کد خبر 715691
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
ارتش سوریه

استاندار درعا در جنوب سوریه اوضاع امنیتی در این استان را به رغم جوسازی رسانه‌های معاند، خوب توصیف کرد و گفت: اگر آمریکا تصمیم به اشغال درعا بگیرد تصمیمات نظامی جدیدی برای نبردها اتخاذ خواهد شد.

 به گزارش مشرق، «محمد خالد الهنوس»، استاندار درعا ضمن تایید تحرکات نظامیان آمریکایی و اردنی در مرزهای سوریه با اردن اظهار داشت: به رغم همه جوسازی های رسانه ای در خصوص تجمع نظامیان اجنبی در درعا تا این لحظه هیچ خطر واقعی از سوی آنها احساس نشده است.

الهنوس نقش منفی اردن در قبال بحران سوریه را شفاف خواند و گفت: مرزهای سوریه با اردن باز است و چیز جدیدی نیست که اردن در محور ضد سوریه و خط مقاومت ایستاده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی، رژیم و خاک اردن را در خدمت نقشه های خصمانه خود علیه سوریه به خدمت گرفته اند، افزود: امان به توافقنامه های حسن همجواری متعهد نبوده و مرزهای خود را به  روی تروریست ها برای ورود به خاک سوریه بازگذاشته است.

استاندار درعا اوضاع امنیتی در درعا را خوب توصیف کرد و گفت: به رغم فضاسازی رسانه های معاند، درباره فروپاشی ارتش سوریه در استان درعا که البته از ابتدای جنگ تاکنون اینچنین شایعه کردند، معادلات میدانی در درعا به نفع ارتش سوریه بوده است.

الهنوس گفت: تروریست ها با حمله ای که در دوازدهم فوریه به منطقه المنشیه انجام دادند اقدامات خصمانه خود را در استان درعا از سر گرفتند اما با ضربات دردناکی روبرو شده و تلفات سنگینی را در این درگیری ها متحمل شدند در حالی که رسانه های دشمن حقایق را در این خصوص وارونه جلوه داده اند.

وی ادامه داد: المنشیه بخش کوچکی از «درعا البلد» است که تروریست ها در درگیری های آنجا  با بکارگیری انواع سلاح های پیشرفته و سنگین زیربناهای آن را نابود کرده و غیرنظامیان را در مناطق هدف گیری شده از جمله محله های المحطه، المطار، الکاشف و غیره به وحشت انداختند تا آنها را آواره کنند.

شکست تروریست ها در درعا

استاندار درعا با تاکید بر اینکه تروریست ها تا این لحظه قادر به یکسره کردن نبرد به نفع خودشان نبوده اند، افزود: بر پایه علوم نظامی، نقشه تروریست ها ناکام مانده چون منطقه کوچکی مثل المنشیه بیش تر از چند روز برای تسخیر آن نیاز نبوده تا تروریست ها پس از آن به منطقه همجوار منتقل شوند اما تا این لحظه قادر به این امر نبودند.

الهنوس تاکید کرد: ساکنان درعا با حمایت از ارتش سوریه و متحدان آن از خانه ها و محله های خود در برابر حملات تروریست ها دفاع کرده و جانفشانی زیادی نشان دادند.

استاندار درعا با بیان اینکه تلفات تروریست ها در نبرد المنشیه غرور آنها را در هم شکسته و ضعف آنها را نمایان کرده است، گفت: تروریست هاکاملا روحیه خود را باخته و اعتماد گردانندگانشان به آنها را از دست داده اند.

وی افزود: شکست شرم آور تروریست ها در درعا ضربه ای به نقشه آمریکا و رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه بوده که اردن هم از طریق خاک و مرزهای خود ابزار اجرای این طرح در آن مشارکت داشت.

الهنوس گفت: البته برخی تخلفات فردی از جمله پرتاب خمپاره به محله های مسکونی ادامه دارد اما خطر بزرگ و قوی برای درعا در کار نیست چرا که تروریست ها در این استان کاملا سست و ضعیف شدند.

استاندار درعا درباره اینکه آیا خبری از تلاش آمریکا برای مداخله مستقیم در جنوب سوریه و به ویژه استان درعا مطرح است، گفت: آمریکا در اصل حامی اصلی جنگ علیه سوریه است و از طریق اردن به تروریست های درعا کمک می کند.

وی افزود: اما اگر آمریکا تصمیم داشته باشد نیروهای خود را از طریق مرزهای اردن وارد خاک سوریه کند تجاوزی آشکار به حاکمیت سوریه محسوب می شود و آن زمان فرماندهی نظامی سوریه ترتیبات نظامی جدیدی برای نبرد در این محور اتخاذ می کند.

الهنوس رویای توسعه طلبانه صهیونیست ها برای اشغال جنوب سوریه و بالاخص درعا را دیرینه توصیف کرد و گفت: از ده ها سال پیش اسرائیل این نقشه را در سر پرورانده و توطئه تروریستی گسترده علیه سوریه نیز در همین راستا بوده اما در همین حد رویا باقی خواهد ماند و هرگز محقق نمی شود.

استاندار درعا گفت: دولت سوریه هرگز از تمامیت ارضی خاک خود کوتاه نخواهد آمد و ارتش سویه به دفاع از آن تا آخرین قطره خون ادامه می دهد و سوری ها هرگز راضی نمی شوند وجبی از خاکی کشورشان به اشغالگران تقدیم شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس