ختم قرآن

هفدهمین دوره طرح هزاران ختم قرآن کریم به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) همانند سال‌های گذشته، طی نیمه نخست ماه شعبان از سوی رادیو قرآن برگزار می‏‌شود.

به گزارش مشرق،‌ به نقل از پایگاه اطلاع‏‌رسانی رادیو قرآن احمد ابوالقاسمی مدیر رادیو قرآن از برگزاری طرح هزاران ختم قرآن خبر داد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ انتظار و دعا برای تعجیل در فرج منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود(عج) و با توجه به اهمیت و برکات ختم قرآن از جمله اجابت قطعی یک دعا برای ختم‌کننده و اینکه بالاترین دعاها و عبادت‌ها، انتظار فرج خوانده شده است رادیو قرآن امسال نیز با همکاری نهادهای قرآنی کشور هفدهمین دوره طرح هزاران ختم قرآن کریم را برگزار می‏‌کند.

وی افزود: طرح هزاران ختم قرآن از سال 1379 هر ساله طی نیمه اول ماه شعبان همزمان با میلاد امام زمان(عج) با هدف دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج حضرت ولیعصر(عج) برگزار می‏‌شود و از آغاز تاکنون سازمان‏‌ها و نهادهای فرهنگی دولتی و سازمان‏‌های مردم‏‌نهاد برای اجرای این طرح همکاری خوبی داشته‏‌اند.

ابوالقاسمی با اشاره به برخی مشارکت‏‌کنندگان در این طرح، تصریح کرد: آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) مجموعه خبرگزاری ایکنا و شبکه قرآن و معارف سیما از اصلی‏‌ترین همکاران رادیو قرآن در اجرای این طرح قرآنی به شمار می‏‌روند.

مدیر رادیو قرآن در ادامه اظهار کرد: علاقه‏‌مندان برای شرکت در این طرح قرآنی در بازه زمانی اول تا 15 ماه شعبان مقارن با جمعه 8 اردیبهشت تا جمعه 22 این ماه می‏‌توانند با شماره تلفن‏‌های 021- 55938123 الی 30 همکاران مستقر در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) تماس بگیرند و علاقه‏‌مندی خود برای قرائت حداقل یک جزء از قرآن کریم را به ثبت رسانند. همچنین از طریق ارسال عدد تعداد جزء مورد نظر به سامانه پیامک 30000114 نیز می‏‌توانند در این طرح شرکت و نام خود را در طرح هزاران ختم قرآن به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان(عج) ثبت کنند.

وی درباره میزان مشارکت مردم در این طرح نیز یادآور شد: هر ساله با اعلام آغاز ثبت‌نام از علاقه‏‌مندان برای شرکت در طرح به نیت سلامتی و تعجیل در ظهر حضرت ولیعصر(ع)، تعداد کثیری از مردم به واسطه راه‏‌های ارتباطی بیان شده، علاقه‏‌مندی خود را برای مشارکت در طرح هزاران ختم قرآن بیان می‏‌کنند به طوری که گاهأ همکاران ما را در پاسخگویی دچار مشکل می‏‌کند.

ابوالقاسمی افزود: رادیو قرآن و شبکه‏‌های دیگر رادیویی و تلویزیونی نیز در جهت اطلاع‏‌رسانی این طرح به طور همزمان اقدام به تولید و پخش برنامه‏‌هایی ویژه خواهند کرد که از جمله آنها آنونس و تیزر تبلیغ طرح و نیز برنامه‏‌های محتوایی با موضوع مهدویت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس