کد خبر 715905
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۴
کتاب پاسداران جوان

کتاب «پاسداران جوان» به قلم علامحسین فرحی یزدی توسط نشر شهید کاظمی منتشر شد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، کتاب «پاسداران جوان؛ از حاکمیت تا سقوط گروهک‌ها در کردستان» نوشته غلامحسین فرحی یزدی از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

نویسنده در مقدمه کتاب نوشته است: «نوشته‌های پراکنده بسیار دارم که از همان ابتدای سال‌های ۵۷ ـ ۵۸ آنها را به مناسبت‌ها نوشته‌ام و حال، سال‌ها و سال‌ها می‌گذرد و جز گرد و غبار، هیچ فردی نگاهی به آنها نکرده است.

این نوشته‌ها و عکس‌ها و خاطراتِ هشت ـ نه سال جنگ است. جنگی که سال ۶۷ به پایان می‌رسد ولی آثار و پیامدهای مثبت و منفی آن، پس از سال‌ها هنوز بر جان و جسم مردم جامعه ما حضور دارد.

این یادداشت‌ها و عکس‌ها و نوشته‌ها هر‌ کدام نشانی از حادثه‌ای، دوستی و شهادتی می‌داد. نشانی از سرمای ۲۰- درجه کردستان در شب‌های تاریک و سرد زمستان سال ۶۰ و ۶۱، میان کوه‌های سرد و منجمد کانی مانگا ـ سورن ـ سورکوه و قوچ سلطان، که کنارم، برادر مجروحم در سن و سال ۲۱ و ۲۲ ساله از شدت سرما یخ می‌زد و همان جا غریبانه و مظلومانه جان به جان آفرین تسلیم می‌کرد.

این پاره‌نوشته‌ها همه و همه نشان بودند و حجت و راهنما. راهم را پیدا کرده بودم! حیات دادن به این پاره‌نوشته‌ها و احیا و زنده نمودن حضور جوانان ۲۰ و ۲۲ ساله آن سال‌ها که با یک ساک دستی کوچک از آغوش گرم خانواده بیرون می‌آمدند و راهی جبهه‌های بی بازگشت می‌شدند.»

در فهرست مطالب این کتاب عنوان‌های زیر به چشم می‌خورد: «منطقه کردستان و وسعت حاکمیت گروهک‌ها»، «عوارض طبیعی و جغرافیایی منطقه کردستان»، «کردستان پیش از انقلاب»،‌ «ایلات و قبایل، فئودال‌ها و زمین‌داران»، «ضلع سوم»، «نیمه دوم سال ۵۷؛ ظهور گروهک‌ها»، «حزب دمکرات»، «کومله؛ سازمان انقلابی زحمت‌کشان کردستان»، «گردانندگان گروه» و «قدرت و حاکمیت گروهک‌ها»، «چریک‌ها و پارتیزان‌های کرد»، «ارتش و پاسداران جوان در زمان حاکمیت گروهک‌ها»، «سال ۵۹ آغاز می‌شود…»، «کومله جنگ را آغاز می‌کند»، «شیوه جنگ در کردستان»، «طرح چهارمرحله‌ای پاسدار جوان، شهید بروجردی»، «خیانت»، «پایگاه ها و سیستم تأمین»، «فرماندهان حزب در دورافتاده‌ترین روستا»، «تیپ شهدا»، «مرگ تشکیلات» و «آلبوم تصاویر».

انتشارات شهید کاظمی کتاب «پاسداران جوان» نوشته غلامحسین فرحی یزدی را با شمارگان ۱۵۰۰ نسخه و به قیمت ۱۰هزار تومان در ۲۱۶ صفحه چاپ و روانه بازار کرده است. علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از فروشگاه اینترنتی «من و کتاب» خریداری کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس