیل شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عناصر پیروزی ایران در جنگ را برشمرد و گفت: «وجود رهبریِ حکیمانه امام خمینی (ره)»، «انسجام و یکپارچگی ملت ایران» و «وجود مدیرانی از جنس شهید شفیع زاده» بود که باعث شد در دهه نخست انقلاب بر دشمنان غلبه کنیم.

حاجی‌زاده با بیان اینکه با تحریم تسلیحاتی کشور مواجه بودیم و سپاه و بسیج با دست خالی وارد جبهه شد، ابراز داشت: در جبهه‌ها انواع توطئه‌های دشمن را شاهد بودیم و در پشت جبهه نیز هر روز ترور توسط منافقین به دستور غرب طراحی و اجرا می‌شد. در دفاع مقدس فقط با عراق نمی‌جنگیدیم که اگر چنین بود در دو سال نخست پیروز می‌شدیم در حالی که با ائتلاف بزرگی در برابر ایران مواجه بودیم که با ایثار و وحدت و ولایت پیروزی برای ایران حاصل شد در غیر این صورت امروز به جای عزت باید ذلت را تحمل می‌کردیم.

وی با تاکید بر اینکه نباید به سادگی از کنار جنگ 8 ساله رد شد، افزود: در دهه نخست که دشمنان شکست خوردند، دیگر در دهه‌های بعد جنگ کارایی خاصی برای آمریکایی‌ها نداشت، چرا که دیدند در برابر مردم ایران که با دست خالی آمده بودند نتوانتستند کاری بکنند، با اطلاعات دقیق می گویم، آمریکا علی رغم تهدیدهای گزینه‌های روی میز، هیچ موقع به صورت قطعی در دهه‌های دوم، سوم و چهارم انقلاب قصد حمله به ایران را نداشت و ندارد.

این فرمانده ارشد سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن با عدم موفقیت در جنگ نظامی، قدرت هوشمند را طراحی کردند، ابراز داشت: دشمنان دیدند به جای اینکه ایران شکست بخورد، در پایان جنگی که با دست خالی آمده بودند با گردان و لشکر و تجهیزات فراوان خارج شدند که این، حاصل نگاه شهید شفیع زاده‌ها به درون بود و نه خارج.

امروز تصادفی نیست که به فناوری‌های پیچیده موشکی دست می‌یابیم

وی با تاکید بر اینکه در جنگ 8 ساله، توپخانه‌ها و ... را با غنیمت‌ها پایه گذاری کردیم و در واقع تهدید را به فرصت تبدیل کردیم، ابراز داشت: غرب که راهبردش مقابله با ما است دید با این ملت نمی‌توان جنگید، بنابراین تاکتیک را عوض کرد و از جنبه تهاجم فرهنگی، جنگ اقتصادی و نفوذ وارد شد و در صورت نیاز به جنگ نیابتی روی می‌آورد، لذا از یک جنگ غیرنظامی ترکیبی استفاده می‌کند.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه در نیروهای مسلح امثال شهید شفیع زاده وضعیت رها نکردند و نقص‌های تسلیحاتی را برطرف کردند خاطرنشان کرد: هر روز شاهد رونمایی از موشک جدیدی هستیم که تنها بخشی از موفقیت‌ها را رسانه‌ای می‌کنیم. ایرانی‌ها با همان روحیه جهادی و انقلابی دوران دفاع مقدس پای کار ایستادند و گفتند باید قدرتمند شویم و امروز تصادفی نیست که به فناوری‌های پیچیده موشکی دست می‌یابیم و در تراز جهانی جزو چند کشور نخستیم و یا در پهبادها امروز در تراز جهانی و نه منطقه‌ای رتبه‌های نخست را در اختیار داریم.

مدیریت ما در اقتصاد غیرجهادی است

وی با بیان اینکه مدیریت ما در اقتصاد غیر جهادی است و عقب افتادگی کشور هم از حوزه مدیران غیرجهادی است، گفت: امروز موشک به نماد تبدیل شده، در همه حوزه‌های دریایی، هوایی و زمینی موفقیت داریم و جوانان انقلابی وجهادی زیادی در حال فعالیت هستند ولی چرا در بخش‌های غیر نظامی نتوانستیم آنچنان که انتظار داریم مشکلات را برطرف کنیم، به جرات می گویم که حل مشکل اقتصاد و فرهنگ پچیده تر از نظامی نیست و کشور قادر به حل این معضلات است.

برجام اگر قدرت داشت، خودش را حفظ می‌کرد

حاجی‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه برخی می‌گویند برجام سایه جنگ را از سر کشور دور کرد، این دورغ و توهین بزرگی است که برخی دانسته و یا ندانسته آن را تکرار می‌کنند، گفت: برجام اگر خیلی محکم است و قدرت دارد خودش را حفظ کند، نمی‌خواهیم سایه جنگ را دور کند.

فرمانده هوافضای سپاه با بیان اینکه در برجام هر روز شاهد تحریم جدید هستیم و هر روز پول‌های جدید ما را مصادره می‌کنند، خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم برجام سایه جنگ را دور کرد، توهین به شهدا، مردم، نیروهای مسلح و... است. 

حاجی زاده با تاکید بر اینکه آن چیزی که امروز به عنوان اقتدار نظام است، ناشی از تعاملات سیاسی نیست، تصریح کرد: به مردم آدرس غلط ندهیم، امروز می‌گویند که سایه جنگ را فلان مذاکره از سر کشور دور کرد و آدرس غلط می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه حل مشکل اقتصاد، اشتغال و تولید هزاران برابر ساده‌تر از به دست آوردن فناوری‌های پیچیده نظامی است که تنه به تنه دشمن می زند، تصریح کرد: باید با تکیه بر توان داخلی و مدیریت جهادی مشکلات دشمن را حل کنیم.

ساخت بمب 10 تنی برای ما کاری ندارد

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه ما در ایران بمب‌های 500 کیلیویی و 1 تنی و دو تنی داریم و ساخت بمب 10 تنی که آمریکا در افغانستان استفاده کرد برای ما کاری ندارد، افزود: در برابر مادر بمب‌های آمریکا ما پدربمب ها را در اختیار داریم.

وی با اشاره به اینکه برخی سیاسیون ما از اینکه آمریکا چنین بمبی را در افغانستانی که پاسخی در برابر آن نداشت، استفاده کرد، ترسیدند، ابراز داشت: روش آمریکا این‌گونه است که جرات ورود به میدان را ندارد ولی با ایجاد رعب و وحشت و سروصدا به دنبال ترساندن طرف مقابل است. آمریکایی‌ها این روش را از عثمانی‌ها یاد گرفتند و قمپز و صدا در می‌کنند تا دشمن بترسد. «قمپز» توپ‌هایی در اختیار عثمانی‌ها بود که گلوله نداشت و فقط صدای رعب انگیز در می‌کرد. نباید سیاسیون ما از این صداها بترسند.

سردار حاجی زاده با بیان اینکه روش دیگر آمریکا برای مرعوب کردن دشمن خود این است که مدام از رسانه‌ها اطلاع می‌دهد که فلان ناو آمریکا و... راه افتاده‌اند و وارد مثلاً خلیج فارس و یا مثلاً نزدیکی کره شمالی شده‌اند، ادامه داد: اکنون شاهدیم که پس از این اقدام، ناوها از کره شمالی بی سر و صدا بر می‌گردند چراکه می‌دانند که در برابر آنها کره شمالی پاسخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه این کارها در خلیج فارس برای خلع سلاح شدگان و یا ترسوها بارها تکرار شده است خاطرنشان کرد: ایران کشور دست و پا بسته‌ای نیست و به شدت پاسخ خواهد داد و  آمریکا هم از این واهمه دارد.

قرار نیست آمریکا بدون هزینه از منطقه بیرون برود

فرمانده هوافضای سپاه  نمونه‌هایی از تبدیل تهدید به فرصت را در کشور مورد اشاره قرار داد و گفت: پایگاه‌های آمریکایی در دور و اطراف ایران درست است که تهدید محسوب می‌شود ولی این را به فرصت تبدیل کردیم. امروز کلکسیونی از انواع پهبادهای آمریکایی را در اختیار داریم، آن‌ها را هدیه نداده بودند بلکه غنیمت ما بود و از حلقوم آمریکا بیرون کشیدیم و امروز یکی از برترین‌های حوزه هواپیماهای بدون سرنشین پهبادی در جهان هستیم.

وی تاکید کرد: قرار نیست آمریکا بدون هزینه از این منطقه بیرون بروند، همان‌گونه که در حوزه نظامی این‌گونه برخورد کردیم باید در حوزه غیرنظامی هم اجازه برداشتن پول‌های این ملت را ندهیم. در حوزه غیر نظامی پول‌های ما را مصادره کرده و تحریم و تحقیر می‌کنند بنابراین باید مسئولان نترس داشته باشیم تا در برابر چنین اقداماتی پاسخ درخوری داشته باشند و اجازه تکرار چنین کارهایی را ندهند.

اگر نگاه ما به غرب باشد باید همیشه کاسه گدایی به دست بگیریم

سردار حاجی زاده با اشاره به اینکه باید از جنس شهید باکری‌های و شفیع زاده‌ها باشیم وگرنه روز به روز سرافکنده می‌شویم، ادامه داد: با درک درست از شرایط باید ببینیم چرا در جنگ پیروز شدیم ولی در اقتصاد مشکل داریم؟ در سایه دفاع مقدس دستیابی به فناوری‌های روز میسر شد.

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران با بیان اینکه اگر نگاه ما به غرب باشد باید همیشه کاسه گدایی به دست بگیریم، ابراز داشت: اگر دائماً عقب‌نشینی کنیم، در این صورت تحریم‌ها افزایش یافته و باید فناوری‌های روز خود را تعطیل کنیم و در نهایت فرش قرمز برای آمریکایی‌ها پهن کنیم بنابراین باید مسئولانی شجاع و نترس و جهادی داشته باشیم تا در عرصه‌های غیرنظامی همچون نظامی پیشتاز در دنیا باشیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    خخخ احسنت اگه برجام عرضه داره خودش رو حفظ كنه خخخخ
    • حسین PL ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      26 8
      فعلا که صهیونیستها رو ویبره رفتند ، پدر تمام بمبها عظیم‌ترین بمب گرما فشاری (ترموباریک) دنیا هست که کاملا غیر هسته‌ای هست ولی‌ قدرتش با یک بمب هسته‌ای برابری میکنه و در ضمن ساخت روسیه هست، صهیونیستها که بزدل هستند همین اشاره سردار کافی‌ بوده که اضطراب و ترس ماهها ذهنشون را بهم بریزه .
    • روح الله IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      41 15
      برجام به لعنت خدا نمی ارزد و فقط تعطیلی تمام تکنولوزی های نوظهور بود و تحقیر و تحریم دوباره و تنها سودش چند تا هواپیمای قراضه برگشتی بود که اونم شد عکس یادگاری نوکران امریکای شغال
    • روح الله IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      47 11
      ما دولت سازشکار نمیخواهیم ما دولت حامی ناموس ملی میخواهیم
  • حسین IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    91 24
    در برابر بلوکه کردن پولهامون توسط امریکا باید کشتیاشون رو مصادره کنیم
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      85 25
      سفیر فرانسه میاد ایران با وقاحت ضدایران حرف میزنه، دولت واکنشی نشون نمیده، آخرش سفیر به خبرنگارا میگه ایرانیا به این رفت و آمدها نیاز دارن!! علیه فرانسه جرات هیچ کاری رو نداشتن(معلوم نیست پشت صحنه چه باج هایی هم دادن ما خبر نداریم)، انتظار داری علیه آمریکا کاری بکنن؟!
    • IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      14 14
      تو چرا دبیر شورای امنیت ملی نشدی؟؟؟
    • حسین IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      7 1
      جناب بینام 19:05 با یه گل بهار نمیشه حتا اگه رئیس دولت باشی و نه دبیر امنیت ملی یا هر پستی دیگه اگه متکی بملت نباشی نا موفق میشی .نه پست و مقامن ک حق رو از دشمن میگیرن بلکه با اراده های ملت هست که این کارانجام میشه . و دوم که حق گرفتنیست و باید گرفت
  • مهماندار هواپیما DE ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    سردار سیاست بازانی که از امریکا می ترسند بجاطر این است که اگر با کدخدا مخالفت کنند گرین کارت های خانواده هایشان را از دست میدهند و مخالفین پولذار داخلی هم بخاطر ویزای غرب و امریکا با ایرانی مخالفت می کنند
    • محمود IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      25 4
      از این نظرت لذت بردم مهماندار هواپیما
  • محمد IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    86 24
    درود بر سردار شجاع ! درود بر شرف و غیرتت !
  • ناشناس IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    75 23
    خدا ازت نگذره مشرق چرا نظرات کوبنده ما رو منتشر نمیکنی . نترس بگو : مرگ بر آمریکا
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    76 15
    ما اگه نیروهای مسلح و نیروهای اطلاعاتی قدرتمند و مردم متحد دربرابر تهدیدهای خارجی نداشتیم آمریکا و متحدانش خیلی وقت پیش حمله میکردن
  • ناشناس IR ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    24 11
    کاش از جرات و شجاعت تو هم شیخ داشت ۴سال گذشت ما یه تهدید از دهن شیخ نشنیدیم فقط شعار داد و خندید به روی آمریکایها و اونا رو فهمیده خطاب کرد
  • محمد IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    17 32
    ببینم برا بمب ده تنی بمب افکن از کجا میارید نکنه با هواپیما مسافربری میخواید حملش کنید؟
    • ناشناس IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      11 1
      شما غصه نخور، شده پیاده میبریمش تا چش ادمایی مثل تو دراد
    • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      11 1
      مگر اونها با هواپیمای جنگی حملش کردند ؟
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    33 21
    مادر بمب ها هم الکی بود، اصلا اونجایی رو که زدن چجوری شد.
  • IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    18 11
    کسانی که ایمان دارند اعتقاد و اراده راسخ دارند دولتی نترس میخواهیم نه ترسو . عقب نشینی کردیم قلب راکتور اراک را سیمان ریختند ولی خودشون مسابقه اتمی دارند مانیاز به بمب اتم نداریم چون هفتاد و چند میلیون قلب ایرانی داریم
  • 1 ES ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    23 8
    پدر بمب ها کهماله روسیه هست ما احتمالا عمش رو در اختیار داریم
    • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
      4 1
      مال اونها مادر بمبه ، داشتن اونها مانع ساخت ما نمی شود
  • US ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    16 9
    لعنت برسردمداران ظالم ومتجاوزغربی ودوسداران داخلی انها-تازمانیکه بعضیها که ترس ازامریکادارند درکشورکاره اند ماملت روزپیشرفت نخاهیم دید-زنده باد سپاه ورهبری وملت شجاع ایران
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    9 27
    با دشمنان اصلی با شجاعت وغیرت باید بایستیما اظهار عجز پیش ستم پیشه ی ابلهی است. درود بر سرداران عزت وشرف که یادگار شهدا هستند حقوق دانان فقط بلد هستند حرف بزنند.
  • مغز متفکر IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    8 14
    من که خیلی وقته میگم موشکهای از رده خارجتون رو به بمبهای 15-20 تنی تبدیل کنید از C130 بندازیم رو داعش
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    21 4
    باید ی هواپیمای ترابری بزرگ بسازیم سردار
  • ايران IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    26 4
    در برابر سلاح هاي هسته اي غرب و كشورهاي همسايه (پاكستان و ...) نبايد دست بسته باشيم ، و يه فكري بايد بكنيم%
  • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    21 39
    چهار سال ذلت و تحقیر ارمغان دولت تدبیر و امید!
  • مهدی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    32 9
    یه بمب بی پدر مادر بسازید فک همشون بیفته!
    • IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      11 1
      خخخخخخخخخ
  • IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    31 6
    من نسل اولی انقلاب با 54 سال سن با اینکه همیشه از جنگ و ستیز متنفر بوده ام و هر بار که گلوله ای را در زمان جنگ بطرف دشمن شلیک کرده ام خدا را قسم داده ام که به بیگناه برخورد نکند - حال نیز اماده میدانم در صورتیکه دشمن مرد باشد و به میدان بیاید - اگر این غیور مردان نبودند و میدان را خالی می کردند بسیاری از این سیاستمداران فریفته فرنگ بخاطر امنیت تحصیلات فرزندان شان و یا سفرهای خارجی شان و یا دارییشان در خارج و یا پولهایی که از خارج برای انها می رسد کشور را فروخته بودند و امروز ملت ازادی را گدایی میکرد- ایا ژاپن با حضور 50 هزار نیروی امریکایی آزادند و یا کره جنوبی با 30 هزار نیروی خارجی ازاد است و این کشورها که سنگ سینه آن توسط مسئولین سیاسی و اقتصادی به سینه زده می شود حتی جرات دفاع از خود را بدون نظر امریکا ندارند .
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    29 10
    مرگ بر آمریکا و آمریکا دوستان
    • US ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      12 2
      ما تو کشورمون آمریکا دوست نداریم. بعضی از هم وطنامون آمریکا رو می پرستن.
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    9 11
    مادر و پدر بمب ها چرت است و دیگر هیچ اگر کسی 20تن تی ان تی یا سی4را با چاشنی پرتاب کند حتما میشود پدر بزرگ و 25تن میشود مادر بزرگ
  • حسن IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    21 16
    ایستادن در برار ظالم راه امام حسین ع است.
  • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    19 37
    امریکا اگر چرات داشت مانند افغانستان هر روز به کشور تجاوز می کرد.عدم تجاوز بخاطر برجام فقط مزخرف گویی است
  • ستوده IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    26 21
    اگر سپاه نبود کشورهم نبود . در سایه غفلت و بی توجهی جامعه سیاسیون و جناح های سیاسی همواره قدرناشناس پاسداران و سپاهی ها بوده و موفقیت های اونا رو بنام خودشون مصادره کرده اند و ما همچنان ساکتیم و البته مغفول عوام فریبی ها ؟؟؟!!!!!
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    25 10
    موشک های سپاه و پهپاد های سپاه و قایق های سپاه و قاهر ها امریکا را به وحشت انداخت بود و بدبخت کرده بود .
  • حسین IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    6 3
    فدای سردار بشم من . مرگ بر آمریکا درود خدا بر شما . موفق باشین
  • قانعی IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    9 3
    ترویج آمریکا هراسی ممنوع آقای روحانی اینگونه میخواهی رای بیاوری؟ امام فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
  • خداي من US ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    4 3
    پدر بمب ها رو با چي مي خوان پرتاب كنن
  • ن IR ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    9 3
    مرگ بر ترسو.درود بر خامنه ای نستوه
  • نقی IR ۰۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 5
    پدر بمب ها رو می تونیم بسازیم اما با چی پرتابش کنیم؟ با قاهر!؟
  • میهن پرست ایرانی NL ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    15 3
    سردار حاجی زاده یکی از بهترین و با لیاقت ترین افسران فعلی ایران زمین است. قدر این شیر مردان را به خوبی بدانیم.
    • ایرانی دوست NL ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      9 3
      دقیقا به توانیهای این سردار بزرگ آکاه هستیم. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران باید بیشمار امثال این افراد را به خوبی تربیت کند.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    10 3
    حرفهات لایک داره
  • فدایی ایران زمین NL ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    10 3
    سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی ایران را تا می توانید مسلح به علم نوین , تکنولوژی روز , آموزش درست با کیفیت بالا و گزینش افراد با بینش بالا مجهز کنید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس