کد خبر 715816
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷
محمد عبداللهی

به نظر می رسد مهمترین سناریوی دولت حرف، سناریوی «درگیری با صدا و سیما تحت هر شرایطی» خواهد بود.

به گزارش مشرق، محمد عبداللهی کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرام خود نوشت: زشتگویی و ادبیات توهین آمیز مشاور رسانه ای روحانی، درباره نامزدها و مجریان مناظره های انتخابات، افکار عمومی را به شدت مکدر کرده، از سوی دیگر روحانی هم از ضبط کردن برخی برنامه های صدا و سیما در نوبت زمانی خود، به بهانه های واهی خودداری کرده است.

 اما هدف از کنش های عصبی و پرخاشگرانه روحانی و اطرافیانش و برنامه های آنها برای مرده یا عقیم کردن مناظره ها چیست؟
روشن است اهمیت بی بدیل مناظره های صدا و سیما در انتخاب مردم، آن هم برای دولتی با کارنامه ای ضعیف، باعث شده درست مثل انتخابات 92 روحانی و مشاور رسانه ای اش، تمامی تمرکز خود را معطوف به «مناظره ها» کنند.

 اما آنچه، مشاوران روحانی برای مناظره ها به عنوان مهمترین ابزار تبلیغاتی او و البته تصمیم گیری مردم، برنامه ریخته اند، چیست؟
به نظر می رسد مهمترین سناریوی دولت حرف، سناریوی «درگیری با صدا و سیما تحت هر شرایطی» خواهد بود. روحانی به جای پاسخگویی به مردم و سوالات چالشی رقبا در مناظره ها، ابتدا طرح ضبط کردن مناظره ها را ریخت، سپس برای پیش بینی سوالات و آماده کردن جواب، به تکاپو برای سوالات از پیش معلوم پرداخت و حالا هم به دنبال بر هم زدن میز مناظره است.

 این در حالی است که اتفاقا صدا و سیما تقریبا همه برنامه های انتقادی اش را به نفع دولت حذف یا کمرنگ کرده، و هدف از این جنگ زرگری و تراشیدن یک «دشمن» و « دیگری » برای روحانی، فرافکنی ضعف های او و انحراف اذهان از ناکارامدی دولت 4 ساله اوست.  روحانی با این قهر و ناز کردن ها با صدا و سیما، تلاش میکند خود را در افکار عمومی، سانسور شده، مظلوم، محق و منتقد وضع موجود تصویرسازی کند و از سویی با بی اعتبار کردن مناظره ها، از تاثیر گفتگوهای دیگر رقبا در نقد خود جلوگیری کند.. او تلاش خواهد کرد با این جنگ و گریزها مناظره خود را از حالت تدافعی به تهاجمی تبدیل کند و با این روش از پاسخگویی در برابر کارنامه تقریبا هیچش طفره رود.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    63 48
    کارنامه اش ضعیف است گول نمی خوریم ضعیف ضعیف ضعیف عملکرد روحانی قابل قبول ملت بزرگ ایران نیست -جانم فدای رهبرم
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    66 28
    کارنامه اش ضعیف است گول نمی خوریم ضعیف ضعیف ضعیف عملکرد روحانی قابل قبول ملت بزرگ ایران نیست -جانم فدای رهبرم
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    43 28
    وقتي حرفي براي گفتن نداره ميخواد چي رو ضبط بكنه اصلاً چي واسه گفتن داره ، الان هم تمام پروژه هاي دولت قبل رو داره با يك بركت الله افتتاح ميكنه ، با اين دولت قراضه اش...
  • مهدي IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    58 21
    دولت پيرمردها درصدد است به هر شكل ممكن از مناظرات در برود انگار دفعه اول است مناظره برگزار ميشه. شانس اوردين احمدي نژاد نيست وگرنه بيشتر رسوا مي شديد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس