کد خبر 715749
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۴
زیگمار گابریل

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدارش با وزیر خارجه آلمان را به خاطر ملاقات او با گروه‌های مخالف سیاست‌های کابینه، لغو کرد.

 به گزارش مشرق، در اقدامی کم‌سابقه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدارش با «زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان را که به فلسطین اشغالی رفته، لغو کرد.

«زیگمار گابریل» وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه برای شرکت در مراسم یادبود آنچه که «هولوکاست» ادعا می‌شود، وارد فلسطین اشغالی شده و قرار بود روز سه‌شنبه با نتانیاهو دیدار کند.

نتانیاهو تهدید کرده بود در صورتی که گابریل با دو گروه حقوق بشری مخالف کابینه در فلسطین اشغالی دیدار داشته باشد، با او ملاقات نخواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتد پرس» دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی در آخرین ساعات روز سه‌شنبه اعلام کرد این دیدار به دلیل ملاقات وزیر خارجه آلمان با گروه‌های مخالف کابینه، لغو شد.

وزیر خارجه آلمان اما بدون توجه به تهدید نتانیاهو با دوگروه حقوق بشری چپ‌گرای معروف با نام‌های «بتسیلم» و «شکستن سکوت» (Breaking the Silence) – که از مخالفان جدی سیاست‌های اشغالگرانه رژیم صهیونیستی هستند – دیدار کرد.

گابریل روز گذشته در واکنش به تهدید لغو دیدار دوجانبه گفته بود این تصمیم نتانیاهو «کم‌فکری» و «تاسف برانگیز» است و او را پشیمان خواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توجیه این اقدام خود گفت: «سیاست من روشن است، با کسانی که به اسرائیل می‌آیند اما با گروه‌هایی که از ارتش انتقاد کرده و خواستار محاکمه سربازان ما بعنوان جنایتکار جنگی هستند ملاقات می‌کنند، دیدار نخواهم داشت. »

وزیر خارجه آلمان اما در واکنش به این اظهارات نتانیاهو تاکید کرد: «اجازه نخواهم داد مرا به بازیچه‌ای در سیاست‌های داخلی اسرائیل تبدیل کنند و اگر چنین اقدامی از مقامات آلمان علیه اسرائیلی‌ها سر می‌زد آنها را دیوانه خطاب می‌کردند. »

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس