کد خبر 715651
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
جنگنده

واشنگتن از ترکیه به دلیل حمله به شبه‌نظامیان کرد در سوریه و عراق به شدت انتقاد و همچنین این کشور را که از همپیمانان ناتو است متهم کرد که برای حمله به گروه تروریستی داعش با آمریکا هماهنگ نکرده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت خارجه و وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، روز سه‌شنبه از ترکیه به دلیل حمله به شبه‌نظامیان کرد در سوریه و عراق به شدت انتقاد کردند.

حملات هوایی روز سه‌شنبه ترکیه به مواضع «یگان‌های مدافع خلق» گروه شبه‎نظامی کردهای سوریه در سنجار در شمال عراق و مناطقی در سوریه دست‌کم ۲۰ کشته برجای گذاشته است. ترکیه می‌گوید، این گروه با حزب کارگران کردستان ترکیه «پ‌ک‌ک» مرتبط است. این گروه بیش از ۳ دهه است که علیه حکومت ترکیه دست به مبارزه مسلحانه زده است.

طبق این گزارش، ترکیه عضو ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا در جنگ علیه داعش در عراق و سوریه است. این در حالی است که جنگجویان یگان‌های مدافع خلق، که از حمایت آمریکا برخوردارند، طی ماه‌های اخیر توانسته‌اند به سمت الرقه، پایتخت خودخوانده داعش دست به پیشروی بزنند.

«مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز سه‌شنبه گفت: «ما نگرانی عمیق خود را مستقیما با حکومت ترکیه در میان گذاشته‌ایم. ائتلاف این حملات هوایی را تایید نکرده است و این حملات متاسفانه باعث کشته شدن نیروهای متحد ما در جنگ علیه داعش شده است. »

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با این حال تصریح کرده است که واشنگتن نگرانی‌های ترکیه در خصوص گروه پ‌ک‌ک را درک می‌کند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آمریکا نیز در واکنش به این حمله ترکیه، گفت: «تأکید می‌کنیم که هرگونه اقدام نظامی در عراق بایستی به حاکمیت عراق بر سرزمین خود، احترام بگذارد. »

پنتاگون افزود: «حملات هوایی ترکیه با موافقت ائتلاف بین‌المللی نبوده و منجر به بروز تلفات جانی به همپیمانان ما شده است. »

وزارت خارجه عراق نیز حمله ترکیه را «نقض حاکمیت ملی» خود خوانده و گفته است این حمله بدون هماهنگی بغداد انجام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشناس ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۰۶
    2 2
    تیتر اشکال دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس