کد خبر 716137
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹
سامانه تاد

به رغم مخالفت های چین و روسیه با استقرار سامانه موشکی «تاد» آمریکا در کره جنوبی، این سامانه برای مقابله با برنامه موشکی بالستیک کره شمالی در حال عملیاتی شدن است.

 به گزارش مشرق، شش تریلی از رادارها و تجهیزات سامانه «تاد»، روز گذشته در منطقه روستایی «سئونگجو» در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرق پایتخت کره جنوبی مستقر شدند و این موضوع باعث شد تا صدها نفر از روستاییان در اعتراض به این اقدام آمریکا و کره جنوبی دست به تظاهرات زده و با نیروهای امنیتی و پلیس درگیر شوند.
با این وصف امروز (پنجشنبه) وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه ای تاکید کرد که این سامانه برای مقابله با کره شمالی به طور عملی آماده است.
دریادار «هری هریس» فرمانده نیروهای آمریکایی در اقیانوس آرام هم امروز گفت که در چند روز آینده این سامانه کاربردی تر و عملیاتی تر می شود.
خبرگزاری یونهاپ می نویسد که نیروهای نظامی و مهندسان آمریکایی کلیدی ترین تجهیزات این سامانه قوی موشکی را که بردی فراتر از مرزهای کره جنوبی و منطقه شبه جزیره کره دارد، نصب کرده اند.
وزارت دفاع کره جنوبی در بیانیه خود آورده است که اظهارات فرمانده آمریکایی تایید گر آن است که این سامانه به طور کامل و واقعی عملیاتی می شود.
این بیانیه می افزاید: با این حساب مشخصا از این پس آمریکا و کره جنوبی توان مقابله با موشک های کره شمالی را دارند.
وزارت دفاع کره جنوبی تاکید کرده است که «تاد» هیچ مشکل زیست محیطی ندارد و مردم منطقه نباید از آرایش آن نگرانی داشته باشند.
چین به عنوان یکی از مخالفان سرسخت اجرای این طرح روز گذشته در واکنشی شدید، خواستار توقف اجرای این طرح و برچیده شدن کامل سامانه مزبور شده بود.
علاوه بر چین؛ روسیه نیز از مخالفان سرسخت اجرای این طرح محسوب می شود و دو کشور چندی پیش و در جریان ششمین نشست رایزنی های امنیتی مشترک در باره آسیای شمال شرقی، با صدور بیانیه ای تاکید کردند که دو کشور از حق حاکمیت و تمامیت ارضی خود و ثبات و توازن منطقه حراست خواهند کرد و در مقابل سامانه «تاد» آمریکا، تدابیر بازدارنده در نظر می گیرند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس