مکارم

یکی از مراجع تقلید شیعیان با بیان اینکه برخی نظام را برای پیشرفت خود تخریب می‌کنند، گفت: نامزدهای انتخابات فقط خدمات خود را اعلام نمایند.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله العظمی ناصر مکارم شیرازی صبح چهارشنبه در درس خارج فقه که در مسجد اعظم قم برگزار شد، به موضوع انتخابات اشاره کرد و گفت: اختراعات بشر خوب است؛ اما شمشیر دو لبه است که می‌توان در مسیر خوب و بد از آن استفاده نمود که غالباً در مسائل بد به کار گرفته می‌شود.

وی اظهار داشت: نیروی اتم می‌تواند خدمات بسیاری به بشریت داشته باشد؛ اما از آن طرف می‌تواند به بمب نیز تبدیل شده و صدها هزار نفر را قربانی نماید.

این مرجع تقلید ابراز داشت: یکی از این اختراعاتی که اخیراً در اختیار قرار گرفته و شمشیر دو لبه است، فضاهای مجازی است که از یک طرف می‌تواند وسیله پیشرفت جامعه بشری شده و از طرف دیگر وسیله‌ای برای نشر زشتی‌ها، آلودگی‌ها، تهمت‌ها و ... شود.

پخش شایعات از کارهای نامناسب در فضای مجازی است

آیت الله مکارم شیرازی افزود: پخش شایعات یکی از کارهای نامناسب در فضای مجازی است که معمولاً از طرف دشمنان انجام می‌گیرد؛ چراکه فقط به فکر تخریب هستند و ما باید از این دسیسه‌ها آگاه بوده و بازیچه دست مخالفان نباشیم.

این استاد برجسته حوزه تصریح کرد: شایعه پراکنی و پخش اراجیف سبب تزلزل جامعه شده و از نظر اسلام گناه بزرگی است؛ آیا سزاوار است برای رسیدن به ۴ روز حکومت، دست به دروغ و تهمت بزنید؟ بیایید انتخابات اسلامی برگزار کرده و نامزدها فقط خدمات خود را اعلام نمایند؛ چرا پیشرفت خود را در نابودی دیگری می‌دانید؛ البته برخی نیز نظام را برای پیشرفت خود تخریب می‌کنند که حرکتی نادرست است.

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: بحمدالله کشوری مقتدر و توانا داریم؛ البته مشکلاتی نیز دارد که دشمن به دلیل همان توانایی به دنبال مشکل تراشی است و باید مطابق با توانایی خود به ساخت کشور بپردازیم.

مطلقاً راجع به جناح‌ها ورودی نکرده و نخواهیم داشت

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این مطلب که اصل انتخابات را تقویت خواهیم کرد، اظهار داشت: ما در مسئله انتخابات نه هیچ دخالتی کردیم و نه خواهیم کرد و مطلقاً راجع به جناح‌ها ورودی نکرده و نخواهیم داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند: «أخسر النّاس صفقة رجل أخلق یدیه فی آماله و لم یساعده الأیّام علی أمنیّته فخرج من الدّنیا بغیر زاد و قدم علی اللَّه تعالی بغیر حجّه/ زیان کارترین مردم آن کس است که: عمری به آرزو گذارند و روزگار وی را بمنظور نرساند و از دنیا بی توشه برون رود و در پیشگاه خداوند دلیلی نداشته باشد».

این مرجع تقلید اظهار داشت: مسئله آرزوها، یکی از مشکلات مهم زندگی انسان‌هاست؛ منظور از آرزوها آن است که انسان قانع به وضع موجود نبوده و غالباً هم این آروزها جزو مواردی است که نیازمند به آن نمی‌باشد.

این استاد برجسته حوزه ابراز داشت: کسی که شبانه روز برای رسیدن به آرزوهای نامعقول خود تلاش می‌کند، نمی‌تواند به فکر آخرت خود بوده و زاد و توشه‌ای فراهم نمایند. قارون یکی از تجربیاتی است که در قرآن کریم به آن اشاره شده و باید عبرت گرفت، امروز نیز قارون‌هایی بوده و ثروت‌هایی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حزب الله IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    0 1
    نظرتان را بیان کنید به نام خداوند متعال ....تنها را سعادت ..ایمان... جهاد... اقتصاد مقاومتی...یعنی روی پای خودمان بایستیم واستقلا ل فکری اقتصاد دی اجتماعی وسیاسی ونظامی ..داشته باشیم..موفق باشید ...دست در دست هم دهیم به مهر ...میهن خویش را کنیم آباد..لازم به ذکر می باشد با کمک همه دلسوزان نظام مقدس اسلامی اختلاس ها وفساد اقتصادی واداری را ریشه کن کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس