طالبان

مقامات محلی افغان در ولایت جوزجان با تائید درگیری گروه تروریستی افراد وابسته به داعش با گروه طالبان در این ولایت مدعی شدند که این درگیری ۱۶۰ کشته و زخمی بر جا گذاشته است.

 به گزارش مشرق به نقل از «پژواک»، مقامات افغان در ولایت جوزجان در شمال افغانستان اعلام کردند که درگیری شدیدی بین گروه تروریستی افراد وابسته به داعش از روز گذشته در شهرستان «درزاب» این ولایت آغاز شده و هنوز ادامه دارد.

«محمدرضاغفوری» سخنگوی والی جوزجان اعلام کرد که درگیری بین طالبان و داعش پس از آن آغاز شد که گروه طالبان قصد ورود به مناطق «قرای‌کومرلیک»، «آقسای» و «خاک شهیدان» را داشتند اما با کمین داعش روبرو شدند.

وی افزود: این درگیری از ظهر روز گذشته آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.

برخی از منابع محلی گزارش دادند که کشته‌های دو طرف در میدان جنگ باقی مانده است اما نمی‌توان کشته‌های دو گروه را از یکدیگر تشخیص داد.

«رحمت‌الله حشر» فرماندار شهرستان درزاب ولایت جوزجان گفت که این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که برخی از افراد طالبان توسط گروه داعش ربوده شدند.

گفته می‌شود اهالی این مناطق به دلیل شدت درگیری مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

قبل از این نیز طالبان با گروه تروریستی افراد وابسته به داعش در مناطق مختلف جوزجان  درگیر شده بودند.

از سوی هم «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی طالبان گفته است که تاکنون موفق به برقراری تماس با فرماندهان این گروه در منطقه نشده است.

«بیزنس‌ریکوردر» نیز چندی قبل در گزارش خود با ابراز نگرانی از گسترش فعالیت‌های افراد وابسته به داعش در افغانستان مدعی شده بود که تنها طالبان توان مبارزه با داعش در افغانستان را دارند.

با این وجود آمریکا در افغانستان متهم است که با حمایت از افراد وابسته به داعش تلاش برای ناامن سازی کشورهای آسیای مرکزی را دارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    0 0
    خر تو خر شده استه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس