وام ازدواج

با اینکه بیش از چندین ماه از منتظر ماندن متقاضیان وام ازدواج می‌گذرد و هنوز بانک‌های عامل نسبت به پذیرش آنها اقدام نکرده‌اند، برخی شعب از دستور پرداخت وام‌ها تا پایان اردیبهشت خبر می‌دهند.

به گزارش سرویس جامعه مشرق-گویی این روزها دیواری کوتاه تر از دیوار جوانان پیدا نمی شود؛ دیواری از مشکلات که سال ها بی تدبیری مقابلشان کشیده و این روزها رفع این مشکلات و شکستن دیوار مشکلات به دستاویزی برای تبلیغات تبدیل شده است. البته جوانان هنوز وعده های رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات دوره یازدهم را از یاد نبرده اند که که قول داده بود با رونق گرفتن اقتصاد و ریشه کن شدن بیکاری مقابل طلاق های ناشی از بیکاری را خواهد گرفت. رئیس جمهور آن روزها از به طلاق منتهی شدن یک ازدواج از هر پنج ازدواج گفته بود و وعده هایی دلگرم کننده برای اشتغال جوانان و دوام زندگی شان.

صحبت های روحانی در سال 92 درباره طلاق

حال اما پس از چهار سال نه تنها وعده های انتخاباتی چهار سال قبل محقق نشده است بلکه جوانان زیادی در نوبت دریافت وام ده میلیون تومانی ازدواجشان از بانک قرار دارند. کافی است سری به شعب بانک های مختلف بزنی یا در بین دوست و آشنا سراغ زوج های جوانی را بگیری که چندین ماه است برای دریافت وام در سامانه دریافت وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده اند، اما هنوز خبری از پرداخت وام به گوششان نرسیده است.

از سردرگمی هنگام ثبت نام تا انتظار چند ماهه برای تشکیل پرونده

مشکلات از همان لحظه اول گریبان زوج ها را میگیرد، وقتی برای ثبت نام در سامانه ، هر کدامشان به یک بانک متفاوت پاس داده می شوند و برای پیدا کردن ضامن و صاحب حساب درآن بانک و شعبه معرفی شده باید به تمامی آشنایان و اهل فامیل رو بزنند. شاهرخ یکی از همین جوانان است که هنگام ثبت نام در سیستم، بانک شهر به نامش افتاده و بانک قوامین نیز نصیب همسرش شده است. از تمام این مشکلات که بگذریم او و خیلی های دیگر نزدیک به ۵ماه است که در سامانه ثبت نام کرده اند و با وجود گذشت ۵ماه از ثبت نامشان، هنوز خبری از پرداخت وام به آنها نیست.

بررسی های میدانی از شعب بانک های عامل و تعداد زیادی از جوانانی که برای دریافت وام ازدواج در سامانه دریافت وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده اند نشان از آن دارد که بیش از ۵ماه است بسیاری از متقاضیان برای دریافت وام هایشان به بانک ها معرفی نشده اند و هر روز برای مطلع شدن از سرنوشت وامشان باید به سامانه مذکور مراجعه کنند.

موج پرداخت وام ازدواج در آستانه انتخابات

اردیبهشت ۹۶تاریخ ماندگاری است برای به اتمام رساندن بسیاری ناتمام ها. از پرداخت دو تا سه برابری مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی حتی برای سه ماه، تا پرداخت وام های ازدواجی که پشت نوبتی هایشان به چند صد هزار نفر رسیده است. اما آنطور که مسئولین شعب بانک ها می گویند و برخی کاربران مشرق در خصوص آن به ما اطلاع داده اند، این روزها دولتی ها عزم خود را برای پرداخت وام های پشت نوبتی ازدواج جزم کرده اند و به زودی وام ازدواج بخش عمده ای از پشت نوبتی ها پرداخت خواهد شد. اتفاقی خوشحال کننده برای زوج های جوانی که چندین ماه است بر روی ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ازدواجشان حساب کرده اند، حتی اگر قرار باشد وام ازدواج و حل بخشی از مشکلاتشان دستاویزی باشد برای بالا بردن رای مسئول خاص.

البته بررسی ها نشان می دهد بسیاری از شعب بانک ها از جزییات این دستور جدید مطلع نیستند و صرفا اطلاعاتی مبهم و کلیاتی از این موضوع را شنیده و به متقاضیان منتقل کرده اند و با این اوصاف، حتی اگر وام زوج های جوان تا قبل از برگزاری انتخابات نرسد، حداقل مژده آن قرار است روی آراء کاندیدای مورد نظر، تاثیر مثبت بگذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۷
    26 4
    کاش همه چهار یا هشت سالی که دولت ها بر سر کارند مثل ایام منتهی ب انتخابات کار کنن اما حیف که فقط رسیدن ب قدرت مهم است و بس جوان ها حیف شوند و فساد و بیکاری و طلاق و اعتیاد بیداد کند
  • سامان IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    1 5
    ای کاش رئیس جمهور دستو پرداخت پا داش پایایان خدمت با زنشتگان سال 95 را هم صادر میکرد
  • nasim IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    2 9
    به نام خدا و با عرض سلام و تبریک عید سعید مبعث مطلبی را که میخواهم عرض کنم مدتهاست مردم بیچاره درگیر آن هستند. ««وام ازدواج»» سنگ که هیچ، صخره هم هیچ، که کوهی را برای جوانان درست کرده اند و بر سر راه شان قرار داده اند. من از نحوه پرداخت وام از طریق بانک های دولتی خبر ندارم. اما بانک سامان خلاف تمام بانک های دیگر مدارکی را می خواهد که عقل جن هم قد که نمیدهد هیچ؛ به خود آن مسئول و مدیرش هم که بگویی... برای برادرم از طریق ثبت در سامانه، و درخواست از بانک سامان پیگیر شدیم. بماند اینکه برگه ای که به ما دادند کاملا متفاوت بود با انچه که به عنوان مدارک میخواستند و میخواهند. حدود دو هفته است که هر روز تماس گرفته اند و یک سری مدرک و سند و وثیقه برای یک وام ناقابل ده میلیونی که نمیدانم چند میلیونیم وام های خودشان به عزیزان و نجومی بگیران است، میخواهند 1- فیش حقوق وام گیرنده و ظامن 2- سند خانه ، 3- فرم اجاره منزل ضامن(یعنی چون حقوق پردم 1200 بوده قبول نکردند و باید حقوق بالاتر از 2تومن باشد. لذا گفتند اگر منبع درامددیگر دارید برگه هایش را بیاورید 4- سفته 13میلیونی برام ده میلیونی!!! 5- چک ضمانت 6- فیش حقوق همسر برادرم که میگوییم شاغل نیست میگویند مشکل خودتان است. 7- نامه کسر از حقوق برای ضامن 8-.... و امروز که قرار بوده وام را بدهند ده دقیقه قبل تماس گرفته و میگویندکه چون حقوق وام گیرنده یک و صد است سامانه به شما وام نمیدهد. باید یا حقوق تان بالا برود یا فیش حقوق همسر را بیاورید. که کلا بشود 1600. ما از شما درخواست داریم که بررسی کنید 1- ایا این موارد که خود بانک مرگزی میگوید ما نگفته ایم و این مدارک را نمیخواهد؛ از کدام جیب مبارکشان در آمده؟ 2- آیا برای آن حضراتیکه وام های میلیاردی میگیرند بدون ضامن، و بدون وثیقه مناسب، بانک تفاوت میلیارد و میلیون را میداند؟ 3- بانک سامان میگوید این مدارک برای اطمینان از بازپرداخت است و ما چون بانک خصوصی هستیم باید پایمان را محکم بگذاریم تا مطمئن از بازپرداخت بشویم... آن وقت از وام های نجومی هم تا این حد مطمئن بوده اند؟ 4- شما را به مظلومیت این مردم مظلوم به دادشان برسید با تهیه گزارش با سپاس و احترام همه این قولهایشان دروغ محض است جوانها باور نکنند
  • مهرداد IR ۰۱:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    11 11
    وام ازدواج را میگیریم اما هرگز به روحانی رای نخواهیم داد.
    • مهدی IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
      3 2
      آها. فکر کردم می خوای بگی هرگز ازدواج نخواهیم کرد!
  • ناشناس IR ۰۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    12 9
    درست مثل دانش آموزی که کل سال درس نمی خواند و شب امتحان یادش میفته باید درس بخواند !!!
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    2 2
    وام ازدواج؟! كی داده كی گرفته؟! !!!! كاش منم كارمند بانك بودم یا وكیل بودم. كاش.
  • پسر IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    3 1
    دارن دست و پا میزنن شاهکاری دیگر از دولت بی تدبیر و ناامید و بی فرهنگ
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۸
    1 0
    فرهنگ فرهنگ محمود هلو!!
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۹
    0 0
    مشرق بابا ما نوکرتیم چاکرتیم بذار این وام رو به ما بدن خدا یک در دنیا صد در آخرت سایه انتخابات بر سر ما مستدام ستادهای انتخاباتی پر رونق سفره انتخاباتی پر از غذاهای خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس