کد خبر 715860
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
بورس

معامله‌گران بورس امروز شاهد معاملات آرام و به نسبت پرحجم درتالار شیشه‌ای بودند، با این تفاوت که درمقابل تشدید عرضه در گروه خودرویی‌ها امروز گروه پالایشی‌ها از خریداران حقیقی کم حجم سهام میزبانی میکرد.

 به گزارش مشرق، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۹۶ با افزایش ۱۷۱ واحدی به رقم  ۷۹ هزار و ۵۹۶ واحد دست یافت.

شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش ۱۲۹ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۵۷۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با  افزایش ۶۲  واحدی به رقم  ۸۷ هزار و ۵۸۰  واحد دست یافت.

شاخص بازار اول نیز در حالی با افزایش ۷ واحدی به رقم  ۵۵ هزار و ۷۸  واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۹۹۵  واحدی عدد  ۱۷۷ هزار و ۳۰۵  واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با افزایش ۸ واحدی به عدد ۹۲۲  واحد رسید.

براساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت  هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با ۶۱ واحد، پالایش نفت اصفهان با ۴۵ واحد و پالایش نفت تهران با ۳۵  واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت گروه سایپا با ۳۲ واحد، ایران ترانسفو با ۲۵واحد و فولاد خراسان با ۱۹ واحد کاهش، بیشتری تاثیر منفی را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۲۴۵  میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۴ هزار و ۵۷۵  نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فنرسازی خاور، شهد، سرمایه‌گذاری فنی و مهندسی مشانیر، از سوی ناظر سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، حق تقدم خرید سهام گروه صنعتی پاکشو، احیا صنایع خراسان، دامداران تلیسه نمونه، صندوق قابل معامله گنجینه آینده روشن منتقل شدند.

به گزارش فارس امروز در بازار ۲ بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۱۵۰ میلیون سهم ملی صنایع مس ایران به ارزش بیش از ۲۸ میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین اندکی کمتر از ۱۱۶ میلیون سهم سرمایه‌گذاری بهمن از سوی شرکت‌های تابعه گروه بهمن با معاملات درون‌گروهی به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان همراه بود. در پتروشیمی جم نیز اندکی بیش از ۲۱ میلیون سهم به ارزش بیش از۲۰ میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

همچنین بیش از ۶ میلیون سهم حق تقدم خرید سهام ایران ترانسفو به ارزش ۳ میلیارد تومان میان کدهای سهامداران عمده منتقل شد. در عین حال ۵ میلیون سهم گروه مدیریتی سرمایه‌گذاری امید به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان از سوی سهامدار عمده کد به کد شد.

به گزارش فارس امروز بورس تهران در حالی شاهد اصلاح پرتفوی و شناسایی بازدهی از سوی اغلب معامله‌گران حقیقی بود که تحلیل‌های تکنیکال در ازای افزایش عرضه سهام در گروه خودرویی‌ها سیگنال خرید را در گروه پالایشی‌ها برای برخی معامله‌گران حقیقی صادر کرد.

این در حالی است که تکاپو برای شناسایی سود در آستانه برگزاری مجامع عادی سالیانه سهامداران در برخی شرکت‌ها باعث شده تا این روزها جابه‌جایی سهام در گروه‌های پیشتاز بازار رونق دو چندانی یابد.

براساس این گزارش، امروز گروه ساختمانی‌ها نیز با وجود تداوم عرضه از سوی سهامداران حقوقی اما امروز شاهد رنج‌شدن قیمت‌ها تا سقف کامل قیمت به مدد انباشت تقاضا از سوی معامله‌گران حقیقی بود. در این گروه شرکت عمران و توسعه فارس پیشرو گروه ساختمانی‌ها شده است.

همچنین گروه حمل‌ونقلی‌ها نیز امروز شاهد رنج شدن قیمت‌ها در سقف کامل میان تک‌سهم‌های شرکت‌های دریایی و کشتیرانی بود با این تفاوت که در نماد کشتیرانی ج. ا.ا قیمت پایانی این سهم نتوانست از صفر تابلو به دامنه مثبت به کار خود پایان دهد.

به گزارش فارس امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم بود که اصلاح پرتفوی و شناسایی تک‌سهم‌های پربازده اما کوچک اصلی‌ترین ویژگی آن بود. بازاری که همچنان به سهم‌های بازار پایه فرابورس خیره شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس